Ensikot torstaina 17.8.
Kommentit (36)
Mulla rupesi tissit kasvamaan heti raskauden alussa.
Nyt kasvuvauhti on hieman hidastunut, mutta kyllä mä yhden kuppikoon olen lisää saanut.
Sellaisen huomasi tissien kasvaessa että vanhat liivit meni kyllä päälle, mutta nännit ei mahtuneet enää sisään, nytkin jos tuonne paidan alle katsoo niin 1/3 nännistä on näkyvissä onneksi ei sentään siihen nappulaan asti ettei paista ihan kaikki läpi.
1 sporttiliivit ostin kun tuntuu ettei tukea ole näissä tavallisissa tarpeeksi ja yhdet tavalliset joissa ympärys oli koon isompi mutta kuppi c:tä kuten ennenkin. D tuntuu olevan vähän liian suuri vielä, mutta kyllä sinne asti vielä varmasti päästään.
Molempiin rintoihin on ilmestynyt pari pientä raskausarpea tuonne alaosaan vaikka olenkin rasvaillut niitä jokapäivä, sillä nännit kuivuu ihan sairaan helposti.
Kaiman np-ultrakuulumisia kovasti odotellaan, niin ja Niameyn kännistys mietityttää tietysti kanssa.
Toivottavasti pääsivät tosipuuhiin !
AA
Pari kertaa on ollut maitoa liivissä, pesuun laittaessa olen huomannut.
Hirmuinen kiire ollut koko päivän. Pakko kuitenkin vähän tulla palstailemaan vielä ennen kotiin lähtöä...
Sippu, mä luulen, että ompeluinto rajoittuu lähinnä omiin vaatteisiin ja ehkä äitiyspakkauslaatikon reunuskankaiden ompeluun, mikäli ei oteta pinnistä heti käyttöön. Käytössä on vaan tavallinen ompelukone ja noissa vauvan vaatteissa saumuri ois näppärämpi. Kyllä mulla muutamat kaavat olis olemassa, mutta täytyy nyt katsoa... Tutuiltakin on jonkin verran vaatetta tulossa eli ei välttämättä ehtisi kuitenkaan käyttämään kaikkea.
Eilen sain jo mammahousut tehtyä - nyt vain masun kasvua tässä odotellaan. Kiitokset kannustavista puheista :)
Poppis, mulla oli paino ekan ja tokan neuvolan välillä tippunut 100g. Ehkä se jo seuraavaan käyntiin mennessä hieman nousee. Kyllä sitä aina yrittää valita sinne vaa' alle mahdollisimman kevyet vaatteet, ettei sitten niistä lisäkiloja putkahda. Näin kesäaikaan onnistunut hyvin, mutta syksyllä tarvinnee jo pukeutua kunnolla. Sulla on tosiaan tuota pituutta aika paljonkin enemmän, mulla kun kuitenkin senttejä " vain" 174 :)
Tissikeskusteluun on kanssa pakko ottaa kantaa. Täälläkin nimittäin yksi joka ei toivoisi noiden kasvavan enää yhtään entisestä. Jo muutaman vuoden ollut E-kupit kannettavana ja ainoat tosi hyvät liivit on Primadonnat, jotka sitten tosiaan maksaa melkoisesti. Eipä tule turhan monia liivejä osteltua... Toistaiseksi on onneksi päästy lievällä turpoamisella ja vanhat liivit sopii vielä, mutta kaipa jossain vaiheessa täytyy suurempiakin vielä ostaa.
Kaipa tästä voisi jo taas kotiin lähteä. Kovin omanapainen viesti tuli taas, jospa huomenna olisi paremmin aikaa palstailulle :)
Aurinkoista iltaa itse kullekin!!
t. Essi, rv 16+2
Päästiin kotiin yöksi!!
Aamulla oli heti lääkärin tarkastus ja yllätys yllätys paikat auki vain sormelle ja kaulaakin jäljellä 2-2,5cm.
Alotettiin sit kymmenen maissa oksitosiini tipalla ja olin samaan aikaan käyrällä kun seurattiin kuinka tiiti reagoi supistuksiin vähäisen lapsiveden takia!!
Hyvät sykkeet 120-160 välillä koko ajan :)
Supistuksia tosiaan saatiin aikaan ja ne nyt jatkuu sitten 15min. välein ihan näin kotosallakin! Kippeetä ottaa..
Saattaa olla että toi tiputus laukasee nyt omat supistukset ja käynnistää synnytyksen :) Tai si ei.. odotellaan aamua taas!
Aamulla mennän takas osastolle ja sit alotellaan suunkautta otettavalla lääkkeellä ja jos oikein ymmärsin niin kypsytellään jonnimoisella kapselilla alakautta!!
Näillä näkymin tiiti olisi sitten viikonloppuna meidän ihasteltavana :)
Nyt laittaan ruokaa.. hirmu nälkä vaikka sairaalassa olikin tosi hyvä ruoka ;)
Niamey ja tiiti rv42
Kaikki oli hyvin, 13 min. saatiin kuvanauhaa kotiin vietäväksi:) Niskaturvotus oli olematon, sanoi ettei edes milliä saa mitattua. Joku 0,5mm suunnilleen oli eli lääkärin mielestä ei lainkaan turvotusta! Hyvä niin:) Silti otettiin se verikoe varmistukseksi.
Saatiin tosi hyvää 4D kuvaa siitä, ihan kuin pikkuinen olisi omalla kädellä istunut ja katsellut meitä päätä heilutellen. Kaikki rakenteet mitä näkyi oli kunnossa ja sukupuoliarvio saatiin, mutta julkistan sen vasta 5 viikon päästä rakenneultran jälkeen, jos vaikka muuttuu.
Ei kaikki hyvin!
Viikot muuttui 12+2 --> 12+6, mutta la:ta ei lähdetty muuttamaan=!
Kylläpäs olenkin roikkunut =)
Niamey: hitto kun ' kuulostat' rauhalliselta! Viimeistään huomenna nyt kuitenkin on vauva sykyssä? Loistavaa! Tsemppiä synnytykseen! =)
Mahtavaa, että Auroran ultrassa oli kaikki hyvin! Mitenkäs ne noin aikaisin antoi sukupuoliarviota? Ei mulle pukahdettu mitään =/
Mukava kuulla, että kaikille ei toi tissien kasvu ole toivottu juttu..Koitetaan pärjätä pallojemme kanssa =D
Miehellä piti tosiaan olla se lyhyt päivä (piti päästä klo 15), mutta eipä tota taas näy..Huoh..
Nyt taas pois..
t. poppis
Oli taasen vähän liian nopea tuo enter-sormi =)
Nyt vasta ehdin teidän juttuja lukea ja kommentoida. Olin neuvolan jälkeen päivällä töissä; kävin siellä vielä viimeisen kerran delegoimassa omat työt muille, tyhjentämässä sähköpostin, luovuttamassa avaimet jne. Huomenna sitten virallisesti mammalomalle!
Kuinkas Kandi voi? Eihän salakavala mahatauti ole kuitenkin iskenyt? Toivotaan, että vältyt moiselta!
AA oli pohtinut kummeja... Meillä vähän sama ongelma, kun sisaruksista ei paljon löydy kirkkoon kuuluvia. No kuulin kyllä, että joskus kummeiksi hyväksytään kirkkoon kuulumatonkin, jos hänet on konfirmoitu?! Ehkäpä mun siskokin sitten kävisi. No yhdet kummit meillä on jo pyydettyinä ja he lupautuivat. Toinen/ toiset pitää sitten vielä pyytää ja selvittää tuo kirkko/ konfirmaatioasia.
