Koska maskeista luovutaan?
Koska saa mennä kauppaan ja muualle ilman maskia? Viime keväänä niitä ei näkynyt juuri kellään ja kesän tartuntaluvut olivat todella vähäisiä.
Kommentit (66)
Heti kun ihmiset uskaltautuu kauppaan ilman maskia. Kuka on se ensimmäinen maskista luopuja?
Vierailija kirjoitti:
Huoleton kirjoitti:
Mitä kertoo koronahysteerikkojen järjenjuoksusta, jos ei edes ymmärretä suosituksen ja pakon eroa?
Ymmärrätkö sen, että se suositus koskee jokaista? Eli myös uniikkeja lumihiutaleita, jotka luulevat, että heitä ei koske suositukset. Kyllä, myös heitä koskee kyseinen suositus ja näin on hyvä!
Noudatatko sinä valtion ruokailu-, alkoholi- ja liikuntasuosituksia? Katukuvasta päätellen hyvin harva noudattaa.
Monta kertaa olen käynyt kaupassa maskitta. Ei ole kukaan kommentoinut.
Esim kun lenkillä muistanut puuttuvan asian.
Vierailija kirjoitti:
Saa mennä. Ei ole sellaista lakia.
Opettele itse ajattelemaan.
Jos tuota asiaa oikeasti haluaa itse ajatella , on syytä ymmärtää kulloinenkin epidemiatilanne, tietää virusvarianttien leviämisestä ja ymmärtää, mitkä asiat lisäävät tartunnan riskiä. Ja ymmärtää, mikä merkitys yksittäisillä tartunnoilla on koko epidemiaan.
”Ajattelemiseksi” ei tässä asiassa oikein riitä se, että etsii säädöksistä, mikä on kiellettyä ja mikä suositus. Sellainen on lähinnä keskenkasvuista kapinointia.
Vierailija kirjoitti:
Heti kun ihmiset uskaltautuu kauppaan ilman maskia. Kuka on se ensimmäinen maskista luopuja?
Voisin lyödä vetoa, että tartuntaluvut lähtisi laskuun, vaikka maskeista luovuttaisiin, jos kontrolli rajoilla saataisiin toimimaan.
JA ihmiset asioisivat paikoissa yksin ja nopeasti/tehokkaasti. Nyt mennään maskit päällä koko perheen voimin tai kaverien kanssa, jäädään hengailemaan, jutustelemaan, unohdetaan turvavälit, lapset juoksee ympäriinsä ja pärskii eikä tietenkään niillä ole maskeja.
Luovun maskista heti kun ulkona alkaa olla yli 10 astetta plussan puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan tän vuoden puolella poistu suositukset kokonaan, uskoisin että menee ensk vuoden alkuun.
Viimeisenä varmaan poistuu suositus maskista terveysasemilla ja julkisessa liikenteessä.Ei kyllä yhtään innosta kesä maski naamalla, varsinkin jos tulee lämpöä ja helteitä.
Mahtaisi tulla kauniit rusketusraidat naamaan. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa mennä. Ei ole sellaista lakia.
Opettele itse ajattelemaan.Jos tuota asiaa oikeasti haluaa itse ajatella , on syytä ymmärtää kulloinenkin epidemiatilanne, tietää virusvarianttien leviämisestä ja ymmärtää, mitkä asiat lisäävät tartunnan riskiä. Ja ymmärtää, mikä merkitys yksittäisillä tartunnoilla on koko epidemiaan.
”Ajattelemiseksi” ei tässä asiassa oikein riitä se, että etsii säädöksistä, mikä on kiellettyä ja mikä suositus. Sellainen on lähinnä keskenkasvuista kapinointia.
Maskit eivät edelleenkään suojaa tartunnalta. Ainut mitä ne voivat ehkäistä on, että tartunnan saanut levittää sitä ympäriinsä. Näin ei kävisi, jos kipeänä ei asioida paikoissa, tai pidetään sitä maskia jos on yhtään epävarma terveydentilasta. Ei ole mitään järkeä, että täysin terve käyttää maskia. Perinteisesti Aasian maissa maskeja on käytetty silloin kun on itse kipeä eikä halua tartuttaa.
Olen kyllä ajatellut jatkossakin käyttää siitepölyaikaan ulkona, koska on helpottanut tänä keväänä tosi paljon aiempiin keväisiin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Maskit pidetään päässä kunnes suositus poistuu käytöstä. Todennäköisesti se on kyllä vasta sen jälkeen kun >90% ollaan rokotettu, ja näin on hyvä!
Suomessa ei tulla ikinä rokottamaan yli 90% väestöstä. N. 30% suomalaisista ei halua lainkaan rokotetta.
En oo pitkään aikaan pitänyt maskia kaupassa saati töissä, vaikka siihen vahva kehotus on. Käsidesiä en käytä myöskään. Viimeksi kipeänä kaksi vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kaikki ei voi sitä maskia pitää. Joillekin tulee hengitysvaikeuksia, toisille tulee aknea ja silmätulehdusta. Myös tasaiseen tahtiin vedetään maskeja pois markkinoilta, eli ei nuo terveellisiä voi olla.
No kyllä muuten voi edes sen parin minuutin ajan jos pitää asioida paikoissa kuten kaupassa tai muualla. Ja jos oikeasti se rasittaa hapenottokykyäsi ja tunnet olosi heikoksi kahden minuutin jälkeen. Niin voi saatana... Mene lenkille. TYYNYKARJAISU
Vierailija kirjoitti:
Se on edelleenkin suositus, ei pakko.
turpakiiqanonpelle
En ole qanonpelle. Ja tuo on lapsellinen sana.
Huoleton kirjoitti:
Mitä kertoo koronahysteerikkojen järjenjuoksusta, jos ei edes ymmärretä suosituksen ja pakon eroa?
Sinä et taida sitä ymmärtää.
On monia asioita, joissa yksiselitteisen lakiin perustuvan määräyksen antaminen on mahdotonta. Kuitenkin on selvä, miten olisi järkevä toimia. Tällöin annetaan suositus, ja ne poikkeuksen poikkeukset, jotka eivät sitä perustellusti pysty noudattamaan, voivat edelleen toimia kykynsä mukaisesti. Vastuulliset aikuiset toimivat suosituksen mukaisesti aina, kun kykenevät.
Aina riittää sitten niitä, jotka ovat hurahtaneet erilaisiin ”minun vapauteni on uhattuna”-hysterioihin. Onneksi ei kovin monia - muut kun joutuvat kantamaan vastuuta näidenkin puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Mä en haluaisi luopua maskista ollenkaan, on niin mukavaa ja vapauttavaa näin.
Burkha?
Vierailija kirjoitti:
Huoleton kirjoitti:
Sinä et taida sitä ymmärtää.
On monia asioita, joissa yksiselitteisen lakiin perustuvan määräyksen antaminen on mahdotonta. Kuitenkin on selvä, miten olisi järkevä toimia. Tällöin annetaan suositus, ja ne poikkeuksen poikkeukset, jotka eivät sitä perustellusti pysty noudattamaan, voivat edelleen toimia kykynsä mukaisesti. Vastuulliset aikuiset toimivat suosituksen mukaisesti aina, kun kykenevät.
Aina riittää sitten niitä, jotka ovat hurahtaneet erilaisiin ”minun vapauteni on uhattuna”-hysterioihin. Onneksi ei kovin monia - muut kun joutuvat kantamaan vastuuta näidenkin puolesta.
Just joo. Onko se sitten parempi että jengi hengaa tuolla maskit milloin mitenkin päällä eikä mistään muista turvatoimista tai hygieniasta välitetä? Osa pitää maskia pelkän suun päällä, osa roikottaa sitä kaulalla, tai toisesta korvanlehdestä, kun kovaan ääneen kailottaa puhelimeen kaupassa.
Kaupoissa näkyy perheitä, joissa vanhemmilla on naamarätit, mutta lapsilla ei. Se logiikka ei ihan avaudu.
Kunnioittaako virus kenties kotirauhaa ja on kotioloissa vaaraton?
Jos lapset saavat tartunnan, niin kotona sen saa koko perhe.
Tai jos vanhemmat haluavat "suojella muita", niin lapset sen viruksen sieltä kotoa kuitenkin tuovat ja tartuttavat muihin asiakkaisiin. Vai pitävätkö vanhemmat kotonakin rättiä naamallaan 24/7?
Käytän maskia ainoastaan sosiaalisen paineen vuoksi, mutta niin, että on vain suun päällä. Hengittelen raittiisti menemään. Yhden kerran mummo sanoi bussissa, että käytä maskia "oikein".
Ohjasin kuskille mussuttamaan. Hän vastaa autostaan.
No.
Kuskithan on itse ilman maskia.
siihen loppui tupina.
Vierailija kirjoitti:
Käytän maskia ainoastaan sosiaalisen paineen vuoksi, mutta niin, että on vain suun päällä. Hengittelen raittiisti menemään. Yhden kerran mummo sanoi bussissa, että käytä maskia "oikein".
Ohjasin kuskille mussuttamaan. Hän vastaa autostaan.
No.
Kuskithan on itse ilman maskia.
siihen loppui tupina.
Miksi paine saa sinut tekemään tuota? Pitää kasvattaa itsetunto.
Ei kyllä yhtään innosta kesä maski naamalla, varsinkin jos tulee lämpöä ja helteitä.