Lähtisitkö nykyisestä työstäsi, jos se olisi mahdollista?
Kommentit (51)
Kyllä joo on tämä aika raskasta. Tosin kiva, että saa näin kotoa tehdä ja työpäivä lyhyt. Työnantaja iso yritys ja edut ihan hyvät
Koulutusta ei vastaa työ, mutta ei sen ehkä niin väliä tässä iässä
Se on periaatteessa mahdollista mutta en ole vielä lähtenyt. Haluan isommat puskurit.
Kyllä lähtisin.
Edellinen työsuhteeni kesti 24 vuotta ja lopulta tuotannolliset ja taloudelliset syyt sai sen matkan päättymään, mutta siitä olen vain tyytyväinen.
Itselläni kävi niin, että elämäni ensimmäinen kirjallinen työhakemus ja ansioluettelo vei minut työhaastatteluun ja minut valittiin. Palkkakin on parempi ja ihmiset mukavia, mutta ei vaan ole minin paikkani. Kun kesän jälkeen etätyöt päättyy ja toimistolle palataan niin luultavasti lähden.
Vierailija kirjoitti:
Se on periaatteessa mahdollista mutta en ole vielä lähtenyt. Haluan isommat puskurit.
Käy Siluetista hankkimassa.
Lähtisin.
Unelmani ovat ihan muualla.
Jos olisin uupunut, niin voisin lähteä semmoisiin töihin, jotka ei ole niin uuvuttavia.
En. Olen myös koulutetumpi ja osaavampi kuin työtehtäväni edellyttävät, mutta pidän työstäni ja tulen palkalla toimeen sekä siitä jää patjan väliinkin. Olen valinnut itse työni sekä saanut valita työni sisällön vuosien aikana. Työ tulee kotiini vain halutessani ja voin vaikuttaa itse työaikaani.
Onhan työstä lähteminen AINA mahdollista. Mutta jos olisi myös varaa niin, että ei olisi välttämätöntä käydä töissä, niin kyllä lähtisin.
500 000 euroa tilille, niin vapautuisi yksi työpaikka sellaiselle, joka sitä tarvitsee minua enemmän. Ei sillä, ettenkö pitäisi nykyisestä työstäni, mutta tärkeää tekemistä on enemmän työn ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Onhan työstä lähteminen AINA mahdollista. Mutta jos olisi myös varaa niin, että ei olisi välttämätöntä käydä töissä, niin kyllä lähtisin.
Onko se palkkatyöstä irtautuminen aina taloudellisesti mahdollista?
On kyllä niin tyypillinen av-ketju taas. :D
Työn vihaaminen on ok ja saa ison kasan peukkuja, mutta auta armias, jos joku kertoo tykkäävänsä työstään. :D
Mukavahan se vain on, jos ja kun on ihannetyössään. Aika monen kohdalla se ei vain toteudu, siitä se tyytymättömyys kumpuaa.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä niin tyypillinen av-ketju taas. :D
Työn vihaaminen on ok ja saa ison kasan peukkuja, mutta auta armias, jos joku kertoo tykkäävänsä työstään. :D
Pidän työstäni, mutten silti päivääkään tekisi palkkatöitä, jos pankkitililläni/arvo-osuustililläni olisi vähintään 0,5 miljoonaa euroa pääomaa.
Onpa outo toivomus tälle palstalle: Vastaa rehellisesti!
Onko joku muka aikaisemmin näin tehnyt? En usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin samantien, jos olisi taloudellisesti mahdollista. Vihaan työtäni ja jokainen työpäivä on ihan hirveä.
Oletko sairaanhoitaja?
Kyllähän sitä nyt jotkut muutkin työtään vihaa kuin sairaanhoitajat.
Jos saisin 200 000 puhtaana käteen, niin harkitsisin asiaa.
Lähtisin heti. Jaksaminen on todella koetuksella. Työparin kanssa ei käsitys työn tavoitteeseen pääsemisen keinoista meinaa kohdata millään. Näistä väännetään koko ajan ja kun päästään johonkin ratkaisuun, menee pari päivää ja työpari aloittaa vänkäämisen uudestaan. Hän ei myöskään aina tahdo muistaa, ettei tee tätä työtä yksin. Minun mielipiteitäni dissailee usein avoimesti, mutta omat mielipiteensä esittää suoraan faktoina, joista ei tarvitse edes keskustella. Hankala työkaveri siis, mutta ihmisenä sinänsä ihan mukava. Mutta pomoni... siinä vasta on aivan kammottava ihminen. En olisi ikinä uskonut edes kenestäkään ajattelevani niin, mutta pakko se on myöntää. Hän on ilkeä, sovinistinen ja tykkää johtaa pelolla. Lisäksi on tekniikan kanssa aivan tomppeli, mistä seuraa se, että hänen tekniset mokailunsa ovat tietenkin alaisten syytä.
No, on työssäni toki myös joitakin hyviäkin puolia ja siksi kai tässä vielä roikunkin. Mutta lähtö on mielessä joka ikinen päivä. Alkaa olla homma siinä pisteessä, että nuo hyvät puolet ei ehkä enää riitä kompensoimaan negatiivisia puolia...
En! Rakastan työtäni! :) Ehkä ainoastaan siinä tapauksessa, että saan säästettyä sen verran, että voin laittaa oman tilan/kotieläinpihan/eläinten "vanhainkodin" pystyyn. Toisaalta olen onnellinen ihan palkollisena, en ole kovin yrittäjähenkinen.
t: karjanhoitaja
Lähtisin heti jos olisi taloudellisesti mahdollista.
t. ylempi toimihenkilö