Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen työtön, mies syyllistää

Vierailija
03.05.2021 |

Jäin vuosi sitten (taas) työttömäksi. Mies syyllistää, kun en "mene" töihin. Olen hakenut paikkoja, joihin omasta mielestäni rahkeeni riittävät. Työssäkäyntialueellani niitä ei ole montaa ollut tänä aikana. Kävisi myös muun kuin oman alan työt, mutta eipä niihinkään noin vaan mennä. Ikää 50 ja pohjois-karjalassa asun, ei varsinaisesti edistä työnsaantia.

Olen ansiosidonnaisella ja mies (tietenkin) käy töissä. Elintasoni ei ole korkea, elän mielestäni tulojeni mukaan. Miehellä on halu pitää yllä korkeampaa elintasoa, johon meidän nykyiset yhteiset tulomme eivät riitä.

Meillä on kuitenkin kaikkea; kiva koti, yhteinen mieleinen harrastus, lapset, lastenlapset....

Ahdistaa ja surettaa :(

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauanko ap olet ollut tuötön? Onko sulla ammatti?

Vuoden verran työttömänä. On ammatti.

Onhan se jo aika pitkä aika. Jospa miehesi pelkää, että ole eläkkeelle asti työttömänä.

Onhan se fakta, että ei tuo ikä ainakaan paranna työnsaantimahdollisuuksia. Kunnilla taitaa onneksi nykyään olla jotain velvoitetyöllistämisjuttuja, että jos sitä kautta aina jotain työtä välillä pääsee tekemään.

Meidän kaupunki vähentää 700 työntekijää niin ettei ota eläkkeelle jäävien tilalle ketään.

Työssäkäyvä vaimo voi olla vaikeampi saada tulevaisuudessa.

Vierailija
62/101 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ahdistaa ja surettaa :("

Oikein signature-provo. Ei enää ilmiselvämpi voisi olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Taloussanomissa oli jo ennen koronaa että kaupan alalta loppuu 25000 työpaikkaa 10 vuoden sisällä, että myyjien kannattaa alkaa etsimään muita töitä.

Vierailija
64/101 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkaahan se riippakiven raahaminen jossain vaiheessa ärsyttämään. Mitäs jos mies olisi heittäytynyt sohvalle telkkarin ja keppanan kaveriksi vuodeksi, ja sinä raataisit töissä perheelle elatusta? Olisiko silloinkin sinulla hyvä meininki?

No varmaan ärsyttää. 

Juon kyllä olutta (viiniä), mutta en kyllä koskaan silloin malta heittäytyä sohvalle, saati telkkarin ääreen :D

Ap 

Nyt ei kysyttyttään sinun harrastuksista, vaan miltä se tuntuisi, jos mies heittäytyisi työttämäksi ja sinun elätettäväksi?

Ihan hyvältä tuntuisi, jos hän hoitaisi samat askareet kuin minä nyt kotona ollessa. Siinähän ei niin kävisi, vaan mies huitelisi pitkin kyliä, koska ei pysty olemaan keskenään kotona. Eli varmaankin pahalta tuntuisi, kun kotona olisi hommat tekemättä.  Haluatko tietää vielä jotakin muuta? Ap

Miten pärjäät jos miehesi haluaa eron?

Tiukkaa tekisi ja yhteinen harrastus jäisi :(  Tilalle saattaisin saada henkisen helpotuksen, ei tarvitsisi tuntea riittämättömyyttä ja huonommuutta. Ap

Kannattaa miettiä tarkkaan kumpi on parempi, harrastus vai mielenrauha ja parempi itsetunto. Minulle valinta olisi päivänselvä, en katselisi tuollaista miestä päivääkään. Mutta helppo minun sanoa kun olen jo 30v pärjännyt yksin, jätin tuollaisen lannistavan ja ahdistavan eksän.  Uusia harrastuksia löytää helposti kun on monesta asiasta kiinnostunut. Miten pidät itsetuntosi koossa jatkuvan painostuksen alla? Se on hemmetin raskasta.

Vierailija
65/101 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se jo aika pitkä aika. Jospa miehesi pelkää, että ole eläkkeelle asti työttömänä.

Onhan se fakta, että ei tuo ikä ainakaan paranna työnsaantimahdollisuuksia. Kunnilla taitaa onneksi nykyään olla jotain velvoitetyöllistämisjuttuja, että jos sitä kautta aina jotain työtä välillä pääsee tekemään.

Meidän kaupunki vähentää 700 työntekijää niin ettei ota eläkkeelle jäävien tilalle ketään.

