Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi käytte gynekologilla?

Vierailija
03.05.2021 |

Otsikossa kysymys.

Ihmettelen. En ole itse koskaan käynyt, kun ei ole ollut tarvetta. Jotkut sanovat, että siellä pitäisi käydä kerran vuodessa. Miksi?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä että saan pillerireseptin uusittua.

Vierailija
2/26 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten lääkäri sanoo, ettei tarvitse käydä, jos ei mitään oireita ole.. Siis ei tarvitse kerran vuodesza

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi käydä kuin viiden vuoden välein, jos ei ongelmia. Käyn yksityisellä, kun halusin kierukan nopeasti ja gyne katsoo ultralla sisäsynnyttimet. Samalla Papa - koe. Kaikki on ollut ok, mutta mielenrauhan vuoksi tietyt tarkistukset.

Vierailija
4/26 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn gynen luona kuukausittain. Tykkään siitä kun gyne räplää alapäätäni.

Vierailija
5/26 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt varsinaisella gynellä, mutta normilääkärin tekemässä sisätutkimuksessa kyllä, kun piti pillerit uusia.

Vierailija
6/26 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt tasan kerran yksityisellä gynekologilla hedelmällisyysneuvolassa. Tavanomaiset sisätutkimukset on suorittanut terveyskeskuslääkäri, ja kierukan asennus sekä kolposkopia on tehty julkisella. Samoin papa-kokeet on ottanut näytteenottaja eikä lääkäri.

Vierailija
7/26 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi käydä kuin viiden vuoden välein, jos ei ongelmia. Käyn yksityisellä, kun halusin kierukan nopeasti ja gyne katsoo ultralla sisäsynnyttimet. Samalla Papa - koe. Kaikki on ollut ok, mutta mielenrauhan vuoksi tietyt tarkistukset.

Ei edes viiden vuoden välein. Jos ei ole mitään ongelmia, niin ei ole mitään syytä käydä. Sain siis tuon vastaukseksi, kun kysyin amnattilaisella.

Vierailija
8/26 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei edes viiden vuoden välein. Jos ei ole mitään ongelmia, niin ei ole mitään syytä käydä. Sain siis tuon vastaukseksi, kun kysyin amnattilaisella.

Niinpä, sisätutkimuksen voi suorittaa yleislääkäri ja jos on mitään erityistä voi hän kirjoittaa lähetteen naistentautien poliklinikalle tai määrätä labroja. Myös ehkäisyvalmistereseptit saa yleislääkäriltä.

Vierailija
9/26 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole miestä, ei tarvi käydä, sanoi gyne kerran.

Minulla on ja olen käynyt 2-3 vuoden välein. Joka toinennkerta vaihdan kierukan.

Vierailija
10/26 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ole menossa sinne koskaan. Ahdistaa jo ajatuskin.

Vierailija
11/26 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, sisätutkimuksen voi suorittaa yleislääkäri ja jos on mitään erityistä voi hän kirjoittaa lähetteen naistentautien poliklinikalle tai määrätä labroja. Myös ehkäisyvalmistereseptit saa yleislääkäriltä.

Höh! Ei siis mihinkään tutkimuksiin ole tarvetta, jos ei ole ongelmia. Ei edes yleislääkärin susätutkimukseen.

Vierailija
12/26 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reseptin voi uusia ilman sisätutkimusta.

Vierailija
13/26 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä ainakaan voi, 1-2 vuoden välein gynekologinen tutkimus, lukee ihan siinä lapussa joka tulostetaan ja liimataan pilleripakkauksen kylkeen. Ei ole koskaan ollut vaivoja, sama partneri ja papa puhdas aina eli 15 vuoden ajalta. Mietin kyllä itsekin, mikä tarkoitus sisätutkimuksella vuoden tai max. kahden välein on, mitä vauriota pillerit voisivat sukuelimilleni aiheuttaa, jota pitää kontrolloida näin usein. Lääkäri vastasi että hyvähän se on katsoa, kun joskus kysyin ja ihmettelin asiaa. Kerran gyn. tutkimus viivästyi tuosta kahdesta vuodesta, jolloin pillereitä kirjoitettiin vain 3 kk, resepti piteni normaaliin vuoteen kun kävi avaamassa taas haaransa tk:ssa.

Vierailija
14/26 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä ainakaan voi, 1-2 vuoden välein gynekologinen tutkimus, lukee ihan siinä lapussa joka tulostetaan ja liimataan pilleripakkauksen kylkeen. Ei ole koskaan ollut vaivoja, sama partneri ja papa puhdas aina eli 15 vuoden ajalta. Mietin kyllä itsekin, mikä tarkoitus sisätutkimuksella vuoden tai max. kahden välein on, mitä vauriota pillerit voisivat sukuelimilleni aiheuttaa, jota pitää kontrolloida näin usein. Lääkäri vastasi että hyvähän se on katsoa, kun joskus kysyin ja ihmettelin asiaa. Kerran gyn. tutkimus viivästyi tuosta kahdesta vuodesta, jolloin pillereitä kirjoitettiin vain 3 kk, resepti piteni normaaliin vuoteen kun kävi avaamassa taas haaransa tk:ssa.

Mä olen syönyt pillereitä 15v ja aina apteekissa uusinut reseptin.

Vierailija
15/26 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla uusittu enää tietyn ajan jälkeen. Jouduin olemaan hetken ilman pillereitä, kun välttelin tutkimusta, ja lopulta reseptiä ei enää uusittu.

Vierailija
16/26 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkituttamassa ettei ole uusia kasvaimia. Ne ei oireile mitenkään.

Vierailija
17/26 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen syönyt pillereitä 15v ja aina apteekissa uusinut reseptin.

Mun reseptissä on säännöllisesti uusimiskielto, yhden välivuoden voi saada ilman sisätutkimusta, mutta sitten siihen tulee "lukko", ettei voi omakannassa eikä apteekissakaan enää uusia.

Vierailija
18/26 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn kun on oikein kova panetus päällä ja kyllähän se helpottaa. Varaankin taas seuraavalle viikolle aikaa. Toivottavasti on taas se kiva mamugyne paikalla... :)

Vierailija
19/26 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistuttamassa peräsuolen aina jos maha on pyöreä ja peräaukosta ei ole tullut verta yli kuukauteen.

-mies viisissäkymmenissä

Vierailija
20/26 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn tutkituttamassa alapääni.

Gynekologi on erikoislääkäri, hoitaa keskus- ka yliopistosairaaloissa vain ja ainostaan oman alansa potilaita.

Hän huomaa heti onko kaikki ok. Ja hän tutkii myös tarvittaessa rinnat ja neuvoo ja opastaa.

Hänellä on myös aikaa asiakkaalleen, hän ei ole sidottu tk- lääkärien 15 min. pikakäynti aikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme