Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva yliopiston aikana vai jälkeen?

Vierailija
04.05.2021 |

Haluaisin kovasti kuulla kokemuksia ja ajatuksia, sekä vauvan saamisesta opiskeluiden aikana että niiden jälkeen (heti opiskeluiden jälkeen, työpaikan saamisen jälkeen). Tässä riittää pohdittavaa!

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälkeen! Opiskeluvuodet oli niitä mun "omia vuosia". Sai mennä ja tulla, miten huvitti. Nähdä kavereita, nukkua aamusin pitkään, harrastaa omien aikataulujen mukaan, juhlia ja hankkia työkokemusta tekemällä sijaisuuksia. Noitten vuosien jälkeen olin valmis menemään elämässä eteenpäin ja perustamaan perheen. Toki olin eka ne pari vuotta työelämässäkin, ettei tarvii lapsen jälkeen hakea töitä vanhalla tutkinnolla ilman työkokemusta.

Minkä ikäinen olit saadessasi esikoisen? Ja kuinka monta lasta sait/kuinka monesta haaveilit?

Ap

Vierailija
42/43 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälkeen! Opiskeluvuodet oli niitä mun "omia vuosia". Sai mennä ja tulla, miten huvitti. Nähdä kavereita, nukkua aamusin pitkään, harrastaa omien aikataulujen mukaan, juhlia ja hankkia työkokemusta tekemällä sijaisuuksia. Noitten vuosien jälkeen olin valmis menemään elämässä eteenpäin ja perustamaan perheen. Toki olin eka ne pari vuotta työelämässäkin, ettei tarvii lapsen jälkeen hakea töitä vanhalla tutkinnolla ilman työkokemusta.

Minkä ikäinen olit saadessasi esikoisen? Ja kuinka monta lasta sait/kuinka monesta haaveilit?

Ap

28-vuotiaana sain tämän esikoisen, jonka kanssa oon kotona. Vielä toisesta haaveillaan, kunhan olen taas 1-2 vuotta ollut töissä. Olen naisvaltaisella alalla kunnalla töissä, joten äitiyslomat ovat tuttua juttua, eikä vaikuta työn saantiin. Itse asiassa ensimmäinen työpaikkani valmistumisen jälkeen oli äitiyslomalaisen sijaisen äitysloman sijaisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos edes harkitsetkin lasta, niin lapsi menee aina opiskelujen ja työn edelle, mikään muu ei ole niin tärkeää kuin oma lapsi ja kansan jatkuvuus. Eli opiskelujen aikana on vastaus.