Miten jaksatte samaa oravanpyörää?
Pieni palkka, raskas työ, tietenkin. Ajatuskin että tätä samaa pitäisi tehdä eläkeikään asti (olen 35) saa voimaan pahoin. Tai yleensäkin jotain työtä. Tällä hetkellä en pysty opiskelemaan uutta ammattia, ei ole jaksamista. Miten jaksatte viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen? Tai kaikki eivät jaksakaan mutta te jotka jaksatte?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Se onn justiin siinä että kuntien ja kaupunkien pitäisi järjestää sitä harrastustoimintaa enemmänkin aikuisillekkin. Päääsee tuulettumaan ja vaihtamaan vapaalle. Vetään henkeä välillä.
Onnnellisuus syntyy tavallaan siitä työn ja vapaan tasapainosta. Se on aivoille luonnollisin tila siten mikä vastaa parhaiten aivojen toimintaaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se onn justiin siinä että kuntien ja kaupunkien pitäisi järjestää sitä harrastustoimintaa enemmänkin aikuisillekkin. Päääsee tuulettumaan ja vaihtamaan vapaalle. Vetään henkeä välillä.
Onnnellisuus syntyy tavallaan siitä työn ja vapaan tasapainosta. Se on aivoille luonnollisin tila siten mikä vastaa parhaiten aivojen toimintaaa.
Josssain japanissa tokiossa tämä tila on varmaan parhaiiten saavutettu.
Taannoin joku lanseerasi termin luksusnarinaa tjsp ja tämä on juuri sitä.
Jos haluat elää oravanpyörässä, se on oma tietoinen valintasi. Jos et halua, opettele tulemaan toimeen vähemmällä ja vaihda osa-aikatyöhön.
Nostin kytkintä ja lähdin huonosta työpaikasta. Nyt odottelen, millainen ovi seuraavaksi aukeaa. Jos ei tänä kesänä aukea, otan loman kannalta. En ole koskaan ymmärtänyt oravanpyörän päälle. Välillä teen koulutusta vastaavaa työtä, välillä muuta. Elelen minimituloilla mutta olen tyytyväinen elintasooni. Kyllä ahdistaisi, jos pitäisi jotain urakehitystä miettiä. 25 vuotta hanttihommia on opettanut, että tekevä saa niitä aina.
Mutta uusi talo, lapset ja harrastukset.
Vierailija kirjoitti:
Taannoin joku lanseerasi termin luksusnarinaa tjsp ja tämä on juuri sitä.
Jos haluat elää oravanpyörässä, se on oma tietoinen valintasi. Jos et halua, opettele tulemaan toimeen vähemmällä ja vaihda osa-aikatyöhön.
Tehty on, eipä sillä vaan elä kauaa.
-Eri.
Olisit nyt tyytyväinen, että sulla on työpaikka!
Jos opiskelut eivät ole nyt mahdollisia, sulla on kuitenkin eläkeikään vielä noin 35 vuotta. Toisaalta, jos palkkasi on niin huono, että saisit saman verran työttömänäkin, miksi teet töitä? Mä olen käynyt töissä vain ja ainoastaan sen vuoksi, että töistä saan palkan ja sillä palkalla olen maksanut laskuni. Olisin voinut jo aikoja sitten jättäytyä pois työelämästä, jos olisin halunnut elää vain yhteiskunnan tuilla. Mun palkkani on kuitenkin aina ollut suurempi- edes satasen verran - kuin mitä olisin saanut tukia ja se on motivoinut tekemään töitä. Opiskelin aikoinaan työn ohessa uuden ammatinkin. Rankkaahan se oli, kun oli kahden lapsen yh, päivät töissä, illat lasten kanssa ja kotihommia tekemässä, yöt opiskelin ja sitten monimuoto-opetuksessa oli ne muutamat lähiviikot, jolloin pidin töistä lomapäiviä voidakseni olla koulussa. Mutta pääsi sitten lopulta paremmille palkoille. Olen elämäni aikana tehnyt monenlaista työtä. Pessyt jopa seiniin hierottuja ihmisulosteita ja oksennuksia. Rahan ja vain rahan takia mä olen niitä tehnyt.
Minulla on siisti ja turvallinen asunto, säännölliset tulot ja asun vakaassa yhteiskunnassa. Minulla on paremmin asiat kuin 99% ihmiskunnasta on ikinä ollut,
Vierailija kirjoitti:
Nostin kytkintä ja lähdin huonosta työpaikasta. Nyt odottelen, millainen ovi seuraavaksi aukeaa. Jos ei tänä kesänä aukea, otan loman kannalta. En ole koskaan ymmärtänyt oravanpyörän päälle. Välillä teen koulutusta vastaavaa työtä, välillä muuta. Elelen minimituloilla mutta olen tyytyväinen elintasooni. Kyllä ahdistaisi, jos pitäisi jotain urakehitystä miettiä. 25 vuotta hanttihommia on opettanut, että tekevä saa niitä aina.
Ihailen sinua. Itse yritän parhaillani pohtia mitä _minä haluan_ ja yritän erottaa sen siitä mitä yhteiskunta minulta odottaa. Nämä kaksi asiaa ovat menneet elämässäni pahasti sekaisin....
Vähensin 80 prosentin työaikaan ja nyt elämä hymyilee, virtaa riittää!