Pystytkö juoksemaan helposti 10 km?
Tuli mieleen joku Hesarin vanha juoksukoulu, missä oletettiin jokaisen pystyvän juoksemaan jo aloittelijana 8 km.
Kommentit (66)
Joo pystyn. Tän viikon lenkit 9km,7km,5km,6km ja 20km. Kaikki eri vauhtisi.
Kyllä se menee, tosin huonona päivänä hitaasti, vaan jos sattuu hyvä juoksupäivä, ehkä "jopa" vauhtia 7 min/km, mikä on mulle jo aika reipas vauhti. Niin ja tiedostan hyvin ettei se ole oikeille juoksijoille vauhti eikä mitään, mutta jatkuvien terveysongelmien kamppailevalle keski-ikäiselle mulle se on siis jo hyvä :) Puolimaraton menee, mutta ei maraton.
En. En ole koskaan tykännyt juoksemisesta. Kävelen kyllä 10 km koska tahansa.
Juosten menee kohtuullisen vaivattomasti ehkä 1 km. Yritän hölkätä 2-3 km:n lenkin pari kertaa viikossa, vaikka inhoan sitä joka kerta.
Pystyn juoksemaan 10km. Olen toki harrastanut juoksemista jonkun aikaa.
T. N 57v.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen mummoja täällä oikein pyörii?
Hyväkuntoisia mummoja!
miksi pitäisi? kuten vaikka että kehuskelee jotain puolimarathonia tms.
tuossa vuosia sitten tulin puheeksi kuinka itseasissa nopeus/voima ja nopeiden solujen ylläpitäminen ja kehtittäminen on melkeimpä tärkeämpääkuin pitkäkestoiinen, vaikkei ikää vielä alkaisi tulla sen parin kymmenen vuoden jälkeen jolloin rapistuminen jo lähtee liikkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se menee, tosin huonona päivänä hitaasti, vaan jos sattuu hyvä juoksupäivä, ehkä "jopa" vauhtia 7 min/km, mikä on mulle jo aika reipas vauhti. Niin ja tiedostan hyvin ettei se ole oikeille juoksijoille vauhti eikä mitään, mutta jatkuvien terveysongelmien kamppailevalle keski-ikäiselle mulle se on siis jo hyvä :) Puolimaraton menee, mutta ei maraton.
Tuo on KÄVELYVAUHTIA ihan iästä riippumatta
En ole ikinä jaksanut juosta. Olen aina ollut perusliikunallinen (tajuamatta sitä edes), mutta liikuntani on ollut kävelyä, mökillä järvessä uimista, tanssia, hyötyliikuntaa (siivous esim.)
Enkä ole koskaan ollut mikään läskipallo, päinvastoin seiskalla terkkari oli kauhuissaan, jos olin laihtunut vaikka 500 grammaa. Vaikken ole samoissa mitoissa nykyään, en edelleenkään ole mikään läskipallo. En vain ole koskaan pitänyt juoksemisesta, joten en ole juossut. Siksi en myöskään jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vedä kuivat kävelyvauhteines....
Vierailija kirjoitti:
miksi pitäisi? kuten vaikka että kehuskelee jotain puolimarathonia tms.
tuossa vuosia sitten tulin puheeksi kuinka itseasissa nopeus/voima ja nopeiden solujen ylläpitäminen ja kehtittäminen on melkeimpä tärkeämpääkuin pitkäkestoiinen, vaikkei ikää vielä alkaisi tulla sen parin kymmenen vuoden jälkeen jolloin rapistuminen jo lähtee liikkeelle.
Näin, jokaisella on omat vahvuutensa. Itse en pystyisi kympin juoksuun, mutta moneen muuhun kyllä. Ehkä,hyödyllisempäänkin asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyväkuntoisia mummoja!
No ei ole kovin hyväkuntoisia jos kilometriin kuluu 7 minsaa.....
Pystyn. Tosin yllätysyllätys harrastan kyllä juoksua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vedä kuivat kävelyvauhteines....
Osu ja uppos näköjään.
Niin tunnissa päivässä vai elämäni aikana yhteensä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyväkuntoisia mummoja!
No ei ole kovin hyväkuntoisia jos kilometriin kuluu 7 minsaa.....
No kyllä on hyvä vauhti perus kuntoilijalle ja varsinkin pidemmälle matkalle eikä spurtille. Ohis
No pystyn, mutta samaa mieltä, että 8 km ei ole ”aloittelijan lähtötaso”. Mikähän oli kohderyhmä?
Jos alkuun saisin 5 juoksuASKELTA, niin olisin tyytyväinen. Terveys pettänyt liian monta kertaa viimeisen viidentoista vuoden aikana, pahimmillaan hyvä että olen pystynyt kävelemään.