Kiva, että Tokkopakin oli palannut palstailemaan! Ja viikkojakin jo noin paljon, hienoa!
Nektar aloitti tissikeskustelun. Mulla ei onneksi kovin paljon ole rinnat kasvaneet. Nyt menee ympärykseltään vähän suuremmat liivit kuin aluksi ja kuppia ei ole tarvinnut suurentaa. Vaikka aika tiukat jo nämäkin liivit on, mutten enää raaski uusia ostaa muutamien viikkojen takia. Imetysliiveiksi ostin 75D:t, kun ennen raskautta oli 70C. Toivotaan, että noihin mahdutaan. Synnytyksen jälkeen rinnat voi aluksi olla niin pinkeät, ettei mitkään liivit mahdu päälle. Kuulema parissa päivässä se yleensä helpottaa!
Burde oli päässyt nuuhkimaan ihan pientä nyyttiä, kateeksi käy! Tosiaan, kohta on meillä kaikilla oma tuhisija sylissä, ihanaa! Pitäisiköhän sitä vielä munkin alkaa pieniä tumppuja tai sukkia neulomaan, sait sen kuulostamaan niin helpolta?!
Tsemppiä Cactukselle, pian se eka neuvola ja ultra sieltä tulee! Tulethan heti kertomaan uutiset myös meille...
MiaMik; täälläkin nukutaan peitto jalkojen välissä. Mä en kyllä useinkaan siitä muista, kummalla kyljellä olen nukkunut. Nykyisin olen yrittänyt vessareissulla katsoa olkapäätä ja poskea, et kummalla puolella on painaumia ja sit jatkan unia toisella puolella...
Ezzielläkin alkaa mammaloma ihan pian! Hienosti olet jaksanut töissä olla! Millä alalla olitkaan?
Poppis, sä olet kyllä hurjan pitkä! Pikkaisen kateellisena täällä lukee teidän pituuksista, kun itse on vain 165cm. No vanhemmat on 153cm ja 165cm, joten kai pitäisi olla ihan tyytyväinen?!
Siitä ruokavaliosta; pitäisi syödä vähähiilihydraattisia ruokia. Tummaa täysjyväleipää, tummaa pastaa/ riisiä, ei sokeria, mahdollisimman vähän hedelmiä, paljon kasviksia jne. Sain neuvolasta sellaisen hiilihydraattien vaihtotaulukon. Hiilareita saisi tulla päivässä 200-240g ja siinä taulukossa kaikki jutut sisältää 10-15g hiilareita. Aika hyvin olen pysynyt siinä 175-210g:ssa tähän asti. Esim 10-15g hiilaria on ½ pikkupullassa, ruisleipäviipaleessa, ½ banaanissa, 1dl sokerillisessa limpparissa, 10g karkia ja 1dl keitetyssä riisissä. Aika lailla tulee karsittua tuosta makeasta, kun muuten jää nälkä.
Kesämorsian, et ole ollenkaan outo! Kyllä noita ajatuksia toisesta kasvamassa omassa kehossa tulee mietittyä koko raskauden... Tsemppiä odotteluun ekaan neuvolaan asti. Sitähän tämä odotus onkin; odottamista etapista seuraavaan.
Niameylle lähetän suppareita oikein urakalla! Ajatella, viikonloppuna teillä on oma pieni sylissänne! Olet kyllä ollut varmasti kylmähermoisin odottaja, keneen olen ikinä törmännyt. Varmasti tuo hermoilemattomuus on eduksi pienen nyytinkin kanssa...
Hienoa, että Auroralla oli ultrassa kaikki kunnossa ja turvotusta ei tosiaan ole ollut lähes ollenkaan! Siitä vaan aurinkoisin mielin eteenpäin!
Nyt taidan lähteä tekemään ruis-, perunajauhopohjaisen katkarapupiirakan. Pikkusisko ja hänen avomies tulevat yöksi. He muuttavat syksyllä Lahteen ja menevät huomenna kirjoittamaan työ- ja vuokrasopimuksia. Mukava, kun muuttavat lähemmäs!
Jännä olo on ollut sen lääkärin jälkeen... Meidän tikru on siellä tosiaan jo lähtökuopissa, uskomatonta! No hän tulee sieltä sitten, kun parhaaksi katsoo. Toivottavasti ei paljon kuitenkaan yli menisi! Töissäkin oli hassua käydä. Sinne ei tule varmaan ihan heti takaisin mentyä, mitä nyt työkavereita moikkaamaan... Todellakin alkaa kirkastua se ajatus, että mun työtä on seuraavan reilun vuoden aikana olla pienen kanssa täällä kotosalla, olla äiti! Tuntuu muuten hyvältä!
Nyt lopetan tämän romaanin... Mukavaa iltaa ja huomenna lisää!
Sippu ja pikku-tikru 34+6 edelleen
Kauheeta kun nää päivät menee niin nopeesti ettei millään kerkiä kirjotella tänne mitään.
Yöllä ei oikein saa nukuttua kun pieniä pätkiä ja sitten taas herää kuumuuteen tai selkä särkyihin, päivällä tietenkin väsyttää niin paljon et on pakko nukkua, välillä vähän syödä ja viedä koiraa ulos siinä ne päivät sitten meneekin.
Ezzie: Mun kaverini odotti ensimmäistänsä ja raskaus vaiheessa todettiin vauvan sydämessä sivuääniä.
Tää raskaus meni ihan hyvin ja kun tyttö synty hän vietti vajaan viikon TAYS:in teholla jossa todettiin et sivuäänet johtu neljästä reijästä sydämessä.
Tän viikon jälkeen tyttö pääsi kotiin ihan normaalisti, mitä nyt joutu alkuunsa käymään välillä lääkärissä seurannassa, mutta nyt tää likka on 4 vuotta ja voi mitä hienommin.
Tää tyttö joutuu kyllä käymään noin 2-3 vuoden välein TYKS:issä jossa sydän lääkäri tutkii tytön ja sitä seuraillaan myöskin TAYS:issa vuosittain.
Kuitenkin suomessa on niin hyvät terveyden hoito jutut että varmasti löytyy hoitokeino teidän lapselle.
Niin kiitos kaikille, on tosi kiva kirjotella tänne kun näin lämpimästi toivotetaan tervettulleeksi.
Terkuin: Leena-Maija 34+5
Mua oli kaipailtu, kylläpäs tuntuikin kivalta :) Ei ole vielä oksutauti iskenyt, mutta koko päivän on vellonut ilkeästi mahassa. Ei ole ollut yhtään nälkä ennen kuin vasta äsken, olin siis hereillä 10 tuntia kahden voileivän voimalla... Nyt sain syötyä ihan kunnollisesti, ja olo jo vähän parempi. Meikähän ei nimittäin oksenna vaikka oksettaisi, jostain syystä ei vaan luonnistu. Se siis vaan pyörii tuolla vatsassa.
Sippu, sulla voi siis tosiaankin tulla synnytys eteen ihan milloin vain?! Aika ihanaa varmaankin, varsinkin kun viittaa siihen, ettei mene yliaikaiseksi..
Niameylle tsemppiä illaksi ja yöksi, toivottavasti supistukset ovat jo sitä itseään ja paikat aukeavat yön aikana!
Auroralla tosiaan hyvät ultrakuulumiset! Me ei kyllä saatu tuolla Kättärillä tietää juuri mitään, ei edes niskaturvotusta kerrottu. Näin kyllä mittauslukuja siitä näytöltä, vaihtelivat muistaakseni 0,5 ja 1,3 mm välillä. No ehkä yksityisellä kuuluukin saada vähän parempaa palvelua, kun siitä kuitenkin maksaa :)
Miehen kanssa juuri saatiin pieni väittely aikaiseksi, kun kävi ilmi, ettei hän haluaisikaan kertoa muhkun sukupuolta ja nimeä kaikille heti 4d-ultran jälkeen... Itse olen koko ajan ajatellut, että nimi kerrotaan heti kun on sukupuoli selvillä. Kun ei meillä kuitenkaan mitään ristiäisiä ole tiedossa, ja ne nimiäisetkin vaan lukuisten vierailujen saamiseksi samalle päivälle :) Nyt sitten pitää vielä vähän kinata, että saanko kertoa nimen ja sukupuolen ainakin perheenjäsenilleni ja parhaille kavereille.. Eihän miehen tarvitse kertoa omilleen, jos ei halua. Musta on vaan hölmö puhua muhkusta sittenkin, kun sen ihana oma nimi on tiedossa...
Kandi & muhku 21+2
Kerrankin pääsin iltasella koneelle, joten nyt en kuluta työnantajan kallisarvoista aikaa... ehtiihän sitä taas huomenna kuluttaa riittämiin :-)
Kesämorsian: muistan sinut kuumeilijoista. Mukavaa, että pääsit tänne meidän puolelle :-)
Muutenkin oli tullut loman aikana uusia enskoja (valitettavasti nimet ei painunu mieleen), mutta tervetuloa kaikille minunkin puolesta.
Niamey on kyllä ihailtavan cool tuossa vaiheessa. Tällä hetkellä itsestä tuntuu, että panikoisin jo, vaikka eihän se mitään auttais. Voihan se olla, että kun itse on tuossa vaiheessa siihen suhtautuu samalla tyyneydellä kuin Niamey. Innolla odotellaan synnytysuutisia.
Mukava kuulla, että Auroran ultrassa kaikki oli hyvin ja vielä kuvanauha annettiin mukaan. Kävitkö yksityisellä vai tarjosiko kunta tuon ultran?
Mitenköhän lie täällä Oulussa tuon kuvanauhan kanssa, antavatkohan rakenneultrassa ollenkaan? Onko ketään, joka käynyt?
Harmittaa, että päättäjät on täällä mitä on ja tarjoaa vain rakenneultran, np-ultraa ei tarjota ellei kuulu riskiryhmään. Täällä on kyllä mahdollisuus osallistua seulontaan ja osallistuttiinkin. Viikko sitten otettiin verta ja sanottiin, että viikossa tulee vastaukset. Tai siis ilmeisesti OYS:sta olisi soitettu näinä päivinä, jos lisätutkimuksille olisi tarvetta. Odotan nyt vielä huomiseen ja jos soittoa ei tule niin ilmeisesti riski on lähes olematon *pitää sormet ristissä*.
Odottelen tässä jo milloin vatsa alkaisi näkyä ulkopuolisille, vaikka tuskin näin enskalla vielä pitkään aikaan. Tuossa oli tuo Glup ja sen mukaan enskoilla noin 20. rv:n tienoilla, tietty riippuu varmaan ruumiin rakenteestakin. Itse olen kyllä laiha, joten voihan se olla, että tulee aiemmin jo näkyviin. Nyt on vain tuota turvotusta, vaikka sitä on ollut aina syönnin jälkeen, siis jo ennen raskautumista.
Niin siis sillä mietin tuota vatsan esiintuloa, kun työpaikalla on muutto edessä viimeistään lokakuun ekalla viikolla, joten jos silloin ei vielä näy, pitää keksiä hyvä tekosyy olla kantamatta mitään raskasta. Tosin voihan olla, että kerron jo ennen sitä lähimmälle esimiehelle. Täytyy katsoa.
Lopettelen pohdintani tältä illalta ja lähden mutustelemaan munkkia maidon kera :-)
Nektar + Rusina
Täällä on nyt sitten kotiuduttu Pohojammaanreissulta. Vaikka ajomatka puudutti, niin oli kuitenkin vallan rentouttava viikko. Ilmat oli hyvät ja mikäs oli helteessä ollessa, kun oli järvi vieressä. Ja tällä viikolla päästiin nuuskuttelemaan viiden kuukauden ikäistä tyttövauvaa parin päivän ajan. Oikeesti jännä aatella, että kohta sitä meilläkin on sellainen nyytti kotona. Suppareita tuli kyllä aina kun lähdettiin lenkille, mutta vastapainoksi vetelin sitten oikein kunnon päikkäreitä.
Oikeastaan saman tien kun päästiin kotiin reissusta, lähdettiin taas perhevalmennukseen. Mukana siellä oli perhe, jossa oli 1,5 kk vauva. He olivat kertomassa synnytyksestä ja vauva-arjesta. Heidän viestinsä oli, että kun huumori riittää, niin kyllä siitä selviää. No, sitten meillä ei pitäis olla mitään hätää... ;o)
Lueskelin koko menneen viikon pinkat pikalukuna ja yleisvaikutelma oli, että tosi monella kaikki oli hyvin. Mahtuihan joukkoon rahahuolia, sairaalareissuja ja km-pelkojakin, mutta toivottavasti olette päässeet jo paremmalle mielelle! Ja nyyttejä oli haettu taas pari: eli ONNEA MII- ja QUEEN ja molempien perheet!!!! Päivittelen teitä esittelylistalle illemmalla tai huomenissa. Samoin uudet, joiden nimet löysin esittelylistan perästä - tervetuloa ja pian pääsette mukaan listalle! Poppis jaksaa naurattaa noilla aforismeillaan - aivan hervotonta! =D Ja ykkösope on tutustunut uusiin eppuihin - miten on mennyt? Kaikille muillekin terkkuja tasapuolisesti, en nyt saa päästäni enempää irti kommenttien muodossa. Huomenna sitten lisää...
Nyt kuitenkin väsyttää siihen malliin, että parempi lähteä suihkuun ja nukkumaan. Voikaahan hyvin!
-Amy ja EkaVekara rv 30+0 (eli viimeinen kymppi lähti käyntiin... HUI!!!)
Jippii, kohta on tämä työviikko takana ja viikonloppu alkaa. Illat kun tuntuu työpäivän jälkeen jotenkin menevän enemmän tai vähemmän unisissa merkeissä. Jos sitten viikonloppuna saisi tehtyä jotain muutakin kun löhöttyä sohvalla. Huolestuttavasti sitä on raskausaikana muuttunut sohvaperunaksi, ensin ole pahaolo ja sä seurasi tolkuton väsymys.
Joku kirjoitti kuinka oudolta tuntuu, että joku " asuu" tuolla omassa masussa. Mä allekirjoitan tuon täysin, jotenkin ihan epätodellista. Koitan olla pohtimatta tuota liikaa, maailman luonnollisin asia kuitenkin.
Tänään kävin vähän vaunuja kurkkimassa. Mitään kiirettä en kuitenkaan ajatellut tuonkaan hankinnan kanssa pitää, kun jotenkin ei vielä tunnu ajan kohtaiselta. Toisaaltaan yksi tuttu joutui sitten laitokselta lähettää miehensä ostoksille, kun juniori syntyi aika reilusti etuajassa ja kaikki oli ostamatta. Joten ainakin voisi olla hyvä katsoa jonkun verran valmiiksi mitä aikoo hankkia. Kai mä pelkään, että jos kauhesti alan ostelemaan niin tapahtuukin jotain kauheaa.
Mulla meni jotenkin ketjun lukeminen plörinäksi, kun ei yhtään kommentoitavaa jäänyt mieleen. Ajattelin kuitenkin kirjoitella ja ehkä sitten ensi kerralla jää jotain mieleen kun oikein keskityn.
Kohta alkaa tehari.
Koittakaahan voida hyvin.
Zen + tikru (täälläkin) rv 21+6
laiskimus täällä taas pitkästä aikaa, edelliset selitykset pätee edelleen eli väsymystä, pahaa oloa iltaisin ja rättipoikki fiilistä..ja kas kummaa nyt uutuutena ahdistusta:( eli just kaikenlaiset pelot erilaisista mahdollisista kauheista asioista valtailee mielessä ja työkin tuntuu tavattoman ahistavalta kun on niin stressaavaa. Olen myös nähnyt omituisia painajaisia ja sekopäisiä unia muutenkin. Mutta kyllähän nää kestää kun ei oo pysyvää, nyt tuntuisi että ahistus vähän helpottaa ja laskinpa kalenterista että tää ajankohta oisi ollut normaalikierrossa tätiajankohtaa edeltävät päivät eli jolloin muutoinkin on ollut ennen tätiä ahistus oireita...voiskohan olla jotain vaikutusta vielä näin alkuraskaudessa hormoneihin? Huomasin että Tapperttikin oli ahistellut ja muutkin nähneet painajaisia että kai tää on aika yleistä aika ajoin.
Nektarikos se kyseli rinnoista, mulla ei oo mitenkään hirveen kipeet tai arat, hieman turvonneet ja raskaahkot eikovin huomattavasti vielä isontuneet että tässä toinen samanlainen :)
Mulla onkin sitten huomenna neuvola ja mietityttää kuullaanko sielä sydänääniä vielä tässä vaiheessa, alkuultrassa syke kyllä näkyi.
Hei Ainoaurora, missä sä kävit ultrassa siis se paikka? Kuulosti ihan mahtavalta sun ultrakäynti, hienoa:) Mulla on tuo vastaava ultra Femedasta varattuna mutta eikös sielä tee vain Bruno noita 4D ultria myös np-ultravaiheessa? pitäisköhän mun vaihtaa sille toiselta kun haluisi tietysti mahollisimman tarkat tulokset?
miukustus rv 8+3
joka sielä ultrassa oli arvasin että sekotin, anteeksi sekoilut;)
lomaa ja sitä myötä myös kaiken logiikan mukaan Ahaan tuloa?! Niin että jos muilla on jotenkin " epätodellinen" olo, niin mulla on kyllä vieläkin :) Tai siis, tän raskauden mä oon jotenkin kokenut ihan luonnollisena juttuna, mutta en vieläkään osaa ihan oikeesti kuvitella " lopputulosta" ;) Vaikka kaikenlaisia valmisteluja nyt pikkuhiljaa onkin jo tehty...
Kukas se olikaan vaunujen hankintaa siirtämässä myöhempään... No, kuitenkin, nyt jos ostat kuitenkin " ajoissa" voisit saada selvästi halvemmalla kuin kuukauden tai parin päästä! Me ollaan kanssa oltu jotenkin hyvin varovaisia ja harkittu kauan kaikkia hankintoja, mutta nyt saatiin alkuviikosta viimein vaunut (ja turvakaukalo) hommattua. Sikäli hyvä aika, että nyt myydään viimeisiä 2006 vuoden malleja ja niissä on oikeesti nyt aika hyvät alet! Tietty sit uusissa malleissa varmaan on laajempi värivalikoima ym, mutta siitä saa sitten myös maksaa selvästi enemmän. Ja kun halvalla ei näistä selviä kai mitenkään päin ;)
Rintojen koosta ym oli taas juttua... Mä jo kerran aiemmin jotain selostinkin, mutta tänään oli jo toistamiseen " raskauden takia" ostamassa parit uudet rintsikat. Nyt oon kasvattanut sekä ympärysmittaa että kuppikokoa yhdellä pykälällä. Ostin muuten jo yhdet imetysrintsikat, kun aattelin että niille vois sit jatkossa olla enemmän tarvetta ;) ja mikään laki ei ehkä kiellä käyttämästä niitä jo nyt :DD
Amy; en oo ykkösiin nyt tutustunut " lähemmin" , mut pantiin " olosuhteista johtuen" opettamaan vitosia... Siis jos tilanne ois toinen, voisi olla ihan kiva opettaa vaihteeksi isompiakin, mutta nyt ei kyllä jaksa motivoitua tipan tippaa! Käyn vaan viettämässä aikaa töissä, mutten pahemmin jaksa mitään suunnitella yms :/ Tyhmä tilannehan tää on myös oppilaitten kannalta, mutta ei voi mitään. Kai sitä vois elokuun jälkeen harkita pientä " ennakkoa" äippälomaan. Varsinkin, kun nyt jo huomaan, että iltapäivällä ei jaksais yhtäään mitään...
