Yksityisen perhepäivähoidon kustannuksista
Olen yrittänyt saada selville yksityisen perhepäivähoidon taksoja... Minkä verran maksaa hoito yhdestä lapsesta ja kuinka paljon on hoidossa/kk? Olisi tarkoitus aloittaa itse ehkäpä ensi vuoden aikana. Netistä ei helposti tietoa löydy.. Jos tiedätte linkin, laittakaa vihje. Ja vastauksia.. Kiitos!
Kommentit (3)
hoidon suositushinta 500euroa, mutta tukia saa niin, että maksettavaksi jää n. 200 euroa. Tampereella saa kuntalisää kun vie yksityiselle hoitoon, joka siis alentaa kivasti maksuja. Kelalta saa hotorahaa (137 euroa), ja hoitolisää (135 euroa) mut jälkimmäiseen vaikuttaa perheen tulot.
vastasin vähän niinkuin hoitoon tulevan näkökulmasta. Meidän sopimuksessa hoitajan loma-ajaltakin maksetaan hoitomaksu.
mutta muistelisin että maksu oli noin 500 euroa kuussa (kesälomakuukaudelta emme maksaneet mitään, mutta se on tietenkin sopimuskysymys). Tähän saimme yksityisen hoidin tukea ja kunatalisää, niin että itse maksettavaksi jäi noin 200 e (eli sama kuin kunnallisessa).
Lapsia saa olla sama kuin kunnallisessakin eli eli 4 kokopäiväistä oma mukaan lukien.
Tuosta summastahan joutuu sitten maksamaan niin ruuat ja askartelutarviikkeet hoitolapsille kuin omat sosiaalikulunsa ja eläkkeensä ja loma-ajan palkkansa. Eli ei sillä kyllä rikastumaan pääse...