Olen työtön, mies syyllistää
Jäin vuosi sitten (taas) työttömäksi. Mies syyllistää, kun en "mene" töihin. Olen hakenut paikkoja, joihin omasta mielestäni rahkeeni riittävät. Työssäkäyntialueellani niitä ei ole montaa ollut tänä aikana. Kävisi myös muun kuin oman alan työt, mutta eipä niihinkään noin vaan mennä. Ikää 50 ja pohjois-karjalassa asun, ei varsinaisesti edistä työnsaantia.
Olen ansiosidonnaisella ja mies (tietenkin) käy töissä. Elintasoni ei ole korkea, elän mielestäni tulojeni mukaan. Miehellä on halu pitää yllä korkeampaa elintasoa, johon meidän nykyiset yhteiset tulomme eivät riitä.
Meillä on kuitenkin kaikkea; kiva koti, yhteinen mieleinen harrastus, lapset, lastenlapset....
Ahdistaa ja surettaa :(
Kommentit (101)
Minulla on sama ongelma, tosin olen nyt pätkätöissä, jotka syksyllä loppuvat. Työttömyys v***taa riittävästi ilman tuollaista syyllistämistä.
Minunkin mies kiusaa siitä että olen työtön vaikka yritän parhaani mukaan työllistyä niin ei hänelle kelpaa.
=((((
Vierailija kirjoitti:
Lohduttaudu sillä että jos sukupuoliroolit menisi toisin päin olisit saanut jo suhteesta kenkää.
😄
Eihän hyvää kodinhoitajaa kannata pihalle laittaa, olipa nainen tai mies.
No jätä se sika tai lakkaa ulisemasta. Parisuhdeongelma on aina itse aiheutettu, koska parisuhteessa ei ole pakko olla.
Alkaahan se riippakiven raahaminen jossain vaiheessa ärsyttämään. Mitäs jos mies olisi heittäytynyt sohvalle telkkarin ja keppanan kaveriksi vuodeksi, ja sinä raataisit töissä perheelle elatusta? Olisiko silloinkin sinulla hyvä meininki?
Huutaako sun miehes keskellä Prismaa vihaisesti "laahaa sitten perseesi töihin, jos haluat ostaa!!" kirosanojen saattelemana... niin että kaikki kääntyy katsomaan...
Vierailija kirjoitti:
Alkaahan se riippakiven raahaminen jossain vaiheessa ärsyttämään. Mitäs jos mies olisi heittäytynyt sohvalle telkkarin ja keppanan kaveriksi vuodeksi, ja sinä raataisit töissä perheelle elatusta? Olisiko silloinkin sinulla hyvä meininki?
Kun ei kukaan tahallaan halua olla työtön, mutta jos ei ole töitä onnistunut saamaan!!!
Vahvemmat aina kiusaa heikompaa. Miksi???? Onko vaikeaa ymmärtää, että kaikki ei voi olla vahvoja työssäkäyviä menestyjiä
Oletko ajatellut kouluttautua hoitoalalle? Lähihoitajan tutkinnon saa suhteellisen nopeasti kasaan ja töitä pitäisi löytyä kaikille halukkaille?
Niin se vaan kuvittelee, että töihin vaan mennään... eiköhän niitä töitä haeta ja jos ei saa niin sitten ollaan työttömiä! Miltäs miehestä tuntuisi jos hän ei pääsisi töihin, niin sitten kaikki vaan ympärillä ilkkuisi kun olet luuseri ja et mene töihin, koska et pääse!! Saako siitä kiusata? Onko se reilua? Mut kannattaa yrittää saada eläkepaperit jos et töitä saa, ihan vaan oman mielenterveyden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei kukaan tahallaan halua olla työtön, mutta jos ei ole töitä onnistunut saamaan!!!
Aivan varmasti haluaa. Aamuherätykset on ikäviä.
En ymmärrä näitä pro-sosiaalisia NPCeitä.
Onko se oikeasti hauskaa työskennellä 40h viikossa etsien hyväksyntää yhteiskuntasta työpaikalla?
"mies (tietenkin) käy töissä"
En vaan jaksa. En
Vierailija kirjoitti:
Ehdota miehelle, että muutatte pois Pohjois-Karjalasta sellaiselle alueelle, jolla on kysyntää juuri sinun osaamisellesi.
Tämä olisi pitänyt tehdä jo 20 vuotta sitten. Mies kyllä lähtisi, minä en enää. Ap
Myy kirjoitti:
Työttömyys v***taa riittävästi ilman tuollaista syyllistämistä.
Nimenomaan!
Vierailija kirjoitti:
Ehdota miehelle, että muutatte pois Pohjois-Karjalasta sellaiselle alueelle, jolla on kysyntää juuri sinun osaamisellesi.
Isommassa kaupungissa on todennäköisesti enemmän kysyntää riippuen tietenkin alasta, mutta isommissa kaupungeissa rahat ei sitten välttämättä riitä tuohon elintasoon (kiva koti, harrastukset) varsinkin, jos töitä ei sitten heti löydykään. Mieshän halusi korkeampaa elintasoa. Tietenkin, jos etsii työpaikan valmiiksi ja muuttaa sitten, mutta sitten muutolle voisi tulla kiire kun työpaikka löytyykin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä olisi pitänyt tehdä jo 20 vuotta sitten. Mies kyllä lähtisi, minä en enää. Ap
Älä jaksa- minä muutin sun iläisenä Amerikkaan ja loin täällä uuden elämän.Vinkujille ja uhriutujille ei mitään tuu ilmaiseksi ja elämä on valintoja. Get over it.
Itse sinuna laajentaisin hakua koko Suomeen. Jos mistä tahansa tärppäisi, muuttaisin sinne. En pelkästään palkan vaan myös eläkekertymän takia.