Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

V. 1981 syntyneiden eläkeikä on 66 v ja 9 kk

Vierailija
01.05.2021 |

Onneksi kumminkin alle 70 vuotta.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään nimessä ei kannata tehdä töitä eikä lapsia. On itsekästä synnyttää maailmaan lapsia, joiden varjolla voi vielä nyt itse kotona porskutella toisten rahoilla. Lapsen tulevaisuus on joko masis kotona tai jokapäiväinen paskatyö.

Vierailija
22/60 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli pahimmassa tapauksessa olet töissä 50 v.

Ei vaan parhaimmassa tapauksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mun äiti on syntynyt 1959 ja se jää eläkkeelle 65v 4 kk iässä, jos haluaa täyden eläkkeen, koska teki lapset täytettyään 23v.

Olen syntynyt 1965 ja eläkeikäni on 65 v 3 kk. Tällä hetkellä tuntuu, että voisin tehdä töitä vielä elääkkeelläkin.

Vierailija
24/60 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minä aattelin jäädä 50-55v eläkkeelle. Se mitä valtiolta joskus 67-vuotiaana ehkä saa on vain kirsikka kakun päälle.

Vierailija
25/60 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun äiti on syntynyt 1959 ja se jää eläkkeelle 65v 4 kk iässä, jos haluaa täyden eläkkeen, koska teki lapset täytettyään 23v.

Olen syntynyt 1965 ja eläkeikäni on 65 v 3 kk. Tällä hetkellä tuntuu, että voisin tehdä töitä vielä elääkkeelläkin.

70-vuotiaat lähi-ja perushoitajat tekevät täyttä päätä sijaisuuksia täälläpäin.  Vaikka ovat kymmeniä uosia tehneet raskasta kolmiuorotyötä, jaksavat kulkea sijaisina, jotkut jopa  täysiä työviikkoja.

Varmasti kevyemmissä  täissä toimiat  pystyvät olemaan työelämässä seitsenkymppisiksi.

Vierailija
26/60 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

# kevyemmissä töissä

Vierailija
27/60 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää pelätkö. Ette te yli 50-vuotiaina enää töihin joudu. Ei kukaan työnantaja palkkaa yli viiskymppisiä ja nekin, joilla niitä on, tapaavat hankkiutua harmaahapsista eroon yt-neuvotteluissa.

Vierailija
28/60 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hä? Oon - 74 syntynyt ja mulle näyttää 68v3kk. Töissä käynyt 17-vuotiaasta asti, kolme vuotta vauvavapaita. Miten mä noin myöhään muka pääsisin?

Vierailija
29/60 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan noin. Olen syntynyt 64 ja minun eläkeikä on 65v ja 1kk. Lapsia olen itsekkin tehnyt

Vierailija
30/60 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

70-vuotiaat lähi-ja perushoitajat tekevät täyttä päätä sijaisuuksia täälläpäin.  Vaikka ovat kymmeniä uosia tehneet raskasta kolmiuorotyötä, jaksavat kulkea sijaisina, jotkut jopa  täysiä työviikkoja.

Varmasti kevyemmissä  täissä toimiat  pystyvät olemaan työelämässä seitsenkymppisiksi.

Jep. Se on hyvä kun vaikka fyysisesti kevyttä työtä tekevällä kirjanpitäjällä tai tuomarilla alkaa olla jo hiipivä dementia. Työn jälki on mitä on, mutta on sitä muutkin tehneet 70v ja ylikin duunia. Asiakkaat kiittää.

Vierailija
31/60 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hä? Oon - 74 syntynyt ja mulle näyttää 68v3kk. Töissä käynyt 17-vuotiaasta asti, kolme vuotta vauvavapaita. Miten mä noin myöhään muka pääsisin?

Monille tuntuu olevan suuri yllätys, ettei aikaisesta työuran aloittamisesta ole mitään hyötyä. Ennen eläkettäkin alkoi kertymään vasta 23-vuotiaana. Olisi kannattanut mielummin opiskella. 

Vierailija
32/60 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla arvioitu eläkeikä on 67v 7 kk. 1991 syntynyt olen.

