Vanha isäni 72v uskoo että kissat ymmärtävät ihmisen puhetta. Onko joku muu törmännyt vastaavaan? Onko isäni siis hullu?
Kommentit (78)
kyllä ne vaan ymmärtää, kun sanoo että lähdetään ulos, niin menee valjaiden luo ja sanoo 'käkkää' eli lähtää...tai eläinlääkäriin ja ottaa kopan, niin sinne menee valmiiksi. Pitää eläinlääkäristään, on kuin vahaa käsissään.
Ottaako namin....tietää mitä tarkoittaa, lähdetään saunaan, niin on jo ovella. Nukkumaan illalla ym.
Isäsi on viisas mies. Kissat ovat tietenkin erilaisia ja löytyy myös sellaisia joiden toiminnasta on pelastunut ihmishenkiä. Omalla tavallaan kissakin alkaa hoivaamaan läheistä ihmistään. Katsoo perään ja huolestuu jos asiat kotona muuttuu. Mikäli siirrän jonkun tavaran paikkaa, eikä kissa sitä nähnyt. Mutta kun huomaa sen, kummastelee, menee siihen tyhjään kohtaan istumaan, on hämmentävällä tavalla ihmeissään. Yhteinen ymmärrys on 18v aikana kehittynyt. Pitkää ikää ja terveyttä, isällesi/kissalleen. 🐱
Meillä kissa pentuna oppi pyynnstä istumaan, antamaan tasssua, menemään makuulle ja kierimään. Noutamaan esineen. Nyt huomannut että palvelu pelaa vähemmälläkin temppuilulla joten vain istuu ja antaa tassua.
Ei, isäsi ei ole hullu, sinusta en mene takuuseen. Kissat ja koirat siis ymmärtävät ihmispuhetta.
kissa oppii ymmärtämään, jos sille puhutaan.
Minulla oli ennen kissa joka tunnisti sanan hiiri. Kun sanoi sille hiiri niin kissa alkoi kierrellä nurkissa sitä etsimässä.
Jos kerron vaimolleni mitä kissamme on päivän aikana tehnyt pahojaan niin kyllä hän protestoi vasikoimistani.
Kyllä minun kissa ymmärtää aika paljo sanoja ja lauseita. Esim sen kuullen ei saa sanoo tonnikala tai ulos, koska reagoi heti ja luulee että saa/pääsee. Höpötän sille paljon joten on oppinu vaikka mitä. Tietää myös minun kaverien nimet ja äidin. Kattoo heti ovea ku puhun heistä. Kerran ovikello soi, oli menossa sohvan taakse mutta sanoin äkkiä että ”se on vaa xxx” niin heti käänty ja tuli minun mukana eteiseen, tervehtimään kaveria.
Ymmärtää myös jos sanon ”juo vettä”. Monesti menny juomaa ku oon kehottanu. Ja paaaljon muitaki lauseita ja sanoja, mut tossapa muutama
Minun isä huuteloo keittöstä kissaa että tule tänne (kissan nimi) ja niin vaan kissa jolkuttelee isäni luo.
Kyllä ne jotain ymmärtää. Omat tajuavat, kun sanon, että nyt mennään ulos tai että nyt saatte ruokaa. Ja nimensä tuntevat toki. Muuten ne tuntuvat enemmän kuuntelevan ihmisen äänensävyä.
Ei ole, monet uskovat myös että suomalaiset ymmärtävät puhetta tai lukemaansa.
Kissat ymmärtävät puhetta noin 4-5 vuotiaan lapsen tasoisesti. Kissoilla on myös erittäin tarkka sisäinen kello ja ne haluaa tietyt toimet tiettyyn aikaan. Ne pitävät samoina toistuvista rutiineista. Toiset kissat saat ovat erittäin puheliaita.
Meidän toinen katti on kova rupattelemaan, vastaa aina jos sille puhuu tyyliin: mouu, käkä, äy ja tavalliset miau ja mau.
Toinen kissa ei puhu mitään.
Jotkut puhuvat suurpiirteisesti, eivät kirjaimellisesti tarkoita joka sanaa. Eli "kissa ymmärtää paljon" on siis käännös, mitä hän varmaankin yrittää sanoa.
Joo. Väitteet siis voisivat olla:
1) kissa ymmärtää ihmisen puhetta
2) kissa ei ymmärrä ihmisen puhetta
3) ei vi**u kiinnosta
Mielestäni ykkönen ja kakkonen ovat yhtä hataria väitteitä.
Kolmosella pää on varmasti kunnossa.
On,ehdottomasti ja koska jouduit edes esittämään moisen kysymyksen,niin huomaa,että se on perinnöllistä.
Vierailija kirjoitti:
Kissat ymmärtävät puhetta noin 4-5 vuotiaan lapsen tasoisesti. Kissoilla on myös erittäin tarkka sisäinen kello ja ne haluaa tietyt toimet tiettyyn aikaan. Ne pitävät samoina toistuvista rutiineista. Toiset kissat saat ovat erittäin puheliaita.
Arkisin mennään nukkumaan klo 22 ja viikonloppuna saattaa venahtaa puoleenyöhön asti niin kissa alkaa kymmen maissa kiertämään levottomasti ja sitten kun mennään nukkumaan vaikka klo 23 viikonloppuna ja taloon tulee hiljaisuus niin kissa menee nukkumaan sohvalle,siinä missä me just istuttiin. Eli hän alkaa olla levoton jos ei tajuta mennä nukkumaan ja pois hänen nukkupaikastataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ne voivat esim. tulla nälissään ruokakupille jos ihminen puhelee siellä päin että "tuu kisu syömään". Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kissa ymmärtäisi mitä sille sanotaan.
Jaa. Meillä jos sohvalla maaten sanoo ääneen "kohta pitäis ruokaa alkaa tekemään" niin kissa menee keittiöön. Tai jos sanoo "onkohan parvekkeella lämmin" niin kissa menee parvekkeen ovelle. Tai jos sanoo "Älä vaan pudota sitä maljakkoa" niin kissa katsoo silmiin ja työntää maljakon lattialle. Ja näitä esimerkkejä on lukuisia.
Toi viimenen 🤣 On ne vaan niin ihania k*sipäitä
Juuri piti tulla sanomaan, että onpas tosiaan vanha.