Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kattomateriaali?

16.08.2006 |

Mitä suositteletta, miksi? Entä mikä on edukkainta?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itsekään mikään tietäväinen näistä jutuista mutta miehen selostuksista olen päätellyt että:

Huopa on halpa ja helppo asentaa, muttei kovin kestävä. (Mökillä on meillä huopakatto).

Tiili on kallis, painava ja vaivalloisempi laittaa mutta kestää, kestää ja kestää.

Pelti on tältä väliltä, siihen vissiin päädytään itse. Pystyy itse laittamaan, vaatii välillä huoltoa/maalausta, on ehkä vähän äänekäs sateella mutta ropina ei välttämättä kuulu sisälle välikaton läpi.

Onko muita materiaaleja, tietäskö joku muu?

Vierailija
2/3 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin siis sisäkattomateriaaleja. :)

Peltikatto meillä on ulkopuolella. Sisäkattoa tarvii alkaa miettiin... Ensin olin varma, että sisäkatto tulee paneelista, mutta en olekaan enään niin varma siitä... Voisin laittaa jotain muutakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vertailu keväällä; alakertaan oli selvää että tulee roiskerappaus mutta yläkertaa mietittiin pitkään. MDF paneleita (ns 10-) saa alle kympilläkin neliö mutta halusimme jotain " aidompaa" . Jos yläkertaan olisi laitettu gyprocit ja raplinki sen hinta olisi ollut ihan älytön (1 levyn asennus 100¿, levyjä 40 ja raplinki päälle!!). Valkokuullotetusta panelista luovuttiin kun aika ei riittänyt sen kanssa näpräämiseen; sen hinta olisi ollut n. 13¿/m2 eli ei paha. Samalla hinnalla päädyimme lopulta 10-paneeliin jonka pinta on aitoa puuviilua valkolakattuna (Koto). Se näyttää oikein hyvältä modernissa talossa ja oli helppo ja nopea asentaa.