Kerro joku ”tuntematon” herkku! Siis sellainen mikä ei ole laajasti tiedossa ja on mahtavaa!
Mun suosikit Lidlin antipastot (paprikoiden sisällä fetaa, sellaisia napostelusnackseja) ja sitten popped cheese ”poltetut” juustonpalaset, Cittarin naksuhyllyltä. Mahtavia!
Kommentit (1381)
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että nämä ovat jo melko suosittuja, mutta olen todennut kikherne- ja linssisipsit paremmiksi kuin perunasta valmistetut sipsit! :)
Ne onkin hyviä, mutta aiheuttavat minulle ja varmaan monelle muullekin ilmavaivoja :(
Kaalipataa tehdessä olen korvannut osan kaalista hapankaalilla, se antaa ihmeen raikkaan maun, voi myös kokeilla kaalisopan ja kaalilaatikon kanssa.
Päärynäjäätelön päälle vihreistä kuulista leikattuja ohuita siivuja, makujen ja aistien juhlaa!!
Jäätelön päälle voi myös laittaa murustettuja pikkuleipiä. Tai sellainen herkku että siivutetaan/lohkotaan omena ja paistetaan se voissa puhtaalla paistinpannulla ja maustetaan kanelilla. Syödään lämpimänä vaniljajäätelön kanssa.
Hyvä vaniljajäätelö salmiakkijauheella! 😋
Unkarilainen kyrtös kalacs, on namia kyllä.
Coca-Cola ja olut, sekaisin! Turkissa suositeltu juoma, toimii helteellä, about +35.
Jäätelön kanssa maustamatonta kreikkalaista jugurttia. NAM!
Chipsien päälle valentina kastiketta ja limettiä (saa helsingissä joistakin kaupoista ja ainakin hakiksen meksikolaisesta kaupasta)
Pide. Ei tosin Lidlin pakasteversio joka on kauheaa.
Miten täällä on voitu näyttää nuolta ylös- tai alaspäin. Porukka ei todellakaan ole maistanut näitä kaikkia ehdotelmia. Tosi typerä aihe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että nämä ovat jo melko suosittuja, mutta olen todennut kikherne- ja linssisipsit paremmiksi kuin perunasta valmistetut sipsit! :)
Ne onkin hyviä, mutta aiheuttavat minulle ja varmaan monelle muullekin ilmavaivoja :(
HÄHÄHHÄHÄÄÄ!!:D
Tuc-keksit & valkohomejuusto 😍
Vierailija kirjoitti:
Pörkölt.
Hyvää on. Suomessa toi vaan usein sekoitetaan gulassiin. Tai pörköltiä kutsutaan gulassiksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuc-keksit & valkohomejuusto 😍
Hyvää hän toi toki on mutta ei liene kovin tuntematon herkku. 🙂
Vierailija kirjoitti:
Mämmiä (viljatuote) ja Cointreauta. Uskomattoman hyvä yhdistelmä!
Koitapa joskus mokkamämmin kanssa
Muistan jotain 2000-2010-lukujen suosittuja fitnessherkkuja tai välipaloja. Syököhän kukaan enää näitä:
- Funlight-mehua ja rasvatonta rahkaa
- sekoituksena tonnikalaa, hernemaissipaprikaa ja raejuustoa kutakin yksi tuote/purkki
- Suomen "Daltoneista" kertovassa leffassa tämä sekoitus purkillinen sekahedelmiä säilykkeenä ja raejuustoa. En muista enää millä nimellä tuota hedelmäsekoitusta kutsutaan, mutta sekoitetaan raejuuston kanssa. On hyvää. Jotain tämän tyyppistä ketjussa mainittiinkin parin kirjoittajan taholta ananaksen ja persikan kohdalla.
Muistui nämä mieleen kun harrastin punttista ja juoksua tuolloin ja eri keskustelupalstoilla mainittiin näitä ja itse söin noita kahta viimeistä. Funlight ja rahka oli liikaa.
Amerikassa friteerattu juusto, se voi olla vaikka mozzarella sticks, myös cheddaria saa friteerattuna.
Baklava