Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystytkö juoksemaan helposti 10 km?

Vierailija
02.05.2021 |

Tuli mieleen joku Hesarin vanha juoksukoulu, missä oletettiin jokaisen pystyvän juoksemaan jo aloittelijana 8 km.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn, jos "tankkaus" eli aterka sitä ennen on riittävä, ja välissä pari tuntia. Ilman energiaa lenkki on raskas, mutta menisi kai pakon edessä. Nopeus on n. 9.5 km/h eli runsas tunti, parhaimmillaan kymppi menee tuntiin.

Vierailija
62/66 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty, mutta en ole koskaan ollutkaan mikään pitkän matkan juoksija joten ei ole mitään juoksulenkkejä tullut tehtyä omasta tahdosta kuin ihan muutama kerta. Aina inhonnut juoksulenkkejä koska se tuntuu vaan epämiellyttävältä tavalta liikkua. Toki varusteet vaikuttaa mukavuuteen myös, mutta inhosin jo lapsena jos piti juosta pitkiä matkoja.

N22

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 metriä hölkkään ihan heittämällä, pidempää matkaa en vain viitsi.

Vierailija
64/66 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman sivu aiheen mutta nopeus ei tavisliikkujalle ole se tärkein juttu. Nykyään ihmiset istuvat tai makaavat suuren osan ajastaan. Jo pelkästään pitkään jalkeilla olo vaatii kropalta totuttelua. Pitkät kävelylenkit (ilman kahvilassa istuskelua) ovat erittäin ok!

Vierailija
65/66 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty, mutta en ole koskaan ollutkaan mikään pitkän matkan juoksija joten ei ole mitään juoksulenkkejä tullut tehtyä omasta tahdosta kuin ihan muutama kerta. Aina inhonnut juoksulenkkejä koska se tuntuu vaan epämiellyttävältä tavalta liikkua. Toki varusteet vaikuttaa mukavuuteen myös, mutta inhosin jo lapsena jos piti juosta pitkiä matkoja.

N22

Kymppi ei kylläkään ole pitkä matka.

Vierailija
66/66 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa matka ei tapa vaan vauhti. Eli 8 km pitäisi jokaisen jaksaa juosta? Hmmmmm, mä en nyt ihan ole samaa mieltä. Käyn itse lenkillä ja juoksen parhaimmillani n. 50 km viikossa. Minusta 8 km on jo aika pitkäkin matka ja reitistä riippuen voi olla raskaskin. Ei kaikki sitä pysty juoksemaan, jollain voi olla lisäksi polvi-, lonkka- tai selkävaivoja. Osalla voi askelluksessa olla paljon korjattavaa. Minullekin 10 km voi joskus olla ihan tuskien taival, joskus taas menee lentämällä, vaikka siis olen aika paljon ja pitkään juossut.

Kuka noita kirjoittelee ja mihin perustaa juttunsa? Mä en nyt ihan ole samaa mieltä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän