Lähtisitkö nykyisestä työstäsi, jos se olisi mahdollista?
Kommentit (51)
Kylllähän se ihmisen elämässä on vähän se mikä ohjaa merkityksellisesti että rohkeuden ja riskien arvioiinti ja selkeiden päämäärien asettelu ja miten ne toteutttaa.
Lähtisin ainoastaan, jos saisin niin suuren lottovoiton, ettei mun tarvitsisi tehdä töitä enää koskaan.
Lähtisin kuin raketti. Kaksi kertaa on ollut lähellä, mutta pelkuruuteni esti jäämästä tyhjän päälle. Ei minua periaatteessa estä mikään muu kuin muutoksen ja epävarmuuden pelko.
Vierailija kirjoitti:
Kylllähän se ihmisen elämässä on vähän se mikä ohjaa merkityksellisesti että rohkeuden ja riskien arvioiinti ja selkeiden päämäärien asettelu ja miten ne toteutttaa.
Ihhmiselle yksi luontaisin piirre on vapaus saada käyttää omaa luivuuttaaan.
Jos olisi tilillä miljoona euroa, niin saattaisin jättää työn. Työ tuo paljon turvaa perheelliselle ja velalliselle aikuiselle.
En viihdyn työssäni niin hyvin, kuin nyt työssä viihtyä voi.
Tällä hetkellä vietän ensimmäistä kesälomaviikkoani.
Lopun loman eli 3 vkoa vietän elokuussa. Oma toivomus lomasta ja työnantajalle se sopi.
Todellakin. Ainoa mikä estää on se, että en kehtaa jäädä työttömäksi niin kauan kuin vanhempani on elossa. Sen jälkeen otan loparit oitis.
Lähtisin samantien, jos olisi taloudellisesti mahdollista. Vihaan työtäni ja jokainen työpäivä on ihan hirveä.
HETI. Saispa jostain miljoonan niin eläisin sillä elämäni loppuun asti eikä tarvitsisi käydä töissä.
Vaikka nykyisessä työssäni viihdynkin hyvin, niin en tekisi päivääkään töitä, jos ei olisi pakko. Harrastaisin vaan. :D
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin samantien, jos olisi taloudellisesti mahdollista. Vihaan työtäni ja jokainen työpäivä on ihan hirveä.
Oletko sairaanhoitaja?
En.
Ollut kunnia ja etuoikeus tehdä juuri itselle sopivaa työtä viimeiset 22 vuotta.
M47
En. Päinvastoin pyrin pitämään huolta, että saisin pitää tämän työpaikan.
Ainahan työstä lähteminen on mahdollista, jokaiselle. Ei Suomessa tunneta pakkotyötä.
Mutta esimerkiksi minulla ei ole mitään halua lähteä nykyisestä paikastani mihinkään. Edes siksi, että olen ylittänyt jo tavoite-eläkeikänikin.
Työnantaja toivoo, että jatkaisin niin pitkään kuin suinkin, ja itse haluan jatkaa niin kauan kuin suinkin pää pelaa. Niin mukavan homman olen onnistunut itselleni löytämään. :)
Jos firmastani tarjottaisiin hyvä summa, ei kahta puhetta.
Vähän kaduttaa, etten 5 vuotta sitten ottanut rahoja ja juossut.
Todellakin!