Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Värianalyysi! Oletteko käyneet? Vahvistiko käsitystä teille sopivista väreistä?

Vierailija
02.05.2021 |

Ovatko ne vain kevät, kesä, syksy ja talvi, vai onko siinä vielä jotain väliversioita? Kertokaa kaikenlaista värianalyysistä!

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
42/45 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun silmään ne kullekkin "sopivat värit" näyttää aina jotenkin hailakoilta. Jokainen laittaakoon ylleen sitä väriä, mikä omaa silmää miellyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun silmään ne kullekkin "sopivat värit" näyttää aina jotenkin hailakoilta. Jokainen laittaakoon ylleen sitä väriä, mikä omaa silmää miellyttää.

Mun mielestä ei. Redditistä kun menee selailemaan r/coloranalysis niin oppii huomaamaan muiden sopivat värit ja jotenkin silmä harjaantuu siihen

Vierailija
44/45 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin värianalyysissä ja uskon olevani syksy. Koska äitini mielestä minulle ei käy punainen, saatan silti käyttää punaisia vaatteita, ihan uhalla. Valkoinen ja punainen, kasvojani vasten, saa ihmiset kysymään meinaanko pyörtyä. Minulla on todella vaalea syksyn ihmisen iho, joten ruskea, oranssi tai keltainen pukee parhaiten. Kuitenkin saan arvostusta käyttäessäni mustia vaatteita ja ihmiset luulevat poliisiksi, jos pukeudun tummansinisiin.

Kävit värianalyysissa, ja uskot olevasi syksy???? Siis kävit vai et käynyt, jos kävit, niin tiedät.

Et todennäköisesti ole syksy kuvauksesi perusteella, vaan kevät. 

Vierailija
45/45 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin värianalyysissä ja uskon olevani syksy. Koska äitini mielestä minulle ei käy punainen, saatan silti käyttää punaisia vaatteita, ihan uhalla. Valkoinen ja punainen, kasvojani vasten, saa ihmiset kysymään meinaanko pyörtyä. Minulla on todella vaalea syksyn ihmisen iho, joten ruskea, oranssi tai keltainen pukee parhaiten. Kuitenkin saan arvostusta käyttäessäni mustia vaatteita ja ihmiset luulevat poliisiksi, jos pukeudun tummansinisiin.

Kävit värianalyysissa, ja uskot olevasi syksy???? Siis kävit vai et käynyt, jos kävit, niin tiedät.

Et todennäköisesti ole syksy kuvauksesi perusteella, vaan kevät. 

Kuvauksen perusteella hän voisi olla mikä tahansa vuodenaika, koska jokaisessa värissä on erilaisia sävyjä. Puhtaat siniset, punaiset ja keltaiset sekä musta sopivat parhaiten ns. talvi-iholle. Sinisiä, punaisia, keltaisia ja jopa valkoisia on olemassa erilaisilla taittosävyillä, jolloin jokainen voi nauttia väristä.

Lämpimät sävyt ovat keväälle ja syksylle imartelevia, kun taas kylmät sävyt kesälle ja talvelle.

Olen itse syksy ja hyvin lämmin sävyinen. Silti koen itseni tietyissä tilanteissa itseni rohkeammaksi mustassa ja sinisessä. Väreillä on myös meihin psykologisia vaikutuksia, joka näkyy mm. uniformuissa ja politiikassa (mm. sininen). Sitäkin voi halutessaan taittaa halutessaan kasvojen lähellä sopivan sävyisellä huivilla.

Kyse ei siis ole siitä, että mikä on sopiva. Sopivan on itselle sopivan kokoinen vaate. Se, että missä värin kokee itselleen ja persoonalleen taas 'sopivaksi' niin tottakai käyttää sitä väriä, mikä menee omaan tyyliin. Jokainen saa pukeutua niin kuin vapaa-ajallaan haluaa, mutta tietyt sävyt imartelevat omaa ihon sävyämme paremmin kuin toiset ja joillekin meistä on helpompaa ostaa esim. työvaatteita omaan työuniformuun sekä sopivampia sävyjä meikkiin ilman kalliita harhaostoksia.

Kyllä koen, että löydän itselleni nykyisin aina oikeanlaisen vaatteet tilanteeseen kuin tilanteeseen, vaikka omistan nykyisin vähemmän vaatteita kuin joitain vuosia sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi