Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Värianalyysi! Oletteko käyneet? Vahvistiko käsitystä teille sopivista väreistä?

Vierailija
02.05.2021 |

Ovatko ne vain kevät, kesä, syksy ja talvi, vai onko siinä vielä jotain väliversioita? Kertokaa kaikenlaista värianalyysistä!

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan ole käynyt? Vähän höpöhumpuukiahan se onkin, mutta silti olisi kiva kuulla, saivatko teille määrätyt värit ihonne hehkumaan vai ei.

Vierailija
2/45 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten värin sopivuus tai sopimattomuus olisi humpuukia?

Mulle selvisi tämän kautta täysin missä väreissä olen eniten edukseni ja mikä ei sovi yhtään. Onneksi vähän perehdyin, loppui huti ostokset ja "jännät" kokeilut huonojen värien kanssa!

Vierailija
4/45 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kyllä sen kirjan ja sen perusteella olen Kesä. Kyllä tuo värivalikoima mielestäni vastaa hyvin mieltymyksiäni.

Vierailija
5/45 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö näinä aikoina moinen humpuuki menee läpi? :D 

Vierailija
6/45 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei kiinnosta minkä värisissä vaatteissa juuri sinä liikut.

Vierailija
7/45 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värianalyysiin mennessä ei saanut olla meikkiä eikä mielellään ruskettunut, koska vääristää tulosta. Eli siis meikattuna/ruskeetuneena menee eri värit kuin ilman? Ihan huuhaata

Vierailija
8/45 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ollut paljon keskustelua aiheesta, esim:

https://www.vauva.fi/keskustelu/3552747/mika-vuodenaika-olet-varianalyy…

Vierailija
9/45 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan itse netistä tehnyt jonkun testin ja sen mukaan sitten ostanut vaatteita. Olen kesä. Hyvin ne värit minulle sopivat. Joskus aiemmin ostin „vääriä“ värejä ja aina kun mulla oli esim yksi keltainen paita päällä, niin multa kyseltiin olenko sairaana, onko kaikki ok jne. Eli kyllä ne värit saa ilmeen muuttumaan.

Vierailija
10/45 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä värissä itse viihtyy parhaiten, se sopii ja pukee❤

Vierailija
11/45 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värianalyysin mukaan Talvi.  Paikkansa pitää.

Vierailija
12/45 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketään ei kiinnosta minkä värisissä vaatteissa juuri sinä liikut.

Ei kiinnostakaan.  Mutta minua itseäni kiinnostaa, että etenkin työssä, jossa tapaan paljon o tärkeitäkin asiakkaita, olisin edukseni.

Selvähän se, että kaikki värit eivät pue jokaista ihmistä. Esim. keltainen, oranssi, tumma violetti, musta ja puhdas valkoine ovat vaativia värejä.

- eri -

Vierailija
13/45 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ja niiden intressit🐔

Vierailija
14/45 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin värianalyysissä ja uskon olevani syksy. Koska äitini mielestä minulle ei käy punainen, saatan silti käyttää punaisia vaatteita, ihan uhalla. Valkoinen ja punainen, kasvojani vasten, saa ihmiset kysymään meinaanko pyörtyä. Minulla on todella vaalea syksyn ihmisen iho, joten ruskea, oranssi tai keltainen pukee parhaiten. Kuitenkin saan arvostusta käyttäessäni mustia vaatteita ja ihmiset luulevat poliisiksi, jos pukeudun tummansinisiin.

Vierailija
15/45 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pomoni kanssa jo 1990-luvulla värianalyysissä. Olen kevät. Kyllä sillä on väliä millä sävyillä meikkaa ja minkä väristä vaatetta ylleen pukee. Lila, vaaleansininen ja tummasininen on hyviä. Ruskea, punainen ja keltainen ei käy.

Vierailija
16/45 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt, hyvin pitää paikkansa

Vierailija
17/45 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värianalyysi 🤣

Vierailija
18/45 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Värianalyysi 🤣

No se perustuu siihen, että jossain paidassa sinäkin näytät sairaalta ja jonkun paidan laitat, kun haluat näyttää hyvältä. Tässä etsitään ne värit, joissa näytät hyvältä.

Vierailija
19/45 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kävin jo 90-luvulla. Suosittelen. Oli hyvä investointi.

Opin paljon ja sain värikarttavihkon, jossa on kangaspaloja - myös erilaisia materiaaleja, koska eri värisävyt näyttävät ja ovat sopivampia erilaisissa materiaaleissa.

Olennaista minulle lähinnä mustaa käyttäneelle oli alkaa käyttää itselle sopivia värejä ja pudottaa monta vuotta ikämielikuvasta pois.

Muut käyttämäni värit eivät juuri muuttuneet. Sain tosin kimmokkeen poistaa vaatekaapista ne kirkuvan punaiset ja muutaman oranssin vaatteen, joiden värit eivät ole sopivia minulle.

Opin että silmien väriä lähellä olevaa sävyä lähelle silmiä, herättää luottamusta ja on helposti lähestyttävä. Kengät ja laukut, päällystakit hiusten sävyä (oma aito sävy), näyttää aina hyvälle.

Vaaleammat sävyt antavat nuorekkaan vaikutelman.

Aloin katsoa ulkomaisten julkkisnaisten pukeutumiskuvia sillä silmällä, ja oli hauska huomata että moni hyvin pukeutuva noudattaa värianalyysin tuoloksia.

Analyysin tehneen kanssa keskutelimme vielä mittasuhteista ja muusta pukeutumisesta, ja harjoittelin sitä omin päin ja omasta mielestäni muutuin nolosta tavispukeutujasta joka peitti kurveja turhaan, tyylikkäämmäksi versioksi omasta itsestäni. 

Tähän kuuluu mm. ideaali hiustyyli kasvojen ja kokonaisuuden ja muun tyylin mukaan, hiusten sävy jne.

Minulle on se vihko tallessa vieläkin ja välilla vilkaisen sitä muistuttaakseni että kiva käyttää niitä omia väreja laajemminkin.

Systeemi ei ole hokkuspokkusta vaan perustuu ihon, silmien ja hiusten luonnolliseen sävyyn. Ihan loogisesti.

Ps, en ole alan ihminen, mutta visuaalisesti muuten suuntautunut.

Suosittelen.

Vierailija
20/45 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kauan sitten, luulin aina olevani syksy mutta olinkin kevät. En muista minkä firman testi oli mutta siinä oli vielä joka vuodenajasta useampi versio.

Nyt keski-ikäisenä en ehkä enää laittaisi rahaa tuollaiseen, näkeehän sen peilistäkin mikä väri pukee ja mikä ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän