Värianalyysi! Oletteko käyneet? Vahvistiko käsitystä teille sopivista väreistä?
Ovatko ne vain kevät, kesä, syksy ja talvi, vai onko siinä vielä jotain väliversioita? Kertokaa kaikenlaista värianalyysistä!
Kommentit (45)
Joo. About 25v sitten. Olen kesä. Pitää varmaan paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan ole käynyt? Vähän höpöhumpuukiahan se onkin, mutta silti olisi kiva kuulla, saivatko teille määrätyt värit ihonne hehkumaan vai ei.
Sai ihon hehkumaan ja silmät säkenöimään. Tuli rahat käytettyä oikeisiin sävyihin kun en enää ostanut alennusmyynnistä muuten hyvännäköistä vaatetta, joka tosin oli epäsopivaa värisävyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan itse netistä tehnyt jonkun testin ja sen mukaan sitten ostanut vaatteita. Olen kesä. Hyvin ne värit minulle sopivat. Joskus aiemmin ostin „vääriä“ värejä ja aina kun mulla oli esim yksi keltainen paita päällä, niin multa kyseltiin olenko sairaana, onko kaikki ok jne. Eli kyllä ne värit saa ilmeen muuttumaan.
Mä en tiedä mikä noista olen, mutta turkoosi saa kuulemma mut oikein "hehkumaan". Useampi sanonut.
Mikä väri omasta mielestäsi on sulle paras? Tai onko jotain kehuja kuulunut?
Turkoosi saa minullakin "ihon hehkumaan" ja suositeltiin kesämekon ja bikinien väriksi ja luoviväriin.
Olen kesä, se viimeinen kesän sävytyyppi.
Minulle upea väri on samoin tumma olisiko joulunpunainen tai maroonin punainen siis sellainen todella syvä punainen, suositeltiin juhliin. Ja testasin. Toimii :)
Melkein kaikki värit käy kaikille, kunhan vain valitsee oikean sävyn.
https://www.style-yourself-confident.com/images/xSeasonalcoloranalysis…
Värianalyysistä pitäisi aina saada itselle mukaan väripaletti, jossa on ne itselle parhaiten sopivat värit. Näin niitä voisi hyödyntää arjessa. Kaikista väreistähän on lukemattomia sävyjä, ei se toimi niin, että valkoinen ei vaikkapa sovi, vaan pitää tietää, minkäsävyinen valkoinen käy ja mikä ei. Käytännössähän kyse on jaosta kylmiin ja lämpimiin sävyihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan itse netistä tehnyt jonkun testin ja sen mukaan sitten ostanut vaatteita. Olen kesä. Hyvin ne värit minulle sopivat. Joskus aiemmin ostin „vääriä“ värejä ja aina kun mulla oli esim yksi keltainen paita päällä, niin multa kyseltiin olenko sairaana, onko kaikki ok jne. Eli kyllä ne värit saa ilmeen muuttumaan.
Mä en tiedä mikä noista olen, mutta turkoosi saa kuulemma mut oikein "hehkumaan". Useampi sanonut.
Turkoosi saa minullakin "ihon hehkumaan" ja suositeltiin kesämekon ja bikinien väriksi ja luoviväriin.
Olen kesä, se viimeinen kesän sävytyyppi.
Minulle upea väri on samoin tumma olisiko joulunpunainen tai maroonin punainen siis sellainen todella syvä punainen, suositeltiin juhliin. Ja testasin. Toimii :)
Aha. Tuosta on selvästi hyötyä siis. Kukapa nyt haluaisi olla aneemisen näköinen. Taidan olla kans tuota kesätyyppiä, muistin, että kerran joku sanoi että pinkki/koralli sopii hyvin, kun oli sen värinen huivi.
Mä laitoin juuri kaksplussan aihe vapaa palstalle kysymyksen aiheesta. Olin kevät mutta en pidä niistä sävyistä vaan kesän sävyistä.
Hiukseni ovat ruskeat, silmäni vihreät, rusketun hyvin ja olin lapsena vaalea. Mikä vuodenaika voisin olla? Ei pisamia.
Kävin 30 vuotta sitten ja olen syksy. Analyysin tekijä sanoi, että olipa kiva löytää pitkästä aikaa oikea syksyihminen, kun heitä kuulemma tulee harvemmin analysoitavaksi. Vähän ihmettelin, koska minun mielestäni itseni värisiä ihmisiä on paljon. Mulle muuten sopii hyvin sinapinkeltainen väri, jota suurin osa täälläkin aina yökkii. Olen tykännyt sinapinkeltaisesta ja muistakin syksyn väreistä lapsesta asti, että siinä mielessä analyysi ei tuonut mitään uutta. Käytän muitakin värejä kuin mitä väripalettiini kuuluu, ihan mielialan mukaan. Meikeissä suosin enemmän viileitä sävyjä, paitsi huulipuna on aina lämpimän sävyinen tai neutraali.
Vierailija kirjoitti:
Hiukseni ovat ruskeat, silmäni vihreät, rusketun hyvin ja olin lapsena vaalea. Mikä vuodenaika voisin olla? Ei pisamia.
Saatat olla kesä, en ole varma, tämä on veikkaus.
Omat hiukseni ovat lapsena olleet ihan vaaleat ja tummuneet vaaleanruskeiksi, siis olisiko tummanvaalea, ja silmäni ovat myös vihreät, rusketun hyvin, mutta myös palan hyvin ja olen ja ollut hyvin vaalea herkkäihoinen, ei myöskään pisamia.
Voit kokeilla tuossa jonkun laittamassa linkissä olevia sävyjä esim kaulan lähelle ja arvioida miten mielestäsi sopivat.
Joka tapauksessa kun käytät hiusten, silmien ja ihon sävyisiä värejä et voi epäonnistua.
Neljän tai kahdentoistakin vuodenajan luokittelut ovat aina melko karkeita tapoja lajitella ainutlaatuisia yksilöitä. Mutta kyllä todellakin toiset värit pukevat ihmistä paremmin kuin toiset, ja jos luonnostaan on tarkka silmä, ei erillisiä analyyseja tarvita.
Suomalaiset mielellään luokittelevat itsensä tai toisensa kesäksi, koska useimmilla on siniset silmät ja vaaleahkot hiukset. Tosiasiassa kuitenkin useimmilla suomalaisilla on pikemminkin keltaiseen taittuva ihon väri, joten sikäli kokonaisuus ei ole täysin lämmin eikä kylmä. Tällöin pitäisi katsoa mieluiten ihon sävyä, koska iho nimenomaan on se, joka luo ”sairaan” vaikutelman väärän väristä vaatetta vasten.
Musta on kaikkein huonoin keltasävyiselle iholle, kirkas punainen, kirkas sininen, valkoinen, kylmä keltainen ja kylmä harmaa tulevat sitten. Jos näitä välttää, välttää jo pahimmat sudenkuopat.
Mulla on buukattu tälle viikolle tälläinen värianalyysi. Mietin pitääkö sinne mennä ilman meikkiä jo valmiiksi vai poistaako meikin vai miten toimii? Entä mitä vuodenaikaa veikkaatte? Vaalean maantien väriset hiukset, siniharmaat silmät. Ihosta en osaa sanoa onko punaiseen vai keltaiseen. Punainen väri ei sovi kuitenkaan hiuksiin eikä meikkiin sovi kovin lämpimät sävyt. Jos laitan lämpimän ruskeaa silmiin niin näytän itkeneeltä.
Olen käynyt ja hyvin piti paikkansa. En olisi esimerkiksi koskaan ajatellut, että sähkönsininen sopisi minulle, mutta sitä se tulos minulle ehdotti. Hankin sähkönsinisen puseron ja töissä kaikki tulivat ihastelemaan kuinka hyvin se sopi minulle.
Kyllä se laajensi väriskaalaa omassa elämässäni. Ja selkeyttä ne, mitkä ei ainakaan käy. Sen näki itse siinä paikalla selkeästi kuinka kasvot muuttuivat haamuksi joissakin väreissä. En ollut sellaista tavallaan huomannut niin vahvasti ennen. Itselleni se kannatti. Ja käytän sitä metodia nykyään kaupassa.
Mitä siinä tehdään? Näkeekö itse selvästi eron eri värien ja kankaiden välillä? Tätä oon miettinyt. Vai onko se vain yhden ihmisen mielipide ja itse ei näe mitään eroa?
Miksi kaupoissa ei mitenkään ole merkattu, että tästä kevät-sävyiselle jne. Tai onko missään verkkokaupassa filtteriä, jolla valitaan värianalyysin mukaiset vaatteet. Juu, eipä ole.
Olen käynyt kauan sitten ja oli kyllä yksi parhaista investoinneista.
Loppui hutiostot.
Olen syksy.
Kerran yksi kosmetologi nopeasti "analysoi", että olen talvi, koska olen niin kalpea. Joopa joo. Ja mitenkään muuten ei tuota perustellut. :D Ei ollut kovin pätevä henkilö, kun minulla on kuitenkin luonnostaan kullanruskeat hiukset ja verisuonet kuultaa ihon läpi vihreinä
Olen kevät ja vahvisti aiempaa näkemystä, koska pidän kirkkaista, lämpimistä väreistä.
Tiesin myös jo etukäteen, etteivät tummansininen ja beige (Burberry-kuosi) sovi omiin sävyihini lainkaan, vaan vanhentavat vuosia ja saavat näyttämään väsyneeltä. Niihin siis turha satsata.
Analyysi kuului opintoihin eikä maksanut mitään.