Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyään lihavia kutsutaan pluskokoisiksi tai kurvikkaiksi?

Vierailija
02.05.2021 |

Miksi lihavuutta halutaan kaunistella?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Lihavuudessa ei ole mitän kaunista. Voin sanoa näin koska olen itsekin lihava (mutta laihiksella!).

Vierailija
2/54 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hiukan hämmennyksissä normaalipainoisena tiimalasivartaloisena, sillä olen aina ajatellut olevani kurvikas. Mutta jos käyttäisin tuota termiä itsestäni, olisinkin nykyisin lihava.

No, ettei kukaan vaan loukkaantuisi faktoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rateta aamupala.

1 paisettu kananmuna, puoli pakettia pekonia ja 1 kuituinen leipäpala. Pannu kahvia.

Vierailija
4/54 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaiken on oltava nykyään pelkkää kivapuhetta. Eiköhän vielä ennen pitkää joku terokin ole vain "korostuneen aatteellinen".

Vierailija
5/54 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kaiken on oltava nykyään pelkkää kivapuhetta. Eiköhän vielä ennen pitkää joku terokin ole vain "korostuneen aatteellinen".

Joskus nuori voi olla näköalaton ja korostuneen aatteellinen samaan aikaan.

Vierailija
6/54 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurvikkuus tarkoittaa että on vyötärö. Ei rivi makkaroita. Toisilla vain se ylimääräinen kertyy oikeisiin paikkoihin. Tavalliset läskit koittaa kohentaa itsetuntoaan kuvittalemalla olevansa kurvikkaita.

Vierailija
7/54 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi jos on mies. Silloin se on lihava.

Vierailija
8/54 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi jos on mies. Silloin se on lihava.

Ei kun olen kurvikas. Minulla kurvi on mahan kohdalla.

Vierailija
9/54 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupat käyttävät noita termejä, koska haluavat myydä isoja vaatteita lihaville. 

Miltä se nyt kuulostaisi, että kivijalkakaupassa olisi kyltti, että "lihavien vaatteet".

Vierailija
10/54 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän kääntöpuoli on se, että hoikka normaalipainoinen istumatyötä tekevien työyhteisössä kuulee toistuvasti kommentteja laihuudestaan. Olen siis ihan keskikäyrissä normaalipainoinen ja ns. ihannepainossani. En kuitenkaan ole lihaksikas, joten se BMI antaa itseni kohdalla ihan realistisen kuvan. Kehonkoostumusmittauksessa kävin mielenkiinnosta sen ollessa maksuton testi työnantajani kautta niin tiedän senkin kautta asian olevan niin.

Olen siis hämmentynyt, miten ihmisten näkökulma on painon lisääntyessä saanut normaalipainoiset ihmiset näyttämään laihoilta, ja että se on yleinen työpaikan puheenaihe. Mulle itselleni se on ihan sama, että onko reisieni välissä rako vai ei. Pääasia, että olen minimoinut elintavoillani perussairauksien puhkeamisen, koska se on sukurasitteena mahdollista.

Vierailija
11/54 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneus tulee erilaisissa paketeissa. Ei ole vertailtavaa

Vierailija
12/54 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on sopivaa jakaa tää biisi 

https://www.youtube.com/watch?v=y0XcsBFwVq8 ✨

Vierailija
13/54 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska asioille on eri sanoja. Kieli ei elä niin, että yhdelle asialle valitaan yksi sana ja siinä pysytään. Hoikka, laiha, luuviulu. Minkä päättäisit tarkoittamaan vähän painavaa ihmistä?

Sitäpaitsi kurvikas ei ole synonyymi lihavalle. Lihava voi olla kurvikas, mutta voi olla olemattakin.

Vierailija
14/54 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siksi, että lihavasta on tullut haukkumasana sen sijaan, että kertoisi vain isosta rasvan määrästä? Samalla annetaan usein ymmärtää, että kohde on tyhmä, heikkotahtoinen ja fyysisesti vastenmielinen.

En sinänsä kannata totuuden kaunistelua, mutta yksittäisen henkilön nimittäminen lihavaksi on vähän sama kuin sanoisi rumaksi - ainoa tarkoitus on loukata ja nostaa itseä toisen kustannuksella.

Vierailija
15/54 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hiukan hämmennyksissä normaalipainoisena tiimalasivartaloisena, sillä olen aina ajatellut olevani kurvikas. Mutta jos käyttäisin tuota termiä itsestäni, olisinkin nykyisin lihava.

Nykyään kun puhutaan kuinka joku on kurvikas, ei enää tiedä onko kyseessä playboy-mallin tyyppinen vai joku liikalihava tyllerö.

Vierailija
16/54 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään kun puhutaan kuinka joku on kurvikas, ei enää tiedä onko kyseessä playboy-mallin tyyppinen vai joku liikalihava tyllerö.

Voi miten surullista :(

Tosin tämä pätee muihinkin asioihin. Jos joku kertoo sinulle adjektiiveja jostain asiasta, ne ovat hänen näkemyksiään. Voi olla, että sinun näkemyksesi olisikin erilainen.  Ymmärrän, että olisi mukavampaa jos automaattisesti voisit tuudittautua  mielikuvaasi playboy-kurvikkuudesta, mutta valitettavasti liikalihavan tyllerön uhka on aina kuitenkin vaanimassa olemassaolollaan. Loppujen lopuksi et voi tehdä muuta kuin etsiä  kuvaillun henkilön käsiisi ja tarkistaa omin silmin onko nyt liikalihava tyllerö kyseessä vai ei.  Toivotan voimia ja jaksamista.

Vierailija
17/54 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä kuin kakkosnelosta nimitetään siroksi.

Vierailija
18/54 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on kunnioittavasta suhtautumisesta. Lihava, läski nimittelyä, rumaa puhetta.

Vierailija
19/54 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko joskus halannut hieman pyöreää ihmistä? Ihanan pehmoista!

Vierailija
20/54 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päin naamaa ja julkisesti: pluskokoinen tai kurvikas. Selän takana: läski, lihava. Näinhän se menee. Esitetään ja mielistellään päin naamaa mutta selän takana puhutaan totuuksia mitä ihmiset oikeasti ajattelevat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän