Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada ystävä perumaan lähtönsä sotaan?

Vierailija
16.08.2006 |

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkettää. :(

Hänellä työpaikka Suomessa, samoin opiskelupaikka. Jättää kaiken sen taakseen ja menee synnyinmaahansa todennäköisesti kuolemaan. :(

ap

Vierailija
2/27 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kurjalta, mutta jos olet jo yrittänyt puhua järkeä hänen päähänsä ja hän silti lähtee, niin ei auta. Tuntee varmasti aika kovaa sisäistä pakkoa. Mukana on monasti suvun painostusta, omaa syyllisyydentuntoa (siitä, että asuu " mukavasti" täällä samaan aikaan, kun kotona kuollaan).

Mistä sodasta muuten on kyse, jos saa udella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt puhua järkeä, joo, yrittänyt puhua rauhasta ja muusta. Mutta se ei mene perille. Hän on päättänyt lähteä.

Hemmetinmoista tuhlausta! Sota on ihan mieletöntä! Ei niin järjenhiventäkään!

ap

Vierailija
4/27 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sota yhtä miestä kaipaa, sanotaan. Joutuisi siihen hirveeseen köyhyyteen siellä vaan, ei kannata lähtee. Se on muuten maailman suurin ghetto ja vaarallisin paikka asua.

Vierailija
5/27 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Actually, nobody likes the war and

i like if this world have permanent peace over the whole life, but

unfortunately, all the others want to destroyed our life, our dreams,

and they are done all their best to delete name of Palestine."

Toivottavasti ei mitään typerää. Toivottavasti. :(

ap

Vierailija
6/27 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät nämä nykyisetkään taistelut ole kauaa kestäneet, kesäkuun lopusta asti. Jos palestiinalaisten äärijärjestöjen ja Israelin välillä syntyy sopu panttivangin luovuttamisesta Israelin hallussa oleviin vankeihin (sopua on hierottu jo jonkin aikaa), niin Israelin iskut loppuvat.

Sinänsä on toki totta, että Gaza on räjähdysaltis paikka, mutta ns. sota voi loppua koska tahansa.

Vierailija
7/27 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei ole ihmisen paikka asua. Hän on varmaan kotoisin sieltä, ja siellä on perhe jne. Mutta ei sinne kannata lähtee sittenkään, jos sieltä on kerran päässyt pois. Usko minua, minä tiedän sen...

Vierailija
8/27 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä oikein puhut?

Vierailija
9/27 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän vielä puhua, että hänestä insinöörinä olisi varmasti Palestiinalle enemmän hyötyä, kuin matojen ruokana.

Lähden pohdiskelemaan asiaa... ja itkemään.

ap

Vierailija
10/27 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä kuolee ukko päivässä, noin keskimäärin. Siitä on vielä " sota" pirun kaukana.

Sotia on maailmassa käyty pirun vähän. Tuo threadissa mainittu riitely ei ole sotaa.

Mainittakoon, että toisessa maailmansodassa oli amerikkalaisen miehen (pojan) riski kaatua oli perkuleesti pienempi kuin esim. vastaavan ikäisen nuorukaisen riski menehtyä väkivaltaisesti nykyjenkeissä. Siitä voi kaivaa perspektiiviä.

Vierailija
11/27 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka alkoivat 25.6. palestiinalaisten siepattua israelilaisen sotilaan.

Miten ihmeessä muka Gazassa on SODITTU vuosia?? Ankeat olot, terrori-iskut ja satunnaiset ohjukset eivät ole sota.

Vierailija:

Mitä sä oikein puhut?

Vierailija
12/27 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

humanitaarista avustustyötä tekemässä, joten olen tise nähnyt että se on maanpäällinen helvetti, ainakin silloin oli. Luulen että asiat ovat nykyisin vielä huonommin siellä..

Vierailija
13/27 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä lopu lähivuosina, tuskin ennen maailmanloppua. Mielestäni se on samaa sotaa, koska oikeaa rauhaa ei ole missään vaiheessa ollut.

Vierailija
14/27 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut täyttä potaskaa, jos haluat nähdä palestiinalaisalueiden ankeuden jatkuvana sotana. Sivuutat liput liehuen mm. vuosien 1994-2000 itsehallinnon luomisen kauden, ennen toista intifadaa.

Mutta siinä olen kyllä täysin samaa mieltä, että Gaza on kamala paikka. Maailman tiheimmin asuttuja alueita, loputtoman köyhä, täynnä vihaa ja ahdistusta.

Sinänsä tämä on tietysti sivuasia ap:n asiassa, mutta kerrankos keskustelut sivupoluille sortuvat.

Vierailija
15/27 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillon kun minä siellä olin 2v. sitten helikopterit ja miehittämättömät lentokoneet pörräs koko ajan taivaalla ja lauko ohjuksia sillon kun sillepäälle sattuivat. Minusta sieltä oli rauha kaukana. Ihmiset elää vankilassa, sielä ei pääse ulos silloin kun haluaa, eikä sinne pääse silloin kun haluaa, Israel pitää ihmisiä panttivankinaan, ei tartte ihmetellä miksi ne vihaa Israelia.

Vierailija
16/27 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen minäkin käynyt muuallakin kuin Gazassa..

Vierailija
17/27 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

sillon kun minä siellä olin 2v. sitten helikopterit ja miehittämättömät lentokoneet pörräs koko ajan taivaalla ja lauko ohjuksia sillon kun sillepäälle sattuivat. Minusta sieltä oli rauha kaukana. Ihmiset elää vankilassa, sielä ei pääse ulos silloin kun haluaa, eikä sinne pääse silloin kun haluaa, Israel pitää ihmisiä panttivankinaan, ei tartte ihmetellä miksi ne vihaa Israelia.

Siksi kysyinkin, missä mielessä ap:n ystävä sinne mielii. Jos nykyiset yhteenotot laantuvat, sinne mennään " sotimaan" vain terrori-iskujen mielessä.

Vierailija
18/27 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Sivuutat liput liehuen mm. vuosien 1994-2000 itsehallinnon luomisen kauden, ennen toista intifadaa."

Ai niinkö? Aika lyhyt aika kyseessä jokatapauksessa. Olenko havaitsevani tekstissäsi aseenteellisuutta?

-9

Vierailija
19/27 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole asenteellinen, haluan vain korostaa, että palestiinalaisalueiden kurjuus ei ole sama asia kuin täysimittainen sota, eikä ko. alueilla ole aina ollut samanlaista, vaan historiassa on välillä rauhallisempia jaksoja.

Vierailija
20/27 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan tarkastaa sinun sanomasi,että ymmärrän oikein ennenkuin kommetoin, sillä kysyn.

-9

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän