Mies suuttuu aina jos joku kone/laite menee käytössäni rikki
Enkä ikinä muista edes rikkoneeni mitään huolimattomuuttani. Vaan jos esim autosta puhkeaa rengas kun minä ajan sillä tai 10 vuotta vanha kodinkone lakkaa toimimasta juuri kun olisin käyttämässä sitä jne. Aina alkaa syyllistää minua :( autostahan nyt voi millä hetkellä hyvänsä posahtaa rikki joku isompi osa, aina saa pelätä kun pitää kertoa miehelle.
Kommentit (36)
Onko niin AP, että a) käytät laitteita oikein ja hellävaraisesti, ja siitä huolimatta miehesi syyttää sinua kun laitteen käyttöikä on tullut tiensä päähän?
Vai b) mies on sanonut sinulle 100 kertaa että: "älä tee noin, menee rikki", ja sitten kun laite lopulta menee rikki virheellisen käytön seurauksena, mies on aiheesta vihainen?
Kysyn, koska minulla on omakohtaista kokemusta siitä miten nainen vääntää auton suuntavilkun vipua väkivaltaisesti, ja samaten runnoo peruutusvaihdetta silmään RUNKS, RUNKS, RUNKS!, vaikka olen sanonut niistä lukemattomia ja lukemattomia kertoja. Ja sitten kun se lopulta menee rikki, vika on kaikessa muussa ja muissa paitsi hänessä.
Omassa käytössäni esim. ei ole koskaan tarvinnut teettää vaihdelaatikon remonttia. Ei, vaikka tapanani on ajaa autot loppuun. Sen sijaan eräiden henkilöiden ajossa sellainen remontti täytyy tehdä 10 000 km välein. Ikään kuin vaihdelaatikon uusiminen olisi huoltokirjassa samanlainen rutiinihuoltotoimenpide kuin öljynvaihto.
Vierailija kirjoitti:
Jos asioita särkyy käytössäsi useinkin, niin onhan se aika merkillistä. Olen ainakin sen huomannut, että miehet kohtelee laitteita yleensä hellemmin ja käyttävät niitä laitteen käyttöiän maksimoidakseen. Naiset taas vain pitävät niitä pelkkinä laitteina ja mennään "ostetaan sitten uusi kun hajoaa"-tyylillä. Esimerkkinä nyt vaikkapa että jos kovalla pakkasella mies laittaa auton käyntiin niin antaa sen käydä hetki että öljyt alkaa kiertämään ja käsittelee jähmeää vaihteistoa hellästi kunnes paikat notkistuu. Nainen taas ei tällaisista usein välitä vaan lähtee heti ajamaan ja runnoo väkisin vaihteet silmään.
Tämä.
Suhtaudutaan kalliisiin laitteisiin samalla tavalla kuin niihin halpoihin polyesterirytkyihin joita tilaillaan verkkokaupassa. Moni saattaa jopa heittää sellaisen mieluummin roskiin ja tilata uuden ettei tarvitse pestä ja silittää.
Homma vaan ei toimi samalla lailla jos uuden hankkiminen tai korjaus maksaa satoja tai tuhansia euroja.
Vierailija kirjoitti:
Onko niin AP, että a) käytät laitteita oikein ja hellävaraisesti, ja siitä huolimatta miehesi syyttää sinua kun laitteen käyttöikä on tullut tiensä päähän?
Vai b) mies on sanonut sinulle 100 kertaa että: "älä tee noin, menee rikki", ja sitten kun laite lopulta menee rikki virheellisen käytön seurauksena, mies on aiheesta vihainen?
Kysyn, koska minulla on omakohtaista kokemusta siitä miten nainen vääntää auton suuntavilkun vipua väkivaltaisesti, ja samaten runnoo peruutusvaihdetta silmään RUNKS, RUNKS, RUNKS!, vaikka olen sanonut niistä lukemattomia ja lukemattomia kertoja. Ja sitten kun se lopulta menee rikki, vika on kaikessa muussa ja muissa paitsi hänessä.
Omassa käytössäni esim. ei ole koskaan tarvinnut teettää vaihdelaatikon remonttia. Ei, vaikka tapanani on ajaa autot loppuun. Sen sijaan eräiden henkilöiden ajossa sellainen remontti täytyy tehdä 10 000 km välein. Ikään kuin vaihdelaatikon uusiminen olisi huoltokirjassa samanlainen rutiinihuoltotoimenpide kuin öljynvaihto.
En ole koskaan ollut sellaisen henkilön kyydissä, joka runnoo vaihteita niin että rutina vain kuuluu. Jos sinulle on tällaisia henkilöitä sattunut enemmänkin niin kannattaa vaihtaa seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ollut sellaisen henkilön kyydissä, joka runnoo vaihteita niin että rutina vain kuuluu. Jos sinulle on tällaisia henkilöitä sattunut enemmänkin niin kannattaa vaihtaa seuraa.
Sellaisia naiskuskeja näkyy jo pelkästään parkkipaikalla viikoittain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asioita särkyy käytössäsi useinkin, niin onhan se aika merkillistä. Olen ainakin sen huomannut, että miehet kohtelee laitteita yleensä hellemmin ja käyttävät niitä laitteen käyttöiän maksimoidakseen. Naiset taas vain pitävät niitä pelkkinä laitteina ja mennään "ostetaan sitten uusi kun hajoaa"-tyylillä. Esimerkkinä nyt vaikkapa että jos kovalla pakkasella mies laittaa auton käyntiin niin antaa sen käydä hetki että öljyt alkaa kiertämään ja käsittelee jähmeää vaihteistoa hellästi kunnes paikat notkistuu. Nainen taas ei tällaisista usein välitä vaan lähtee heti ajamaan ja runnoo väkisin vaihteet silmään.
Tämä.
Suhtaudutaan kalliisiin laitteisiin samalla tavalla kuin niihin halpoihin polyesterirytkyihin joita tilaillaan verkkokaupassa. Moni saattaa jopa heittää sellaisen mieluummin roskiin ja tilata uuden ettei tarvitse pestä ja silittää.
Homma vaan ei toimi samalla lailla jos uuden hankkiminen tai korjaus maksaa satoja tai tuhansia euroja.
Moni? En tiedä ketään, joka näin tekisi. Mitä tämä kertoo sinusta, jos kaveripiirisi heittää vaatteita roskiin, koska eivät viitsi pestä niitä?
Vierailija kirjoitti:
Myöntääkö joku näistä ihmisistä ettei käyttäisi laitetta oikein? Omasta kokemuksestani kaikki, joiden käsissä laite sattuu hajoamaan käyttävät niitä jollain tavalla väärin, mutteivät suostu myöntämään. Esim mieheni josta aikaisemmassa viestissä kerroin. Sanon että voimankäyttö ei auta, vaan laite hajoaa. "v*tut hajoa" on aina vastaus ja yllätys yllätys laite jotenkin mystisesti tulee miehen käytössä tiensä päähän kuitenkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Moni? En tiedä ketään, joka näin tekisi. Mitä tämä kertoo sinusta, jos kaveripiirisi heittää vaatteita roskiin, koska eivät viitsi pestä niitä?
Höpsö. Ei se mitään hlön kaveripiirissä, saati henkilöstä kerro. Korkeintaan sen, että hlö on avarakatseinen ja ymmärtävä, fiksu ihminen. Kun ei ala hylkimään kaveria, joka ei ole hänen itsensä identtinen kopio. Vastapuolet täydentää toisiaan. Olisi aika tylsää ja epäluovaa, jos kaikki olisivat samanlaisia.
AP, älä kerro. Mies luulee itse rikkoneensa. Sanot vaan, että "kyllä se hyvin toimi kun viimeksi sitä käytin", jos mies kyselee.
