Kannattaako muuttaa Seinäjoelle?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Ei. Tää on oikeesti huonoin paikka missä olen ikinä asunut. Mietin muuttoa pois. Kymmenen vuotta nyt täällä. Tällä hetkellä ei ole edes päivystävää apteekkia. Esim. mulla lähimpään apteekkiin meno tarkoittaa kahta bussia menosuuntaansa. Aika kova hinta myös bussilipusta ottaen huomioon miten huonot julkiset täällä on. Ei liiku joka päivä ja niinä päivinä kuin liikkuu niin vain iltaan asti (eikä ihan joka päivä sitäkään).
Keskusta on nykyään aika kuollut kiitos Ideaparkin. Haluan täältä pois.
Niin, mitäs minä kirjoitin siitä autosta...
Auto on oltava jos haluaa pysyä järjissään täällä.
Vierailija kirjoitti:
Ken ässjoen portista kulkee saa kaiken yksityisyytensä heittää . . .
Täällä oikeesti ihmiset puuttuu jatkuvasti sun asioihin ja kyttää. :D Mulla oli ehkä paskimmat naapurit ikinä. Nyt on väkeä vaihtunut niin ei enää ihan niin paha, mutta on vieläkin sen verran ankeeta menoa et huh huh. Kaikki mitä teet tai jätät tekemättä tosiaan kyylätään ja raportoidaan. Enkä itse todellakaan ole vaikea naapuri mielestäni. Olen todella hiljainen, erakko. En biletä koskaan, olen omissa oloissani, hoidan pihan ym., mutta ei silti kelpaa.
Yksi Suomen rumimmista kaupungeista. Nyt on tullut juuri ravintoloille ja baareille kielto, että kaikkien terassien on pakko olla ankean harmaita eikä ravintola saa laittaa värikästä terassia. Tämä kertoo paljon paikan henkisestä ilmapiiristä. Jos et eroa massasta, saat elää siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
katotaanko helsingistä muuttavia kieroon? Perheenä tullaan.
Helsinki edustaa siellä päin kaiken pahan ja synnin alkua.
Että viihtykää assjoella, tervemenoa suoraan 50-luvulle jolloin mies on isäntä talossa ja akat on hilijaa ja keittää kaffia.
Höpöhöpö. Ei täällä oikeasti ole tuollaista.
"Kerro nyt ap että mikä on muuton syy. Usko tai älä, sillä on väliä.
Ai niin, auto täällä on pakko olla. Muuten ei oikeasti pärjää."Helkutin uteliasta ja juoruilevaa , muiden asioihin nokkansa pistävää sakkia. Katso edellinen kommentti varoittavana esimerkkinä.
No ei. Kysyn siksi, että sillä on merkitystä, että minkä alan ja tason töihin on tulossa. Ja työpaikoissakin on eroja.
Itse olen muuttanut tänne muualta yli 15 v sitten. Minä olen viihtynyt, mutta johtuu työpaikan valinnastani. On myös työpaikkoja, jotka ovat todella sisäänpäin kääntyneitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä oikeesti ihmiset puuttuu jatkuvasti sun asioihin ja kyttää. :D Mulla oli ehkä paskimmat naapurit ikinä. Nyt on väkeä vaihtunut niin ei enää ihan niin paha, mutta on vieläkin sen verran ankeeta menoa et huh huh. Kaikki mitä teet tai jätät tekemättä tosiaan kyylätään ja raportoidaan. Enkä itse todellakaan ole vaikea naapuri mielestäni. Olen todella hiljainen, erakko. En biletä koskaan, olen omissa oloissani, hoidan pihan ym., mutta ei silti kelpaa.
Mulla ei ole tällaista kokemusta Seinäjoelta. Olen asunut kahdessa rivitalossa ja nyt omakotitalossa. Ei meitä ole kukaan kytännyt tai häirinnyt.
Murre on kauheaa ja ihmiset ovat suunnattoman ylipainoisia.
En viihtynyt kun asuin siellä vuoden opiskelujen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Tää on oikeesti huonoin paikka missä olen ikinä asunut. Mietin muuttoa pois. Kymmenen vuotta nyt täällä. Tällä hetkellä ei ole edes päivystävää apteekkia. Esim. mulla lähimpään apteekkiin meno tarkoittaa kahta bussia menosuuntaansa. Aika kova hinta myös bussilipusta ottaen huomioon miten huonot julkiset täällä on. Ei liiku joka päivä ja niinä päivinä kuin liikkuu niin vain iltaan asti (eikä ihan joka päivä sitäkään).
Keskusta on nykyään aika kuollut kiitos Ideaparkin. Haluan täältä pois.
Niin, mitäs minä kirjoitin siitä autosta...
Auto on oltava jos haluaa pysyä järjissään täällä.
Niinpä. Mulla ei valitettavasti ole varaa autoon (olen työkyvyttömyyseläkkeellä), joten lähden suosiolla. Täällä ei köyhä ja sairas pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Yksi Suomen rumimmista kaupungeista. Nyt on tullut juuri ravintoloille ja baareille kielto, että kaikkien terassien on pakko olla ankean harmaita eikä ravintola saa laittaa värikästä terassia. Tämä kertoo paljon paikan henkisestä ilmapiiristä. Jos et eroa massasta, saat elää siellä.
Kurakauppala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole tällaista kokemusta Seinäjoelta. Olen asunut kahdessa rivitalossa ja nyt omakotitalossa. Ei meitä ole kukaan kytännyt tai häirinnyt.
Mä olen asunut kerrostalossa ja rivarissa. Kerrostalossa oli naapurit korva kiinni ovessa. Nyt tässä rivarissa entinen naapuri mm. kävi roskikset läpi. Kerran kun olin tunkenut vanhat pikkuhousut roskapussin pohjalle niin naapuri ihanana ihmisenä kaivoi ne sieltä ja palautti minulle. Oli oikeen aseteltu oven eteen.
Ei tämä yksi naapuri kaikkia määritä, mutta kummasti niitä huonoja naapureita on mulla enemmän. Muun muassa mun pihalle nakataan roskia niin kuin olisin joku jätteenkäsittelylaitos? Kaikki myös juorutaan eteenpäin jos erehtyy juttelemaan.
Seinäjoella 20-vuotiaatkin naiset on pahasti ylipainoisia, rintavia matameja. Miehet möhömahaisia uhoajia joilla näkyy persvako. Yök.
Minä ainakin muuttaisin heti. Seinäjoki on hyvä paikka, eikä ole ruotsalaisia edes valtuustossa.
Vaikka julkinen liikenne onkin p.rseestä, niin muuten kaikki toimii. Maalaisjärki, varhaiskasvatus, terveydenhuolto jne.
Ihmiset on ihan ystävällisiä, taitaa olla monen omasta asenteesta kiinni tuo että täällä ei sovi porukkaan.
Tervetuloa!
Olen kotoisin Seinäjoelta, mutta asunut täällä etelässä jo pitkään. Henkinen kotini on enemmänkin Helsingissä, kuin Pohjanmaalla. Ihmiset on täällä mukavampia, yleisesti sanottuna. Mulla on sukua EP:llä, eikä olla läheisiä. Tuntuu että siellä juorutaan ja helposti ns. pyöritetään silmiä muille pienestäkin. Pitää olla niin prameat talot ja työura ja lapsia. Mitään negatiivista tai syvällistä ei saa sanoa, ikävät asiat lakaistaan maton alle. tämä ei sovi mulle.
Vierailija kirjoitti:
Olen kotoisin Seinäjoelta, mutta asunut täällä etelässä jo pitkään. Henkinen kotini on enemmänkin Helsingissä, kuin Pohjanmaalla. Ihmiset on täällä mukavampia, yleisesti sanottuna. Mulla on sukua EP:llä, eikä olla läheisiä. Tuntuu että siellä juorutaan ja helposti ns. pyöritetään silmiä muille pienestäkin. Pitää olla niin prameat talot ja työura ja lapsia. Mitään negatiivista tai syvällistä ei saa sanoa, ikävät asiat lakaistaan maton alle. tämä ei sovi mulle.
Ja juuri se tapa rehennellä vaikka perheestään, saavutuksistaan vitsien varjolla jne. En ymmärrä, enkä sovellu muottiin. Kaikki ei toki ole tällaisia, mutta parinkymmenen vuoden kokemuksella sanon asioista yleisesti. ns "heikkoutta" ei oikein ymmärretä.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin muuttaisin heti. Seinäjoki on hyvä paikka, eikä ole ruotsalaisia edes valtuustossa.
Ei ruotsalaisia tai minkään muunkaan maalaisia ole minkään suomalaiskaupungin valtuustossa. Mitä ihmettä oikein höpiset?
Tervetuloa vaan. Huomaa että täällä on vaasalaiset mollaamassa kun kutsutaan ässjoeksi.
Kasvava paikkakunta, Suomen Yrittäjämyönteisin. Kannattaa muuttaa.
Tunnustan että pohjoiseen mennessä paahdan koko Etelä-Pohjanmaan ohi sata lasissa koska en halua pysähtyä mihinkään missä kuulisi sitä kauheaa murretta.