Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen työtön, mies syyllistää

Vierailija
03.05.2021 |

Jäin vuosi sitten (taas) työttömäksi. Mies syyllistää, kun en "mene" töihin. Olen hakenut paikkoja, joihin omasta mielestäni rahkeeni riittävät. Työssäkäyntialueellani niitä ei ole montaa ollut tänä aikana. Kävisi myös muun kuin oman alan työt, mutta eipä niihinkään noin vaan mennä. Ikää 50 ja pohjois-karjalassa asun, ei varsinaisesti edistä työnsaantia.

Olen ansiosidonnaisella ja mies (tietenkin) käy töissä. Elintasoni ei ole korkea, elän mielestäni tulojeni mukaan. Miehellä on halu pitää yllä korkeampaa elintasoa, johon meidän nykyiset yhteiset tulomme eivät riitä.

Meillä on kuitenkin kaikkea; kiva koti, yhteinen mieleinen harrastus, lapset, lastenlapset....

Ahdistaa ja surettaa :(

Kommentit (101)

Vierailija
101/101 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina näitä tekosyitä, asutaan jossain korven keskellä eikä muka voi muuttaa kun on muka sitä ja tätä tärkeämpää. Ainahan voisi asua korvessa ja sanoa että kun ei tässä kodin vieressä ole mitään töitä niin olen sitten työttömänä, ja tätä myös tapahtuu. Olen ollut koko elämäni töissä enkä sääli työttömiä yhtään, aina olen kouluttautunut tarvittaessa jopa uudelle alalle, muuttanut ja töitä on riittänyt kaikkina aikoina. Vanhemmiten olen jo toki vähän helpottanut työtahtia, mutta koskaan ei ole käynyt mielessäkään että jäisin hengailemaan sohvalle yhteiskunnan tuilla, eikä niitä pidä maksaakaan pelkästä makailusta työkykyisille ihmisille. Jokainen on vastuussa omasta elämästään, ja nälkä on paras kimmoke työnhakuun. Silloin alkaa kelvata työ kun työ.

Kuulostat aivan mieheltäni. Pois alta kivet ja männynkävyt.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla