Lahti on järkyttävä kaupunki
Kommentit (135)
Edullinen ja lähellä Helsinkiä.
Olisihan sitä varmaan parempiakin paikkoja, mutta ihan hyvä kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se keskusta on tosi oudon näköinen. Yksi katu missä on yksi kauppakeskus ja sitten jotain pieniä putiikkeja.
Yks katu, juupajoo. Et oo ees käyny.. 🤭
Eihän siellä keskustassa juuri muuta enää ole kuin Aleksi ja sen varrella joku R-kioski ja Trio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se keskusta on tosi oudon näköinen. Yksi katu missä on yksi kauppakeskus ja sitten jotain pieniä putiikkeja.
Yks katu, juupajoo. Et oo ees käyny.. 🤭
No kyllä se näyttää vähän siltä kuin olisi vain yksi katu ja tori, jos ei tunne Lahtea ja niitä hieman piilossa olevia ostoskatuja. Siellä täällä on tosi kivoja pikkupuoteja ja kahviloita. Ja Vesijärven satama on hieno.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs muissa Suomen pikkukaupungeissa on?
Lahti on Suomen mittakaavassa yksi suurimpia kaupunkeja.
Vierailija kirjoitti:
Edullinen ja lähellä Helsinkiä.
Olisihan sitä varmaan parempiakin paikkoja, mutta ihan hyvä kuitenkin.
Helsingistä kannattaa tehdä päivämatka junalla! Samoin Hämeenlinna on hyvä päiväretkikohde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta, mutta jostain syystä Lahti aina mainitaan lähes kylänä. Se on kuitenkin tosi suuri, yli sata tuhatta asukasta.
Pysykää vaan valittajat ja haukkujat poissa, niin meillä lahtelaisilla on täällä entistä mukavampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta maailman mittakaavassa Suomessa kaikki on pikkukaupunkeja.
Vierailija kirjoitti:
Narkkareiden kaupunki.
Joo, niitä kyllä riittää ..tunnenkin muutaman, aika lyhytikäistä sakkia kylläkin🤭
Lahteen on hyvä rakentaa elämää. Sopivan kokoinen, ei liian kallis, lähellä Helsinkiä, kaunista luontoa, hyvät urheilupaikat. Sibelius-talon ansiosta hyvä kulttuuritarjonta. Helsinkiin pääsee tosiaan junalla alle tunnissa, mikä on hyvä jos vaikka joskus joutuisi käymään siellä joskus töissä. Tarpeeksi iso paikka kuitenkin, ettei tunne kaikkia naamoja. Negatiivista on ettei ole yliopistokaupungin henkeä. Keskustassa on varmaan narkkareita, mutta on kai niitä muuallakin, en pyöri niissä piireissä, niin ei elämääni haittaa.
Lahtihan on kiva pieni kaupunki.
Sataman alue on tosi viehättävä.
Hyviä kauppoja ja upeat mahdollisuudet urheilla ja liikkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta maailman mittakaavassa Suomessa kaikki on pikkukaupunkeja.
Juu kyllä se niin on että kun on käynyt Tokiossa, niin Helsinki todellakin vaikuttaa pieneltä paikalta. Kuvitelkaa että Helsinki monistettaisiin ydinkeskustasta noin 60 kertaa isommaksi, niin alkaa tulla pientä perspektiiviä.
Hyvä, kun tuli puheeksi. Minä en ole koskaan tykännyt Lahdesta. Se on sellainen valtion suosiota nauttiva paikka. Ihme kyllä, miksi.
Vierailija kirjoitti:
Narkkareiden kaupunki.
Missään muuallahan ei narkkareita olekaan? 🤔
Olen Lahtelainen, mutta olen asunut Rovaniemellä ja Kotkassa vähän aikaa. Kuitenkin aina palannut Lahteen lopulta takaisin.
Muutin eka Lahesta Turkuun, sit Vantaalle ja nyt oon asunut 7 vuotta Helsingissä ja oon alkanut kaipaamaan takaisin Lahteen. Lyhyt matka tänne pk-seudulle ja sopivan kokonen, kaikki tarvittava löytyy ja vähän enemmän. Luulen, et Lahti aukee niille joilla on historiaa siellä, voi olla vaikea sopeutua kun on tosiaan aika omanlaisensa paikka :D
Mut tässä kun on alkanut asunnon ostamista harkita, niin ei oo vaikea päätös ostanko 250k pikkusen kaksion Helsingistä vai omakotitalon Lahesta.
Vierailija kirjoitti:
Muutin eka 9Lahesta Turkuun, sit Vantaalle ja nyt oon asunut 7 vuotta Helsingissä ja oon alkanut kaipaamaan takaisin Lahteen. Lyhyt matka tänne pk-seudulle ja sopivan kokonen, kaikki tarvittava löytyy ja vähän enemmän. Luulen, et Lahti aukee niille joilla on historiaa siellä, voi olla vaikea sopeutua kun on tosiaan aika omanlaisensa paikka :D
Mut tässä kun on alkanut asunnon ostamista harkita, niin ei oo vaikea päätös ostanko 250k pikkusen kaksion Helsingistä vai omakotitalon Lahesta.
Täällä toinen joka kaipaa takas Lahteen. 19 vuotta tuli Lahdessa asuttua, nyt 12 vuotta ollut Mikkelissä ja talon rakennus renksussa alkaa kuukauden päästä. Jouluna takas kotikonnuille 😍
Juu, kyllähän sinne kohta se yliopistokin perustetaan. Lahdessahan se täytyy olla, suosiollisella avustamisella.
Nii oli joskus vuosikymmeniä sitten.. Maailma muuttuu, sinä et?