Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako muuttaa Seinäjoelle?

Vierailija
01.05.2021 |

niin

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Khalid kirjoitti:

Olen muutamassa siis Irakista. Ollako Seinäjoki paras?

Tuossa tapauksessa ohita suosiolla Seinäjoki ja mene suoraan Ilmajoelle.

Minulla on kusumus? Miksi Ilmajoe? Onko se paras paikka?

Vierailija
42/65 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki toimii ja kaupunki on sopivan kokoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ken ässjoen portista kulkee saa kaiken yksityisyytensä heittää . . ."

"Mä olen asunut kerrostalossa ja rivarissa. Kerrostalossa oli naapurit korva kiinni ovessa. Nyt tässä rivarissa entinen naapuri mm. kävi roskikset läpi. Kerran kun olin tunkenut vanhat pikkuhousut roskapussin pohjalle niin naapuri ihanana ihmisenä kaivoi ne sieltä ja palautti minulle. Oli oikeen aseteltu oven eteen."

Heh heh. No sulla kävi parempi säkä kun mulla.

Asuttiin aikoinaan siellä kerrostalossa ja heitin kerran vanhoja alusvaatteita ja paitoja talon yhteiseen roskikseen. Virhe.

ISO virhe.

Kas naapuri viikon kuluttua pysäytti pihalla ja tuumas : otin ne sun paiskaamat vaatteet ja pesin käyttöhön, olivat vielä ihan käyttökelopoosia.

Ei ristus sentään, esimerkiksi pelkkä ajatus siitä että ne meikäläisen pois paiskaamat vanhat menkkapikkarit . . . . ..nyt naapurin jalassa.

Sen jälkeen kun oli tonkinu meidän perheen roskat...

Ei ole ikävä äääässsjoelle ei.

Vierailija
44/65 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinäjoki on Ok, asuimme siellä rivarissa ja viime kesänä muutimme Lapualle, josta ostimme omakotitalon. Käymme kummatkin Seinäjoella töissä, sivu n 20 km. Lapua on aivan mahtava puutarhakaupunki 2 joen risteyskohdassa, olemme viihtyneet hyvin. Kokoaan suuremmat kulttuuri -ja urheilumahdollisuudet, uudet koulut.

Vierailija
45/65 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina myos haluan kaiva naisen pikkuhousuja. Seinajoe kuullostaa tooossi hyva! :)))

Vierailija
46/65 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se murre on kuvottavaa.

Vierailija
47/65 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin asuin kahes eri kerrostaloos ja heti jouduin silmätikuuksi. yks akka vielä oikein vahtas aina oonko kotona ku käveli mun kämpän ohitte!

Vierailija
48/65 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutettiin Espoosta Seinäjoelle, eikä ikinä mentäisi takaisin. Täällä on lapsilla niin paljon rauhallisemmat koulut ja hyviä harrastuksia. Turvallisempaakin on ja kaikki varmaan tietää mitä tarkoitan.

Vierailija
49/65 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä vuonna siellä sammutettiin katuvalot aina yöksi, kun ne päätti säästää sähköä.

https://ilkkapohjalainen.fi/arkisto/seinajoki-saastaa-sammuttamalla-kat…

Vierailija
50/65 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtenä vuonna siellä sammutettiin katuvalot aina yöksi, kun ne päätti säästää sähköä.

https://ilkkapohjalainen.fi/arkisto/seinajoki-saastaa-sammuttamalla-kat…;  

Kaiken huipuksi sammuttaminen aloitettiin elokuussa.

Vierailija
51/65 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa vaan. Huomaa että täällä on vaasalaiset mollaamassa kun kutsutaan ässjoeksi.

Mun täällä syntynyt ja koko ikänsä täällä asunut mies sanoo Seinäjokea Ässjoeksi. Ei edes mitenkään pahalla vaan oikeasti rakastaa Seinäjokea. Itselle tärkeistä asioista voi myös vitsailla.

Vierailija
52/65 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut täällä 20 vuotta, tykkään. Terveydenhuolto toimii ja kunnalliselle hammaslääkärillekin pääsee.

Vierailija
53/65 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kotoisin Seinäjoelta, mutta asunut täällä etelässä jo pitkään. Henkinen kotini on enemmänkin Helsingissä, kuin Pohjanmaalla. Ihmiset on täällä mukavampia, yleisesti sanottuna. Mulla on sukua EP:llä, eikä olla läheisiä. Tuntuu että siellä juorutaan ja helposti ns. pyöritetään silmiä muille pienestäkin. Pitää olla niin prameat talot ja työura ja lapsia. Mitään negatiivista tai syvällistä ei saa sanoa, ikävät asiat lakaistaan maton alle. tämä ei sovi mulle.

Paras älykköaines sieltä on muuttanut ajat sitte pois. Ne jotka ei sopeutunut valmiisiin raameihin.

Henkinen sitominen on niin taitavaa sukukunnittain, että täytyy olla tosi kova luu joka sieltä lähtee ilman että "paluumuuttaa juurilleen" samoihin ympyröihin mistä aikoinaan lähti.

Häthätää opiskellaan muualla, sitten kipinkapin suurinpiirtein äireen ja isseen tai anoppilan naapuriin talo mistä tontti halvalla.

Siippa mielellään naapurista.

Vierailija
54/65 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut täällä 20 vuotta, tykkään. Terveydenhuolto toimii ja kunnalliselle hammaslääkärillekin pääsee.

Mitä kautta pääset hammaslääkärille? Aina ku oon soitellu heti ku soittoaika alkaa joko ei tee mitään, ei yhdistä minnekään. Joskus heti kuuluu tuut tuut tuut, joskus tulee luuri korvaan. On myös vastattu eri kaupungista kuin Seinäjoki. Ehkä heillä vaihde muualla? Viimeksi kun pääsin hammaslääkäriin se oli suora meno päivystykseen sairaalaan kun aikaa en ollut yrityksistä huolimatta aiemmin saanut ja meni tilanne pahaksi.

Vierailija
55/65 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
56/65 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne vaan.

Vierailija
57/65 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muutin Helsingistä melkein Seinäjoelle ja oon kyllä viihtyny. Ihmiset on mukavia, mitä ny osa alkuun katteli vähän vinoon, että mitä hesalainen tänne änkeää. Mutta se otti aikansa.

Seinäjoella on kivaa, ei ole ruma kaupunki mielestäni. Erityisesti pidän suomalaisesta ilmapiiristä. On turvallista ja jopa vähän hyvällä tavalla vanhanaikaista. Kun olen käynyt Helsingissä, siellä meno vain pahenee. Ei ole ikävä!!

Vierailija
58/65 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuule aivan siitä, mistä olet muuttamassa. Parempaan kannattaa aina vaihtaa.

Vierailija
59/65 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain nainen voi kysyä tällaista🙄. Haluaa tukea päätökseensä, jota voi sitten katua.

Vierailija
60/65 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne vaan, ei mene kaikki raha asumiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän