Menisittekö työkokeiluun jos kunta yrittäisi tätä vaatia?
9 euroa päivässä, 4 päivää viikossa ja 6 tuntia päivässä.
Eikä mitään lekottelua, vaan hommiin pesulaan
Kommentit (83)
Maataloustukien mielettömyyteen on herätty muun muassa
kokoomusnuorten joukossa, kuten oheinen linkki
todistaa. Poliittista tahtoa alkaa löytyä.
AIDA-kaavassa ollaan siirtymässä viimeiseen A:han.
Pääperiaate - tukien poistaminen - on tuossa julkilausumassa
oikein; sehän on kuin itse olisin sen kirjoittanut.
Maatalouden tulisi elinkeinona pärjätä markkinoilla
kokonaan ilman kansallisia tukia siinä missä muidenkin
elinkeinojen, kuten julkilausuma julistaa.
http://www.kokoomusnuoret.fi/kohti-maataloustuista-luopumista/
Vierailija kirjoitti:
Tot pelko töihin joutumisesta saa monen työttömän ista.
Vihapuheen tunnistaminen
Vihapuhe on suvaitsemattomuuteen perustuva ilmaisu,
jolla tahallisesti loukataan, halvennetaan, uhataan tai mustamaalataan toisia ihmisiä.(Esim.köyhiä,työttömiä).
Vihapuhe ei aina näytä vihaiselta.
Pohdi ja kyseenalaista asenteitasi. Millaisiin ennakkoluuloihin, uskomuksiin, oletuksiin tai mielipiteisiin vihapuhe perustui?
Kiinnitä huomiota viestintätyyliisi. Älä trollaa, provosoi, yleistä, liioittele tai valehtele. Sosiaalisessa mediassa viestiessä ainoa vihje viestin sävystä on usein kirjoitus
Tee “peilikuvatesti” ennen viestin lähettämistä. Voisitko lähettää viestin itsellesi? Entä läheisellesi?
https://www.koulukino.fi/disinformaatio-vihapuhe-ja-mediakasvatuksen-ke…
Vierailija kirjoitti:
En menisi
Tarkoitatko että samalla sanoisit toiselle ihmiselle että mee sää. Mää olen parempi ihminen? Mulle parempia hommia? Kun jonkun nekin pesulan hommat on tehtävä. Mitenkä itse hoidat ne pesulahommat? Vietkö äidille?
Kelpo käyttäjä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En menisi
Tarkoitatko että samalla sanoisit toiselle ihmiselle että mee sää. Mää olen parempi ihminen? Mulle parempia hommia? Kun jonkun nekin pesulan hommat on tehtävä. Mitenkä itse hoidat ne pesulahommat? Vietkö äidille?
Itse hoidan omat pyykkini. Mene sinä pesulaan jos sinne hingut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta rahaa ei pitäisi jaella ihmisille vastikkeettomasti. 9 euroa päivässä 6 tunnin työstä on toki täysin olematon korvaus. Kai sen tarkoitus on ajaa ihmiset oikeisiin töihin. Se on ihan oikein. Minusta on ahdistavaa lukea palstalta ja muualtakin ihmisten niinsanottuja "mielipiteitä" siitä miten rahaa pitäisi tulla enemmän siitä että ei tee eikä osaa mitään. Eihän työpaikkaa voi antaa sellaiselle joka ei osaa eikä viitsi mitään. Terveisin pohjatyöstä aloittanut.
Mene ihmeessä tuollaiseen työhön ja anna palkallinen työpaikkasi jollekin toiselle.
Niin sä olet näitä ihmisiä jotka luulee oikeiden töiden tulevan tuurilla? Kuule sinä tyhjäpää, työkkärin sivuilla on joka päivä ilmoituksia töistä joista saa päivässä enemmän kuin 9 euroa. Se vain kun sinulle ja kaltaisillesi eivät ne kelpaa. Kun pitäisi olla jotain kivaa duunia tosi kivalla palkalla. Niitä ei ole, varsinkaan sinun kaltaisillesi laiskiaisille.
Kuule sinä tyhjäpää, minulla on ihan oikea työpaikka, ollut jo yli 25 vuotta. Siksi en suostuisi tekemään ilmaiseksi töitä, joista muille maksetaan palkkaa.
Oletko nyt oikealla ketjulla? Kysehän on nyt menisikö työtön, ansiosidonnaisella tahi tuilla elävä katsomaan ja virkistymäänkin kun saa päiväänsä jotain kiintopistettä lyhyeksi aikaa. Eihän se palkka silloin ole 9euroa päivä vaan voisi kuvitella että ne tuet +9 euroa on mun palkka täällä kun hoidan pesulan hommia!
En. Sanoisin, että sori mulla on muita töitä joista maksetaan paremmin joten tarjotkaa jollekin työttömällem
Suomessa on maailman korkeimmat maataloustuet
Esko Niemi kirjoittaa, että muissa korkean maataloustuen maissa tukitasot ovat selvästi alhaisemmat kuin Suomessa.
Esko Rantanen kirjoittaa (Talouselämä 7),
että Suomi ei vaatinut EU-budjettineuvotteluissa maksualennuksia
ja maksoi
maatalouden kansallista tukea absoluuttisina euroina
toiseksi eniten Ranskan jälkeen. Koska maat ovat erikokoisia,
on aiheellista tarkastella myös maataloustukien suhteellista suuruutta.
Kelpo käyttäjä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta rahaa ei pitäisi jaella ihmisille vastikkeettomasti. 9 euroa päivässä 6 tunnin työstä on toki täysin olematon korvaus. Kai sen tarkoitus on ajaa ihmiset oikeisiin töihin. Se on ihan oikein. Minusta on ahdistavaa lukea palstalta ja muualtakin ihmisten niinsanottuja "mielipiteitä" siitä miten rahaa pitäisi tulla enemmän siitä että ei tee eikä osaa mitään. Eihän työpaikkaa voi antaa sellaiselle joka ei osaa eikä viitsi mitään. Terveisin pohjatyöstä aloittanut.
Mene ihmeessä tuollaiseen työhön ja anna palkallinen työpaikkasi jollekin toiselle.
Niin sä olet näitä ihmisiä jotka luulee oikeiden töiden tulevan tuurilla? Kuule sinä tyhjäpää, työkkärin sivuilla on joka päivä ilmoituksia töistä joista saa päivässä enemmän kuin 9 euroa. Se vain kun sinulle ja kaltaisillesi eivät ne kelpaa. Kun pitäisi olla jotain kivaa duunia tosi kivalla palkalla. Niitä ei ole, varsinkaan sinun kaltaisillesi laiskiaisille.
Kuule sinä tyhjäpää, minulla on ihan oikea työpaikka, ollut jo yli 25 vuotta. Siksi en suostuisi tekemään ilmaiseksi töitä, joista muille maksetaan palkkaa.
Oletko nyt oikealla ketjulla? Kysehän on nyt menisikö työtön, ansiosidonnaisella tahi tuilla elävä katsomaan ja virkistymäänkin kun saa päiväänsä jotain kiintopistettä lyhyeksi aikaa. Eihän se palkka silloin ole 9euroa päivä vaan voisi kuvitella että ne tuet +9 euroa on mun palkka täällä kun hoidan pesulan hommia!
Olen oikeassa ketjussa, en ketjulla. En menisi mistään hinnasta ilmaiseksi orjaksi, mieluummin ottaisin karenssin.
Jättiselvitys Business Finlandin koronatuista: he saivat 100 000 euroa,
Business Finland käy koronatukea saaneita yrityksiä läpi ensi vuoden elokuulle asti. Tähän mennessä tukea on myönnetty jo lähes miljardilla eurolla.
ilmaista rahaa-tekemättä mitään!
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000007660584.html
Nyt olisi korkea aika poistaa kaikki maataloustuet Suomesta.
Pärjätköön maatalous"yrittäjä" markkinataloudessa, jos on pärjätäkseen.
Mikäli ei pärjää, kuolkoon pois.
Suomella ei ole enään varaa elättää tuota lo isivaa maat alousporukkaa.
Nyt voidaan tehdä radikaaliratkaisuja,
kun Kepu on kutistunut pienimmäksi oppositiopuolueeksi
eikä voi enään torperoida Isänmaan etua.
apmode kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta rahaa ei pitäisi jaella ihmisille vastikkeettomasti.nut.
Tulonsiirtoja, ilmaista tukea! vastiiketonta rahaa!
Maataloustuet poistettava suomesta
Kun Suomessa lopetetaan maataloustukien jako, ruoan
hinta laskee ainakin 60%. Maaseudun työpaikat
lisääntyisivät. Ja työttömyys poistuisi Suomesta.Jotka eivät tule toimeen ilman tukia, myyvät tilansa
sellaiselle yrittäjälle joka pärjää tai myyvät tilansa
valtiolle jota itse kannatan. Valtio palkkaisi omille
tiloille työntekijät. Näin isänmaa pysyy Suomalaisten
omistuksessa. Työntekijät maksavat valtiolle paljon
vähemmän kuin maataloustuet. Maaseudun työttömyys
vähenisi, koska maaseutuyritykset voisivat toimia
3-vuorossa. Ne tiloille töihin joilla ei ole varaa omaan
tilaan. Ammattitaito on varmaa.Maataloustuki = 39400 /vuosi/tila, tukia hakeneita
maatiloja oli vähän yli 69 000.Puolison tulot tai omat muut tulot eivät vaikuta tukien
määrään pienentävästi.
