Laatikkoleuka avaruuskirurgit. Kuinka moni oikeasti tuntee tällaisen miehen?
Monesti saa lukea, että naiset ovat vaan nirsoja ja miehen pitäisi olla joku kalsarimalli-aivokirurgi, jotta kelpaa. Silti en ole koskaan missään tavannut tällaista täydellistä miestä, jolla on kaikki: ulkonäkö, äly, kovapalkkainen työ arvostetussa asemassa, tunnetaidot, seksitaidot, hyvä luonne ja kaikki elämässä täydellisesti. Onko avaruuskirurgi-kalsarimalli vain palstan myytti vai onko näitä miehiä oikeasti jossain olemassa?
Kommentit (855)
Tämä laatikkoleuka-juttu on vaan järjetön teoria, jonka joku amerikkalainen guru on syöttänyt opetuslapsilleen ja jotkut jaksavat tällä palstalla jauhaa kyllästymiseen asti.
Vierailija kirjoitti:
Tämä laatikkoleuka-juttu on vaan järjetön teoria, jonka joku amerikkalainen guru on syöttänyt opetuslapsilleen ja jotkut jaksavat tällä palstalla jauhaa kyllästymiseen asti.
Samoin kun tämä kilttimies teoria.
Lasketaanko komea, urheilullinen johtava ylilääkäri? Sellaisen tunnen. Muuten kiva, mutta hieman liian neuroottinen mun makuun.
Vierailija kirjoitti:
Lasketaanko komea, urheilullinen johtava ylilääkäri? Sellaisen tunnen. Muuten kiva, mutta hieman liian neuroottinen mun makuun.
Tunnetaankohan sama tyyppi vai onko nää ominaisuudet yleisiäkin johtavilla ylilääkäreillä. Mukava, mut tietyllä tapaa omalaatuinen. Urheilullinen ja ihan komea.
Myöhä vastaus, mutta se on vain sellainen vertauskuva sille, kuinka pinnallisia ovat parinmuodostuksen kriteerit. Ulkonäkö ja oma hyöty edellä- joku niinkin vähäpätöinen kuin luonne- ei mitään väliä.
Minä tiedän kaksi tällaista henkilöä, joilla tuntuu olevan ns. kaikki. Toinen on taiteilija ja toinen itse asiassa tosiaan lentäjä :D (armeijan leivissä, ei jossain Finnairilla). Lentäjä on ystäväni aviomies ja taiteilija toisen ystäväni siskon aviomies. Kumpikin on "pelottavalla" tavalla komea: salilla käyvät (ja se näkyy), piirteet ovat jykevät, pituutta toisella vähän alle 190 cm ja toinen taisi olla vähän yli. Kumpikin tienaa alallaan hyvin. Kun nämä tyypit tulevat ns. kadulla vastaan, väistämättä hätkäyttää vähän, jopa jotenkin säikäytti itseäni, kun ekan kerran näin. Tuli mielikuva, että ovat ylimielisiä. Mutta saman tien, kun avaavat suunsa, muuttuu fiilis: todella herttaisia (kyllä!!!) ja pehmeitä miehiä. Kumpikaan ei juo eikä käytä muitakaan päihteitä, ovat vähän ujonpuoleisia mutta kuitenkin osaavat jutella kivasti. Huomioivat ihanasti vaimoaan ja lapsiaan. Ap:n mainitsemista seksitaidoista en osaa tietenkään sanoa mitään.
Ja vaimot sitten? Taiteilija on naimisissa taiteilijan kanssa, lentäjän kanssa meni naimisiin kirurgi. Kumpikin nainen mukava ja seurallinen, jalat maassa. Eivät mitään instabeibejä, vaikka vartalostaan huolta pitävätkin. Tavallisen oloisia tyyppejä arjessa, mutta juhlissa toki nämä pariskunnat erottuvat edukseen, kun on ykköset yllä ja muutenkin laittauduttu.
Omia harrastuksia heillä ei liikunnan lisäksi tunnu olevan, vaan kaikki muu tehdään yhdessä perheenä. Toivon, että ovat oikeasti juuri niin onnellisia kuin miltä ulospäin näyttää. Ainakin ovat aina tosi positiivisia, kun näen, ja lähemmästä ystävästäni uskoisin/toivoisin osaavani nähdä, jos asiat olisivat huonosti.
Ei mullakaan huonosti mene: oma mieheni on myös komea ja kaunisvartaloinen, joskin minua hieman lyhyempi eikä käy salilla, eli ei ole nyt tällä laatikkoleukakirurgiasteikolla sitten täysi kymppi. Hän on hyväpalkkaisessa työssä it-alalla. Itse olen hoikka, mutta en tykkää vartaloni mallista - koen olevani jotenkin romuluinen ja harteikas, mutta en nyt mikään niin outo kuitenkaan, että bussipysäkillä monttu auki tuijotettaisiin. Olen arkkitehti ammatiltani. Niin, ja minunkin mieheni on ujohko, kuten nuo aiemmin mainitut komistukset. Meillä on miehen kanssa yhteiset harrastukset myöskin, eli harvoin ollaan erillään työajan ulkopuolella. Ystävätkin on yhteisiä jo nykyään, niin heitäkin nähdään yhdessä. Kivaa on :)
Ai niin vielä, että taiteilijat ovat olleet yhdessä 20 vuotta, joista 13 vuotta naimisissa, kirurgi ja lentäjä ovat olleet yhdessä n. 15 vuotta, josta naimisissa n. 12 vuotta, ja minä olen ollut mieheni kanssa yhdessä 19 vuotta, joista ensi kuussa naimisissa 15 vuotta :)
Tunnen pari hyvännäköistä ja mukavaa lääkäriä, joista toinen on kirurgi. Sänkytaidoista en ole saanut tilausuutta ottaa selvää, koska niillä on molemmilla kuvankaunis ja yhtä fiksu ja menestynyt puoliso. Muut vaatimukset ainakin vaikuttaisi täyttyvän. Sattuneesta syystä tunnen aika paljon kovapalkkaisia korkeasti koulutettuja ihmisiä, ja näistä miehistä ehkä 1% on tuota tyyppiä jotka on joka akselilla laatua. Mutta kyllä niitä on.
Mikä ihme laatikkoleuassa vetää?
En ymmärrä tota laatikkoleukaisuus ihailua! Itse en todellakaan haluaisi että miehelläni olisi laatikkoleuka. Tykkäisin siitä jos miehelläni olisi pieni parta tai sänki.
N.22
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tota laatikkoleukaisuus ihailua! Itse en todellakaan haluaisi että miehelläni olisi laatikkoleuka. Tykkäisin siitä jos miehelläni olisi pieni parta tai sänki.
N.22
Itse taas tykkään poikamaisesta, sellainen partahöylämainosmainen jylhäpiirteisyys, johon sen laatikkoleukatyypinen mielessäni liitän ei iske ollenkaan.
Nuorena useimmat ihmiset asettaa ihan älyttömät kriteerit, yläkanttiin. 20-vuotiaana. Sitten 30-vuotiaana on (toivottavasti) tajunnut ettei sellaista miestä/naista ikinä löydy. Tai ainakaan sitä ei saa pitää
Jotkut fiksummat on kaukaa viisaita, ja jo 20-vuotiaana tajuaa etsiä "oman tasoista". Mutta aika harva. Useimmat meistä oppii vasta kantapään ja vuosien pettymysten kautta. Meidät opetetaan "luottamaan itseemme" ja "kurottamaan kohti tähtiä" jo teini-iässä. Media tunkee sitä samaa sanomaa, sinä olet tähti ja maailman on osterisi, kurkota korkeammalle koska elät vain kerran jne... tätä sitten sovelletaan suhde-elämään, eikä tavallinen kelpaa kellekään
Myöskin koska naiset meikkaa, syntyy tietty illuusio (sekä miehille että naisille itselleen) siitä että naiset olisivat ulkonäöllisesti tasokkaampia kuin miehet, yleisesti ottaen.
Vaikka itseasiassa jos meikit otettaisin naisilta pois, olisi paljon harvempi nainen edustavan näköinen. Komea mies on harvinainen, koska komea mies on oikeasti komea, samalla tavalla kuin vain harvat naiset on kauniita täysin ilman meikkiä. On paljon enemmän naisia jotka ovat kauniita vasta huolitellun meikin kanssa, muuten ihan tavallisia
Ikinä en ole huomannutkaan mitään miesten leukoja - tämä on siis joku miesten ihan oma keksintö?
Kirurgista on automaattinen assosiaatio, että myös vaimon on oltava akateeminen. En ole, joten suosiolla jätin kirurgit akateemisille naisille.
Psykologiset tekijät merkitsevät paljon enemmän. Vaikka on edustava mies, esimerkiksi kylmä ja pirullinen luonne karkottaa hyvin nopeasti. Oman mieheni leukaa en ole koskaan niin tarkkaan edes katsonut. Siinä taitaa kasvaa välillä partaa, sen tiedän.
Vierailija wrote:
En tunne. Yhden lentäjän olen tuntenut, mutta hän näytti täsmälleen James Cordenilta (mikä on omaan silmääni ihan ok, mutta ylipaino haittaa, tosin ystäväni oli hoikempi).
Yhtään kirurgia en ole tavannut, paitsi minut leikanneen ja hän oli nainen.
Yhtään johtajaa en tunne.
Ylivoimaisesti kuumin ystäväni, joka kasvojensa puolesta pääsisi malliksi, on kirjanpitäjä. Aina rahat loppu. Mutta ei oikeasti voisi olla malli koska on vain 175/68. Mutta naisia riittää joka päivälle uusi, koska huh se on komea.
Minä olen tavannut useitakin kirurgeja, olin sairaalassa nimittäin töissä. Kyllähän niitä oli joka lähtöön, rumia ja komeita, lihavia ja laihoja. Pääsääntöisesti kuitenkin epämiellyttäviä, ylemmyydentuntoisia ja v-mäisiä kaikilla tavan talliaisille siellä. Toki oli joku poikkeuskin, mutta kaikkea on nähty. Esimerkiksi yksi kirurgi karjumassa naama punaisena jollekin hoitajalle keskellä potilaita täynnä olevaa aulaa.
Vierailija wrote:
Tutustuin ystävääni, kun hänen pieni poikansa oli viiden. Meistä tuli nopeasti hyvät ystävykset ja sain seurata pojan kehitystä. Hän rakenteli onnellisena robotteja ja juoksi kesäisin perhoshaavin kanssa niityllä. Kaikki oli niin hyvin... Koulussa opettajat ennustivat pojasta tulevan vielä jotain suurta, hän rakasti tarinoita Etelämantereesta ja kaukaisten saarten eläimistä. Muistan kuin eilisen päivän sen alkusyksyisen päivän kauan sitten, kun ystäväni uskoutui minulle suuren salaisuuden: Poika oli kertonut haaveilevansa omasta tyttöystävästä, jonka kanssa nukkua öitä laavulla ja mennä yhdessä luonnontieteelliseen museoon. Ne sanat saivat minut hymyilemään sisäisesti... Aika kului ja pojan lukio alkoi, yläasteella hän oli vielä saanut seurata sivusta kuinka pärinäpojat kyyditsivät kylän tyttöjä. Jokin pojassa muuttui, hänestä tuli kotona hiljaisempi ja varautunut. Poika opiskeli edelleen historiaa loistavin arvosanoin, mutta jokin oli toi
Lässyn lässyn.
Vierailija wrote:
Typeryksiin uppoaa astetta typerämmät jutut. Ja amerikkalainen deittikulttuuri on hyvin erilainen kuin suomalainen, eli eipä ole sovellettavissa tänne. T. Amerikkalaisen kanssa seurustellut
Olen tuntenut parin vuoden ajan yhden täydellisen miehen. Hän on pitkä ja komea, päällikkötason työssä, älykäs ja hyvä ratkaisemaan ongelmia, empaattinen ja mukava, fiksu ja sivistynyt, hauska ja nauravainen... ja kuten täydellisyyteen kuuluu, hän ei petä vaimoaan, eikä minulla näin ollen ole mitään mahdollisuutta saada häntä.
Noh, kun kävelee kadulla niin vastaan tulevat parit eivät keskimäärin ole hyvännäköisiä, eivät miehet eivätkä naisetkaan. Ihan tavallisilla rumilla tai keskinkertaisilla miehillä on naisia. Toki jos haluaa jonkun huippumallinaisen niin sitten ehkä myös mieheltä vaaditaan vähän enemmän.
Ja tulihan sieltä se kelpo esimerkki klassisesta suomalaisesta mielenmaisemasta - omia hyviä ja kumppanuusmielessä haluttuja puoliaan ei missään nimessä saisi tunnustaa, saatika mainita ääneen, tai olet itsekäs narsisti :)