Jes, huomenna on sentään perjantai! Onneksi on lyhempi päivä töissäkin :)
t. Ope + Ahaa rv 30+3
Olin Felicitaksessa, Tapio Kurki lääkäri. Vastaanotto kesti noin 35min ja tosi perusteellisesti kaiken katsoi. Nauhoitti dvd:lle np-ultran ja rakenne laitetaan sit jatkoksi 5 viikon kuluttua samalle levylle.
Suosittelen, aivan ihana lekuri:) Verikoe + ultra + dvd ~152¿.
Tissikeskustelua oli käyty.. Täällä myös yksi joka EI halunnut tisseihin yhtää extraa raskauden myötä - ja tottahan sitä tuli silti. D-kuppi oli kans ennen, nyt DD. Mietityttää tosiaan et minkähän kokoiset ne imetysliivit sitten pitää olla...? Äiti on samaa kaliiberia kuin minä ja tissit oli kuulemma ollu ihan hervottomat pallot maidon noustessa... 8/ Lindexistä muutes löytyi ihan siedettävät kaarituelliset rintsikat kokoa DD! Kantsii käydä siellä kattomas rintsikoita. Ja ovat ihan edullisiakin.
Ezzielle jaksamista, toivotaan että rytmihäiriöt on ihan vaarattomia! Mullakin on ollu lapsesta saakka rytmihäiriöitä, niiden kanssa on oppinut elämään kun ihan vaarattomia ovat.
Sipullahan alkaa jo olla jännät paikat! Tuskin menee Tikrun syntymä ainakaan yli la:n.
Tappertille myös jaksuja! Kannattaa tehdä päätös ettei lue mitään sellaisia ahdistavia km- ym. juttuja! Niin mä tein kun aloin olla ahdistunut kaikesta, meni kauan että kävin tällä palstallakin lukemassa vain enskojen kuulumisia, koska tuntu että niin moni keskustelu herätti vain turhaa ahdistusta ja pelkoa. Päivä kerrallaan, ja niin kuin muutkin ovat sanoneet niin usko vain että masussa on kaikki hyvin! Nauti raskaudestasi ja pienestä elämänalusta masussasi =)
Tokkopastakin kiva kuulla taas! Ajatella että sinäkin olet jo noin pitkällä, vastahan plussasit :)
Tervetuloa uudet enskoihin!
) .) Maitoasiasta vielä sen verran, että mahtaa olla synnytyksen aikana paita ihan märkänä maidosta, jos päällä on vain jotkut synnärikamppeet, kun en pärjää nytkään ilman liivinsuojia :D
Masussa käy kova vilske. Pari viikkoa sitten neuvolassahan Kaapo majaili viistotilassa mutta pää alaspäin, nyt on muutamana päivänä tuntunut potkut kohdunsuulla, auts. Olisiko ollut hetken perätilassa, mutta nyt taasen potkut on siirtyneet oikeaan kylkeen. Taitaa olla vielä hyvin tilaa pyöriskellä.
Viideltä mennään ensimmäiseen perhevalmennukseen, kivaa! Ja sitä ennen ajateltiin käydä vähän pitsalla..
Viipero & Kaapo rv 28+3