Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka kauan kela voi kieltää sairauspäivärahan, vaikka lääkärit määräisi sairaslomaa?

Vierailija
02.05.2021 |

Tätä on nyt jo melkein vuoden jatkunut.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kaikkialla on kiusaamista. Onko traumaperäistä kansalla? Kiusaamisen maa.

Jokin on vialla suomessa. 

Vierailija
62/64 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A vai B-lausunto?

Kyllä ne voi jaksaa kikkailla vaikka loputtomiin. Omalla kohtaa on evätty mm. koska en hakenut lääkkeitä apteekista, koska en suostunut maksulliseen sairaalahoitoon 8h/vrk (ei tosiaan riittänyt tt-tuella rahat), ja koska olen joskus ollut kesätöissä siivoojana niin voin hyvin mennä siivoamaan taas saikuttamisen sijasta.

Eikös tt-tuessa korvata erikseen julkisen terveydenhuollon menot? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kirjoitti:

Kela voi tehdä mitä haluaa . Mulle se myönsi sairasloman mukisematta. Olin vuoden ja aina myönsivät jatkoa. Sitten siirryin kuntoutustuelle

Sairaslomaa saa vain vuoden samaan sairauteen. Sen jälkeen menet työttömäksi ellei kuntoutustukea myönnetä.

Tämä oli itselleni järkytys. Työvuosia takana 30v ja vakaa usko turvaverkkoihin. Kunnes jouduin pitkälle sairauslomalle leikkauksen jälkeisten komplikaatioiden takia. Vuoden jälkeen kelan sairauspäiväraha loppui. Sairaalalaskuja kertynyt tonneja maksettavaksi (kuntoutussairaala, jossa esim. opetetaan halvaantunutta kävelemään, ei kuulu kela-korvattaviin, eikä kerrytä maksukattoa). Kelasta sanottiin, että pitää mennä sossuun. No sieltä en ollut oikeutettu saamaan senttiäkään, koska puoliso oli töissä. Työkyvyttömyyseläkehakemuksen käsittelyssä kesti, ja se tuli sittemmin hylättynä takaisin. Olin täysin 0-tuloilla muutaman kuukauden. Sitten aloin saamaan työmarkkinatukea. Vaikka olin työkyvytön ja sairauslomalla. Ja vaikka minulla oli koko ajan TYÖPAIKKA, jossa vakituinen kokoaikainen työsuhde alkavaksi, kunnes kuntoutuisin. Siis työllisetkin laitetaan sairastuttuaan tarpeeksi vakavasti, niin työmarkkinatuelle.

Vierailija
64/64 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanlaisessa tilanteessa kuin aloituksen tekijä. Työttömänä sairaana hain sairauspäivärahaa. Tuli hylky jonka mukaan kykenevä tekemään työtään viittaus lakipykäliin ja ei oikeutta sairauspäivärahaan. 

Miten näin voidaan toimia kun hakemus on tehty yhdessä lääkärin, TE viranomaisen, SOS työntekijän kanssa? Kyseessä vielä kroonistuneet mielenterveysdiagnoosit. Valitus ilmeisesti ainoa keino.