Vierailija kirjoitti:
AP, älä kerro. Mies luulee itse rikkoneensa. Sanot vaan, että "kyllä se hyvin toimi kun viimeksi sitä käytin", jos mies kyselee.
Näinpä. Ja päälle vielä kunnon huudot miehen peijakkaalle, joka meni ja röyhkeästi rikkoi laitteen, prkl! Niinhän mies itse tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myöntääkö joku näistä ihmisistä ettei käyttäisi laitetta oikein? Omasta kokemuksestani kaikki, joiden käsissä laite sattuu hajoamaan käyttävät niitä jollain tavalla väärin, mutteivät suostu myöntämään. Esim mieheni josta aikaisemmassa viestissä kerroin. Sanon että voimankäyttö ei auta, vaan laite hajoaa. "v*tut hajoa" on aina vastaus ja yllätys yllätys laite jotenkin mystisesti tulee miehen käytössä tiensä päähän kuitenkin
Rikon herkästi laitteita vaikka käsittelen kaikkea todella varoen. En liioittele, vaan nuo rikkoontumiset on olleet sellaisiakin että joku läppäri tai leivänpaahdin ei vaan ole toiminut enää sen jälkeen kun käytin sitä. Nykyään olen arka laitteiden kanssa juuri tuon takia, muiden käytössä tavarat kestää vaikka minkälaista vääntöä mutta omissa käsissäni ne hajoaa kymmeneen osaan vääränlaisesta vilkaisustakin.
Meillä mies oli samanlainen. Saattoi joku 20vuotta vanha laite mennä rikki ja mies oli heti huutamassa, että kuka sen rikkoi? Kerran väitti, että joku on roikkunut vessan peilikaapin ovessa, kun se oli pudonnut saranoiltaan. No varmaan joku roikkuukin pienessä peiliovessa. Kerran sitten sanoin miehelle, että kukaan ei tässä talossa uskalla kertoa sinulle mitään, jos joku laite/tavara särkyy, koska sinun on pakko etsiä syyllistä joka asiassa ja huutaa. Mies on sen jälkeen selvästi yrittänyt muuttaa käytöstään, mutta ei aina onnistu.
En ymmärrä, mistä hän on tuollaisen tavan oppinut. Äitinsä ei ainakaan tuollainen ollut, päinvastoin, mutta en sitten tiedä, olisiko appi ollut tuollainen.
Mies on kyllä saanut rauhassa rikkoa yhtä sun toista, eikä häntä ole niistä syyllistetty ja huudettu. Eikä ne aina ole menneet rikki ihan vain käytössä vaan huolimattomuutta ja väärin käytettynä.
Oikeastiko täällä on näin paljon ihmisiä, joille on ihan ok, että toisen käsissä hajoaa kaikki? Olisihan tuo nyt hyvänen aika hermoille käyvää, kun rahaa saisi syytää uusiin kodinkoneisiin jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko täällä on näin paljon ihmisiä, joille on ihan ok, että toisen käsissä hajoaa kaikki? Olisihan tuo nyt hyvänen aika hermoille käyvää, kun rahaa saisi syytää uusiin kodinkoneisiin jatkuvasti.
Eihän niitä laitteita tahallaan rikota! Minkäs sille voi jos jokin vaan menee ihan normaalilla käytöllä rikki?
Se joka rikkoo, se korjaa tai ostaa uuden omilla rahoillaan.
Tällä peukalosäännöllä ei pitäisi olla mitään valittamista kummallakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap saattaa olla onnettomuusaltis henkilö. Tämmöisiä on: toisille vaan kasaantuu tämmöisiä enemmän kuin toisille, ilman järjellistä syytä.
Olen huomannut, että huolimattomille ihmisille sattuu ja tapahtuu enemmän.
No miten yhteisessä taloudessa voisi olla kertomatta? "Ei nyt muuten vaan käytetä tuota uunia viikkoon, ei se rikki ole enkä odota uutta varaosaa tai mitään..."