Kerro joku ”tuntematon” herkku! Siis sellainen mikä ei ole laajasti tiedossa ja on mahtavaa!
Mun suosikit Lidlin antipastot (paprikoiden sisällä fetaa, sellaisia napostelusnackseja) ja sitten popped cheese ”poltetut” juustonpalaset, Cittarin naksuhyllyltä. Mahtavia!
Kommentit (1381)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aito mac and cheese. Eli amerikkalainen juustomakaroni. Ei siis mikään Knorr.
Joskus ostin luomuversion valmispakkauksen jenkeistä tätä. Oli hyvää. Ja varmasti epäterveellistä.
Suomessa ei niin tunnettu, mutta superyleinen rapakon takana.
Lisäksi rakastan Kreetalla paikoin myytäviä hedelmähyytelöitä pikareissa, joissa on hedelmää mukana. En ymmärrä miksei ole levinnyt. Superkevyt ja ihana kesäjälkkäri vaikka persikka- tai kirsikkaversiona.Uunissa paistettu mac and cheese helppo tehdä itse. Keitettyä makaronia, valkokastike, juustoa ja mausteita. Osan juustosta voi lisätä valkokastikkeeseen ja osan voi lisätä ruokaan sellaisenaan.
Siinä terveysruokaa. Siis syökö joku tuollaista?
Fazerin punainen suklaa ja salmiakkiaakkonen samaan aikaan. Herkullinen combo!
Vierailija kirjoitti:
Tofu patee. Täällä ei tietääkseni saa valmiina kaupasta, joten teen itse. Esim. Pirkan luomu tofu 1 paketti, pari sellerin vartta ja pieni sipuli, pieniksi hakattu, persiljaa pilkottuna, puoli tl suolaa, 1 rkl sinappia, 1 rkl ravintohiivahiutaleita, vähän kurkumaa ja chilipippuria, sekoitetaan sauvasekottimella tasaiseksi. Käytän levitteenä tai dippinä keksien ja leivän kanssa.
Majoneesi unohtui, noin puoli - 1 dl.
Vierailija kirjoitti:
Suolakurkut
Että semmoinen tuntematon herkku kuin suolakurkut. Kenelle se on tuntematon? Onko olemassa joku, joka ei ole maistanut?
Vierailija kirjoitti:
Brasilialaiset juustopallot mainittu! Todella hyviä, mistä niitä saa Suomesta?
Aikaisemmin sai ainakin Kampin (K?)- kaupan ulkomaalaisia tuotteita- hyllystä.
Vierailija kirjoitti:
No tämä on tyhmä juttu mutta aika hiljattain löysin lähikaupasta jotain makeaa keksitahnaa. Maistuu siis kanelin yms. makuisille maustekekseille. En tajua, mihin tuota tahnaa on tarkoitus käyttää, leivän päälle kai, mutta siihen ei mielestäni oikein sovellu kun syön vain ruisleipää. Mutta herkuttelen keksitahnalla suoraan purkista.
Lotus Biscoff Spread. En osta itse, koska sisältää palmuöljyä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
korvasieni, menkää ihmiset keräämään niitä nyt on satokausi
mutta muistakaa oikea käsittely, ryöppäys!
Yäk
Samaa mieltä. Korvasieni on myös minusta kauhein sienistä. Johtunee siitä, kun sitä keitetään niin pitkään. Vetistä ja huono suutuntuma. Ihan eri asia kuin vaikka kantarellia paistaa voissa pannulla. Jos tykkää, voi laittaa vähän kermaa päälle. Minä syön kyllä pelkästään paistettuna ja maustan yrttisuolalla ja pienellä ripauksella currya. Äitini laittoi aina kantarellien kanssa sipulia pannulle ja maustoi merisuolalla ja pippurilla. Ei se pahaa niinkään ole,
Vierailija kirjoitti:
Saltwater taffy
En ymmärrä. Pelkkää väriainetta ja sokeria
Lämmin leipäjuusto ja pihlajanmarjahyytelö
Maiskuttelija kirjoitti:
Miten täällä on voitu näyttää nuolta ylös- tai alaspäin. Porukka ei todellakaan ole maistanut näitä kaikkia ehdotelmia. Tosi typerä aihe.
Minä laitan alanuolia sellaisista syystä, kun jos joku on kirjoittanut esimerkiksi Nutsku (Nutella) tai "kylkeen" tms
Torilla myytiin aina Porin päivänä ristiinnaulattua siikaa, siis vähän niin kuin loimulohta, halstrauslautaan naulattua.
Meillä kotona paistettiin tangosta pilkottua suolaista meetwurstia sipulin kanssa, sitten se seos lautaselle ja ruisleipäpaloja paahtumaan kuumalle pannulle. Kun ne oli rapeahkoja, pannulle lisättiin makkara-sipuliseos. Lusikoitiin perunavellin päälle. Ai että oli herkkua. Kokeilin tehdä vastaavaa, mutta kun ei saa kaupasta oikeanlaista makkaratankoa eikä oikeanlaista ruislimppuleipää, niin eihän se maistu samalta.
Vierailija kirjoitti:
Torilla myytiin aina Porin päivänä ristiinnaulattua siikaa, siis vähän niin kuin loimulohta, halstrauslautaan naulattua.
Me tehdään mökillä loimusiikaa, kun järvessä ei kasva lohta. Se on kuivakampaa kuin lohi mutta hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Koskenlaskija jalopeno-cheddar ruoka&dippi. Sopii mihin vaan!
Jalapeno. Jotkut eivät vain opi
Vatruskat. Itä-suomessa tosin hyvinkin tuttuja mutta muualta vaikea löytää ellei itte leivo
Ulkomailta :Grillattu miekkakala ja tonnikalapihvi tuoreesta tonnikala fileestä ja minikalmarit. Jälkkäriksi anona(vai annoona?) Hedelmä.
- googlasin suomuannoona. Saa kait jostain täältä suomestakin nykyään 😊
Vierailija kirjoitti:
Voissa paistetut kantarellit, mausteena suola, samalla pannulla voissa paistettu paahtoleipäviipale. Sienet leivän päälle ja ääntä kohti. Herkkua!
Todella tuntematonta ja erikoista.
Paahdetut macadamiapähkinät. Näitä pähkinöitä löytyy ihan lähikaupasta. Isket ne kuivalle kuumalle pannulle etkä heilautakaan sitä kunnes tulee paistopintaa.
Näiden tuoksu paahdettuna on myös mun top1 lempituoksu kaikista maailman tuoksuista. Ehkä suklaajäätelö on maailman paras maku ja tää vasta kakkonen, mutta näissä voi huijata itseään että pähkinät on terveellisiä...
Vierailija kirjoitti:
Joku täällä ehdotteli hapansilakkaa, surströmmingiä.
Tämä kertoo siitä kaiken.
Nauroin tätä vedet silmissä :)
Voisilmäpulla kuningatarjäätelöllä
Kuulostaa hyvältä!