Sisäisillä järjestelyillä hommat jaetaan muille jääville ja niille suorittaville hanttihommille "palkataan" 9€/pv tuella pitkäaikaistyötön, nyt kun kaikki työttömyysasiat siirtyy kuntien vastuulle. Eli työpaikkoja on mutta kukaan ei halua maksaa palkkaa, hyväksikäytetään irtisanottuja ja vajaakuntoisia.

Vierailija
66/101 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisiä on 1,6 miljoonaa ja asiakkaiden määrä yrityksissä suurimmillaan. Tästä eteenpäin asiakkaat vähenevät vuosi vuodelta. Suuret ikäluokat 75-vuotiaita.

Työmarkkinatuki on 530 joten työttömät eivät tule eläkeläisten tilalle asiakkaiksi.

Vierailija
67/101 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisäisillä järjestelyillä hommat jaetaan muille jääville ja niille suorittaville hanttihommille "palkataan" 9€/pv tuella pitkäaikaistyötön, nyt kun kaikki työttömyysasiat siirtyy kuntien vastuulle. Eli työpaikkoja on mutta kukaan ei halua maksaa palkkaa, hyväksikäytetään irtisanottuja ja vajaakuntoisia.

Asuntojen hintaromahduksesta tulee valtava, 1,6 miljoonaa eläkeläistä, työikäisiä on vähemmän. Ei perikuntien asunnoille ole ostajia. Lisäksi työt vähenevät kaupan alalla ja palvelualalla, kun asiakkaat vähenevät, 9 euroa/ työpäivä töillä ei käydä parturissa eikä vaatekaupoissa ostoksilla. Irtisanotut joutuu ulosottoon.

Vierailija
68/101 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuntojen hintaromahduksesta tulee valtava, 1,6 miljoonaa eläkeläistä, työikäisiä on vähemmän. Ei perikuntien asunnoille ole ostajia. Lisäksi työt vähenevät kaupan alalla ja palvelualalla, kun asiakkaat vähenevät, 9 euroa/ työpäivä töillä ei käydä parturissa eikä vaatekaupoissa ostoksilla. Irtisanotut joutuu ulosottoon.

Huonoin tilanne tulee olemaan irtisanotuilla asuntovelkaisilla.

Vierailija
69/101 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys on yksi syy miksi naiset ei ala seurustella miesten kanssa. Ei työpaikkaa saa tuosta vaan ja kuka jaksaa kuunnella arvostelua ja neuvomista. Työttömänä naisena pärjään yksinkin.

On myös vaihtoehto lähteä myrkyllisestä suhteesta ja seurustella vain sellaisen miehen kanssa joka arvostaa sinua. Olin aikoinaan samassa tilanteessa kuin ap. Onneksi lähdin suhteesta ja tapasin ihanan miehen, joka ei syyllistä.

On myös hyviä miehiä

Vierailija
70/101 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootko häpeäks sille kun et tuo omaa osaasi perheeseen?

Vierailija
71/101 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys on yksi syy miksi naiset ei ala seurustella miesten kanssa. Ei työpaikkaa saa tuosta vaan ja kuka jaksaa kuunnella arvostelua ja neuvomista. Työttömänä naisena pärjään yksinkin.

On myös vaihtoehto lähteä myrkyllisestä suhteesta ja seurustella vain sellaisen miehen kanssa joka arvostaa sinua. Olin aikoinaan samassa tilanteessa kuin ap. Onneksi lähdin suhteesta ja tapasin ihanan miehen, joka ei syyllistä.

On myös hyviä miehiä <3

aika tyyppillinen nainen, lähtee enemmin karkuun

kun muuttaa itteään. Hyvä kuitenkin että löysit itsellesi

sopivamman miehen jonka kanssa arki sujuu

Vierailija
72/101 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkaahan se riippakiven raahaminen jossain vaiheessa ärsyttämään. Mitäs jos mies olisi heittäytynyt sohvalle telkkarin ja keppanan kaveriksi vuodeksi, ja sinä raataisit töissä perheelle elatusta? Olisiko silloinkin sinulla hyvä meininki?

No varmaan ärsyttää. 

Juon kyllä olutta (viiniä), mutta en kyllä koskaan silloin malta heittäytyä sohvalle, saati telkkarin ääreen :D

Ap 

Nyt ei kysyttyttään sinun harrastuksista, vaan miltä se tuntuisi, jos mies heittäytyisi työttämäksi ja sinun elätettäväksi?

Ihan hyvältä tuntuisi, jos hän hoitaisi samat askareet kuin minä nyt kotona ollessa. Siinähän ei niin kävisi, vaan mies huitelisi pitkin kyliä, koska ei pysty olemaan keskenään kotona. Eli varmaankin pahalta tuntuisi, kun kotona olisi hommat tekemättä.  Haluatko tietää vielä jotakin muuta? Ap

Miten pärjäät jos miehesi haluaa eron?

Tiukkaa tekisi ja yhteinen harrastus jäisi :(  Tilalle saattaisin saada henkisen helpotuksen, ei tarvitsisi tuntea riittämättömyyttä ja huonommuutta. Ap

Kannattaa miettiä tarkkaan kumpi on parempi, harrastus vai mielenrauha ja parempi itsetunto. Minulle valinta olisi päivänselvä, en katselisi tuollaista miestä päivääkään. Mutta helppo minun sanoa kun olen jo 30v pärjännyt yksin, jätin tuollaisen lannistavan ja ahdistavan eksän.  Uusia harrastuksia löytää helposti kun on monesta asiasta kiinnostunut. Miten pidät itsetuntosi koossa jatkuvan painostuksen alla? Se on hemmetin raskasta.

Tuo olikin hyvä kysymys, kiitos siitä! Ap

Vierailija
73/101 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kluuffus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On myös hyviä miehiä <3

aika tyyppillinen nainen, lähtee enemmin karkuun

kun muuttaa itteään. Hyvä kuitenkin että löysit itsellesi

sopivamman miehen jonka kanssa arki sujuu

Kiitos piikittelystä! Kaikkeni kyllä yritin ja yritän edelleen saadakseni töitä. Nepsy-ongelmat myös rajoittavat työnhakua, kun ei se muutenkaan ole helppoa ilman niitäkään. Kovin olisin halunnut syntyä toisenlaisena kuin olen :/ Muuttaisin kyllä itseni toisenlaiseksi mutta oppimisvaikeuksia ei voi ”parantaa”

Vierailija
74/101 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kluuffus kirjoitti:

ootko häpeäks sille kun et tuo omaa osaasi perheeseen?

Kaikkea ei voi rahassa mitata, mutta ilmeisesti olen. Ap

Vierailija
75/101 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vahvemmat aina kiusaa heikompaa. Miksi????  Onko vaikeaa ymmärtää, että kaikki ei voi olla vahvoja työssäkäyviä menestyjiä

Onhan se helppo huudella jos se oma paikka siellä lautatarhalla on vielä sattunut säästymään. Silloinhan on jo puolen Euroopan omistaja suhteessa työttömöön luuseriin.

Vierailija
76/101 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vahvemmat aina kiusaa heikompaa. Miksi????  Onko vaikeaa ymmärtää, että kaikki ei voi olla vahvoja työssäkäyviä menestyjiä

Onhan se helppo huudella jos se oma paikka siellä lautatarhalla on vielä sattunut säästymään. Silloinhan on jo puolen Euroopan omistaja suhteessa työttömöön luuseriin.

Heille ei ole vielä "Siperia" opettanut nöyryyttä.

Vierailija
77/101 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies mies mies mies.

Ihan itse te ne ukkonne olette valinneet, ja ihan itse valitsette joka päivä jatkaa sen kanssa.

Vierailija
78/101 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin ap, niin ottaisin ritolat. Yksin pärjää vaikka tyttömänä, mikäli ei siis ole super materialisti. Siinähän makselee ap:n ukko sitten kaiken yksin.

Kaikenlainen kiusaaminen parisuhteessa tuntuu olevan todella yleistä, miksi ihmiset katselee tuollaista?

Vierailija
79/101 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syyllistä jos imet ja nielet pari krt päivässä.

Vierailija
80/101 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkin mies kiusaa siitä että olen työtön vaikka yritän parhaani mukaan työllistyä niin ei hänelle kelpaa. 

=((((

Tää on kyllä jännä. Oma mies tykkäs huudella mulla kanssa "mee töihin" huutoja, kun en valmistuttua saanut ekaan puoleen vuoteen töitä. Sitten kun ite olin hommissa ja mies jäi työttämäksi niin ei kestänyt yhtään "mee töihin" huutelua vaan joskus alkoi jopa itkemään, että "tiedänkö miltä tuntuu tuo?". Vastasin vaan, että "tietysti tiedän, kun sä sitä mulle puoli vuotta joka välissä huutelit" :) noh, itkun jälkeen lopetin tuon ja autoin kädestä pitäen miestä löytämään uuden työn, mutta oppiko tästä kokemuksesta mitään? Tuskin. Kiittämättömyys on maailmapalkka naisille.