Koska maskeista luovutaan?
Koska saa mennä kauppaan ja muualle ilman maskia? Viime keväänä niitä ei näkynyt juuri kellään ja kesän tartuntaluvut olivat todella vähäisiä.
Kommentit (66)
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupoissa näkyy perheitä, joissa vanhemmilla on naamarätit, mutta lapsilla ei. Se logiikka ei ihan avaudu.
Kunnioittaako virus kenties kotirauhaa ja on kotioloissa vaaraton?
Jos lapset saavat tartunnan, niin kotona sen saa koko perhe.
Tai jos vanhemmat haluavat "suojella muita", niin lapset sen viruksen sieltä kotoa kuitenkin tuovat ja tartuttavat muihin asiakkaisiin. Vai pitävätkö vanhemmat kotonakin rättiä naamallaan 24/7?
Tutkimusten mukaan 60% tartunnosta on peräisin perhepiiristä.
Mistä ne tartunnat tulevat sinne perhepiiriin?
Syntyykö korona yöllä keittiön nurkassa, josta leviää ensin perheenjäseniin ja sitten joku onneton vie sen ulos perheestä ja alkaa levitä yhteisössä?
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan tän vuoden puolella poistu suositukset kokonaan, uskoisin että menee ensk vuoden alkuun.
Viimeisenä varmaan poistuu suositus maskista terveysasemilla ja julkisessa liikenteessä.Ei kyllä yhtään innosta kesä maski naamalla, varsinkin jos tulee lämpöä ja helteitä.
Mahtaisi tulla kauniit rusketusraidat naamaan. 😂
Nimenomaan ei tule, koska joka tapauksessa suojaan pääni ja silmäni auringon syöpäsäteiltä. Nyt suojautuu helposti myös kasvojen alaosa.
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä ajatellut jatkossakin käyttää siitepölyaikaan ulkona, koska on helpottanut tänä keväänä tosi paljon aiempiin keväisiin verrattuna.
Miksi siitepölyallergian helpottuminen saa alapeukkuja?
- Saako joku iloa ja tyydytystä siitä, kun toinen pärskii keväät silmät punaisina ja aivastelee niin että roiskuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maskit pidetään päässä kunnes suositus poistuu käytöstä. Todennäköisesti se on kyllä vasta sen jälkeen kun >90% ollaan rokotettu, ja näin on hyvä!
Suomessa ei tulla ikinä rokottamaan yli 90% väestöstä. N. 30% suomalaisista ei halua lainkaan rokotetta.
Jaa semmoset fantasiat sieltä. Se rokote otetaan joko ilomielin tai itkien. Mutta. se. rokote. kuitenkin. otetaan.
Ei ole yksityisasiasi ottaa tai olla ottamatta se rokote, ymmärät varmaan tämän? Se rokote otetaan yhteisen hyvän vuoksi ja näin on hyvä!
Ei, ei, ei. Rokote otetaan oman edun vuoksi tai sitten ei oteta. Usko jo.
Lisää arvioita? Tartuntaluvut ovat taas nousussa. Pelottaa jos kesä mennään maskit naamalla...Ei hyvä.
Minä olen varmasti ainut joka tykkää pitää maskia. Olen ujo ja tykkään siitä että minua ei tuijoteta maski päässä.