Tosin en kyllä luota laskureihin ja eläkejuttuihin ollenkaan. Olen jo vuosia sijoittanut rahastoihin ja osakkeisiin, tavoitteenani että voisin hyvillä mielin jäädä eläkkeelle viimeistään 63, ehkä jo 60 vuotiaana. Aika näyttää, kuinka käy, vielä näin nuorena on toki mahdoton arvioida joutuuko säästöjä uhraamaan johonkin muuhun matkan varrella suuremmin.

Vierailija
33/60 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä siten? Se on kuitenkin alle heidän elianajanodotteensa, joka on miehillä 69,55 ja naisilla 78,08 vuotta. Miehetkin ehtivät keskimäärin olla lähes kolme vuotta eläkkeellä ja naiset melkein 12.

1960-luvulla ja aikaisemin syntyneillä elinajanodote on/oli reilusti alle alimman eläkeiän.

Vierailija
34/60 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli viime katsomalla 70v... Synt 1992. Järkyttävää. Onneksi on hyvin aikaa pohtia, miten työelämästä pääsee asap elelemään vapaaherrana ilman kelaa ennen eläkeikää.

Mistä olet oikein katsonut tuon? Ite katoin täältä, ja omani oli sinua vuotta nuorempana 67v7kk. https://www.tyoelake.fi/elakkeet-eri-elamantilanteissa/vanhuuselake-ika…

Vierailija
35/60 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli viime katsomalla 70v... Synt 1992. Järkyttävää. Onneksi on hyvin aikaa pohtia, miten työelämästä pääsee asap elelemään vapaaherrana ilman kelaa ennen eläkeikää.

Mistä olet oikein katsonut tuon? Ite katoin täältä, ja omani oli sinua vuotta nuorempana 67v7kk. https://www.tyoelake.fi/elakkeet-eri-elamantilanteissa/vanhuuselake-ika…

Siis vuotta sinua vanhempana, tässähän menee sekaisin x)

Vierailija
36/60 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.

Alkakaa nuoret säästämään ja sijoittamaan! Opiskelkaa alaa.

Vuonna 1991 syntynyt poikani aloitti sijoittamisen. Opiskeli ensin alaa itsenäisesti ja nyt sanoo, että pahimmat karikot on ohi. Aluksi kaikki tekee virheitä mutta niistä oppii.

Ja on nyt tyytyväinen. On alalla jolla ei ole oikein vakityöpaikkoja tarjolla.

Vierailija
37/60 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis vuotta sinua vanhempana, tässähän menee sekaisin x)

Siitä on jo pari vuotta aikaa, kun viimeksi uskalsin kurkata. En siis muista oliko tuo mahdollisesti arveltu toteuma tms. Tuolla sivulla näyttää olevan 67,8. Sanoisin silti että liian korkea, enkä aio olla noin kauaa

Vierailija
38/60 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla arvioitu eläkeikä on 67v 7 kk. 1991 syntynyt olen.

Tosin en kyllä luota laskureihin ja eläkejuttuihin ollenkaan. Olen jo vuosia sijoittanut rahastoihin ja osakkeisiin, tavoitteenani että voisin hyvillä mielin jäädä eläkkeelle viimeistään 63, ehkä jo 60 vuotiaana. Aika näyttää, kuinka käy, vielä näin nuorena on toki mahdoton arvioida joutuuko säästöjä uhraamaan johonkin muuhun matkan varrella suuremmin.

Ei ainakaan kannata ostaa Teslaa, mökkiä tai miljoonataloa velkarahalla.

Maltillisesti vaikka tylsältähän se kuulostaa.

Vierailija
39/60 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Se on hyvä kun vaikka fyysisesti kevyttä työtä tekevällä kirjanpitäjällä tai tuomarilla alkaa olla jo hiipivä dementia. Työn jälki on mitä on, mutta on sitä muutkin tehneet 70v ja ylikin duunia. Asiakkaat kiittää.

Kyllähän sen ikääntymisen huomaa kun katsoo tiettyjä + 60 - vuotiaita asiantuntijoita TV:stä.

Puhe hidastuu ... mutta ei se tosin poista vankkaa ammattitaitoa. Mutta luulisi, että haluaisi olla vapaa töistä!?

Vierailija
40/60 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo 70-vuotiaat lähärit tekee osin keikkaa kun eläke on niin pieni.

Mutta onneksi joku on pirteä ja reipas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan