Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lahti on järkyttävä kaupunki

Vierailija
03.05.2021 |

Ei minulla muuta.

Kommentit (135)

Vierailija
41/135 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutin eka 9Lahesta Turkuun, sit Vantaalle ja nyt oon asunut 7 vuotta Helsingissä ja oon alkanut kaipaamaan takaisin Lahteen. Lyhyt matka tänne pk-seudulle ja sopivan kokonen, kaikki tarvittava löytyy ja vähän enemmän. Luulen, et Lahti aukee niille joilla on historiaa siellä, voi olla vaikea sopeutua kun on tosiaan aika omanlaisensa paikka :D

Mut tässä kun on alkanut asunnon ostamista harkita, niin ei oo vaikea päätös ostanko 250k pikkusen kaksion Helsingistä vai omakotitalon Lahesta.

Täällä toinen joka kaipaa takas Lahteen. 19 vuotta tuli Lahdessa asuttua, nyt 12 vuotta ollut Mikkelissä ja talon rakennus renksussa alkaa kuukauden päästä. Jouluna takas kotikonnuille 😍

Mä oon viettänyt lapsuuteni Renksussa :) Onnea ja tsemppiä projektiin!

Vierailija
42/135 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusta on aika tylsä eikä siellä koskaan järjestetä mitään erikoista tapahtumaa. Osa suorastaan törkyisessä kunnossa. Markkinapäivänä on enemmän vilskettä. Jos ajatellaan siis aikaa ennen koronaa. Enemmän tulee nautittua mukavista maastoista ja kesäisin satamasta ja Vesijärvestä. Ruokakaupoissa tulee käytyä kaupungin laitamilla. Keskustassa ei juuri olenkaan kuin Citymarket ja pienempi Prisma. Työn perässä muutettiin ja tänne varmaan jäädään. Junalla pääsee mukavasti Helsinkiin, ettei tarvitse ottaa autoa mukaan muutaman päivän reissua varten. Ei oo joutunut koskaan todistamaan mitään ihmeellisyyksiä. Jokaisessa kaupungissa on omat riehujansa ja juopporemminsä, jotka istuskelee päiväänsä kulmilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/135 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kaipaan Lahteen, vaikka aikoinaan halusin sieltä kovasti pois ja Helsinkiin.

Ihanaa aina Lahdessa on käydä, vaikka en varmaan sinne muuta enää.

Vierailija
44/135 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sielä työttömiä ja huumeongelmaisia, mut ei ole paikkaa missä ei olisi. Steissillä oon nähny hirveimmät käyttäjät.

Lahdessa on monta kivaa aluetta ja paljon vettä ja metsää. Toki kaikki ei kaipaa luontoa lähelle.

Vierailija
45/135 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narkkareiden kaupunki.

Ei mitään verrattuna Savonlinnaan, jota pidetään kultturellina ooppera eliitin kesäparatiisina. Narkkeja 80% asukkaista.

Vierailija
46/135 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa olen käynyt, nuutuneen oloinen paikka.

Vierailija
47/135 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, kyllähän sinne kohta se yliopistokin perustetaan. Lahdessahan se täytyy olla, suosiollisella avustamisella.

Siis miten niin perustetaan? LUT sivukampus siellä on.

Vierailija
48/135 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt, että jos joskus muutan pois Helsingistä, niin muutan Lahteen. Vaihdan Helsingin asunnon asuntoon Lahdessa ja mökkiin/metsäpalstaan 1,5 h etäisyydellä Lahdesta.

Vierailija
49/135 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oot massasta poikkeava niin Lahdessa kyllä syrjitään. Kuppikuntainen paikka!!!

Ja mistähän johtuu?

Niistä perkeleen savolaisista jotka tulivat sinne "vuolemaan kultaa" 1800-luvulla... Ja karjalaisista jotka tulivat ulisemaan "menetetystä Viipurista" sotien jälkeen.

Lahti on hyvä mesta oikeille hollolalaisille.

Toisaalta karjalaiset olivat niitä kovimpia lahtelaisia myöhemmin sotien jälkeen. Valloittivat kaupungista monia alueita itselleen ja tunnettiin kovasta tappelutaidosta.

Onhan sielä nimetty ihan katukin karjalaisten nimiin.

He taistelivat itselleen useita alueita ja hallitsivat tärkeimpiä alueita kaupungista.

Myöhemmin muut joutuivat maksamaan heille tai läski alkoi tummumaan.

Heti sotien jälkeen alkoi liiketoiminta ja paikalliset moottoripyörä nuoret ylläpitämään vanhaa kunniakasta karjalaisten perimää. Radiomäellä kokoonnuttiin prätkien kanssa ja käytiin otteluita kaupungin alueiden johtajuudesta aina ihan kuusikymmentäluvulle asti.

Lahti tunnettiin lukuisista teurastamoista. Eikä veitsenkäsittelytaidotkaan olleet paikallisille tuntamaton käsite.

Vierailija
50/135 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Aivan.

Vierailija
51/135 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahden kulta-aika sijoittuu karjalaisten tuomaan nousukauteen kuusikymmentäluvulle.

Siitä asti on ollut alamäkeä.

Vierailija
52/135 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen Chicago rikollisuuden suhteen.

Minä olen nuoresta asti luullut että tuo nimitys johtuu jostain muusta :( sellasesta 20-30-luvun jatzzahtavassta rennosta meiningistä, upeista naisista ja itsevarmoista miehistä :)

Ja sit sä kävit siellä ja ymmärsit mistä nimitys johtuu☺

Vierailija
53/135 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nuoresta asti luullut että tuo nimitys johtuu jostain muusta :( sellasesta 20-30-luvun jatzzahtavassta rennosta meiningistä, upeista naisista ja itsevarmoista miehistä :)

Ei kun kävin nuorena ja se oli ihana paikka! Ja nyt meen uudestaan tanssii jatzii :) tai hyppyrmäille tai lammelle uimaan tai ostaa uudet levikset keskustasta, joka muuten oli miun mielestä aika monitasoinen :) Myös juna-aseman seutu viehättää.

Vierailija
54/135 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oot massasta poikkeava niin Lahdessa kyllä syrjitään. Kuppikuntainen paikka!!!

Ja mistähän johtuu?

Niistä perkeleen savolaisista jotka tulivat sinne "vuolemaan kultaa" 1800-luvulla... Ja karjalaisista jotka tulivat ulisemaan "menetetystä Viipurista" sotien jälkeen.

Lahti on hyvä mesta oikeille hollolalaisille.

Toisaalta karjalaiset olivat niitä kovimpia lahtelaisia myöhemmin sotien jälkeen. Valloittivat kaupungista monia alueita itselleen ja tunnettiin kovasta tappelutaidosta.

Onhan sielä nimetty ihan katukin karjalaisten nimiin.

He taistelivat itselleen useita alueita ja hallitsivat tärkeimpiä alueita kaupungista.

Myöhemmin muut joutuivat maksamaan heille tai läski alkoi tummumaan.

Heti sotien jälkeen alkoi liiketoiminta ja paikalliset moottoripyörä nuoret ylläpitämään vanhaa kunniakasta karjalaisten perimää. Radiomäellä kokoonnuttiin prätkien kanssa ja käytiin otteluita kaupungin alueiden johtajuudesta aina ihan kuusikymmentäluvulle asti.

Lahti tunnettiin lukuisista teurastamoista. Eikä veitsenkäsittelytaidotkaan olleet paikallisille tuntamaton käsite.

Ni-h. Ku tota ei ois tarvitteiis.

Vierailija
55/135 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovasta jengimenosta ja mafiatoiminnasta.

Teurastamoissa oli töissä paljon taitavia veitsenkäsittelijöitä.

Lahti oli hyvin levotonta aluetta sotien jälkeen. Paljon väkivaltaa kokeneita miehiä kännipäissään töiden jälkeen törmäyskurssilla.

Elettiin hyvin veristä aikakautta.

Oli spriin päivittäistä väärinkäyttöä työväestön keskuudessa. Naiset ja lapset elivät pelon alla miesten Lahdessa. Nykyään Lahti tunnetaan Euroopan suurimpana kaupunkina jossa käytetään paljon amfetaliinia. Kyseessä on sotien aikainen huume-aine.

Välitön koukku ja elämänhallinnan menetys.

Vierailija
56/135 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, lähellä on. HKI- Mäntsälä-Lahti.

Vierailija
57/135 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asukasmäärään katsoen varmaan on.  -L. on omalla tavallaan näppärän kokoinen.

Vierailija
58/135 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kapanteri.- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asukasmäärään katsoen varmaan on.  -L. on omalla tavallaan näppärän kokoinen.

Mutta käytännössä jos osaa pitää puolensa soturin tavoin, niin silloin hyväksytään erilaisenakin ja homonakin mukaan lahtelaisuuteen.

Pitää olla kova nyrkeistään.

Tässä se lyhykäisyydessään.

Lahti ei ole heikkojen paikka.

Jokainen lahtelainen on ansainnut paikkansa asukkaana vaikeissa oloissa.

Kun Venäjä hyökkää, niin se tulee valloittamaan kaikki muut alueet Suomesta paitsi Lahtea.

Johtuen ihan paikallisten kyvystä ylläpitää muinaisia vanhoja sotataitoja.

Karjala takaisin vaikka tölkki kerralla stana *huutomerkki*

Vierailija
59/135 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tää joo tavallaan. Keskusta aika kuollutta ja paljon huumeita.

Me asutaan noin 6km päässä keskustasta tosi rauhallisella omakotitaloalueella ja on kyllä tykätty. Rauhallista, upeat ulkoilumaastot ihan muutaman sadan metrin päässä, koulu ja palvelut lähellä. Jos kaipaa jotain autolla ajaa isoon ostoskeskukseen ihan minuuteissa. Tätä ei jotenkin ymmärrä miten hienoa tämä on, kun on asunut ennen huomattavasti ruuhkaisammalla paikkakunnalla!:D Koskaan ei ole ruuhkaa ainakaan täällä.

Vierailija
60/135 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen kuin avasin tämän ketjun niin ajattelin, että olisi Suomen Gotham (Batman:stä)