Työmarkkinatuki on alle 6000/vuosi ja lisäksi
tarveharkintainen.
Maataloustuki = 11800 /vuosi/työtön, 2 kertaa enemmän
kuin työmarkkinatuki.
Mielestäni aika hyvät tulot vaikka vietäisiin 50% veroa.Keskiverto maatilallinen tienaa kuukaudessa saman minkä
työtön 17 kk:ssa.
Ai taas sinä. Etkö kyllästy copypasteamaan samaa saastaa jokaiseen ketjuun, jossa mainitaan työttömyys? Haluatko syödä romanialaista ruokaa suomalaisen ruoan sijasta? Haluat siis Suomeen mahdollisimman paljon työttömiä ja muualta raahattua ruokaa? Aivosi loistavat kuin ukranailainen sieni!
aika iso homma heillä olisi perustella asia, sekä selvittää minulle miten tämä kokeileminen oikein tapahtuu, eli onko jku katsomassa koko ajan olan yli mistä selviän ja mistä en. Ainakin vaatisin sellaista jos menisin KOKEILEMAAN työntekoa.
Yhdeksän euron edestä työtä 45 minuuttia päivässä. Lopun aikaa olisin tauolla.
Vierailija kirjoitti:
apmode kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lisääntyisivät. Ja työttömyys poistuisi Suomesta.Jotka eivät tule toimeen ilman tukia, myyvät tilansa
tilaan. Ammattitaito on varmaa.Maataloustuki = 39400 /vuosi/tila, tukia hakeneita
maatiloja oli vähän yli 69 000.Puolison tulot tai omat muut tulot eivät vaikuta tukien
määrään pienentävästi.
tarveharkintainen.
kuin työmarkkinatuki.
Mielestäni aika hyvät tulot vaikka vietäisiin 50% veroa.Keskiverto maatilallinen tienaa kuukaudessa saman minkä
työtön 17 kk:ssa.Ai taas sinä. Etkö kylläseen ketjuun, jossa mainitaan työttömyys? Haluatko syödä romanialaista ruokaa suomalaisen ruoan sijasta? Haluat siis Suomeen mahdollisimman paljon työttömiä ja muualta raahattua ruokaa? Aivosi loistavat kuin ukranailainen sieni!
Maataloustuet ovat SOSSUTUKEA! Tulevat tasantarkkaan samasta verosäkistä kuin muutkin tuet
ja jos puhutaan tuista niin sitten puhutaan KAIKISTA tuista tietenkin. Eli myös maataloustuista vaikka se ottaakin sua päähän :D
ja tuista puhutaan vain näissä työtönketjuissa joita sä spämmäät tänne päivittäin aamusta iltaan. Osataan me muutkin provota .D
Maataloustuissa ja yritystuissa pitäisi olla tulorajat
aivan kuten esim. tt-tuista on. Maataloustuissa se voisi olla 50-100 000e/v
Näin tukikuppareista karsituisi nämä kepuliökyrikkaat kupparit
whalroosin poika,herlinit,enrootit,ym.
Maataloustuet pois vaan saadaan heti 6mrd säästöt!
En. Olen jo ollut ilmaisessa työharjoittelussa ja olen tehnyt järjestöjen kautta vapaaehtoistyötä. Olen mielestäni orjuusosani tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apmode kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
määrään pienentävästi.
tarveharkintainen.
kuin työmarkkinatuki.
työtön 17 kk:ssa.Ai taas sinä. Etkö kylläseen ketjuun, jossa mainitaan työttömyys? Haluatko syödä romanialaista ruokaa suomalaisen ruoan sijasta? Haluat siis Suomeen mahdollisimman paljon työttömiä ja muualta raahattua ruokaa? Aivosi loistavat kuin ukranailainen sieni!
Maataloustuet ovat SOSSUTUKEA! Tulevat tasantarkkaan samasta verosäkistä kuin muutkin tuet
ja jos puhutaan tuista niin sitten puhutaan KAIKISTA tuista tietenkin. Eli myös maataloustuista vaikka se ottaakin sua päähän :D
ja tuista puhutaan vain näissä työtönketjuissa joita sä spämmäät tänne päivittäin aamusta iltaan. Osataan me muutkin provota .D
No mutta, pysytäänpäs siis alkuperäsessä aiheessa ja puhutaan lääkekorvauksesta ja lapsilisästä! Eikö?
En tiedä niistä kovinkaan paljoa, mutta voinhan kuitenkin inttää kuukausitolkulla asian vierestä! Kivaa ja rakentavaa.
Koulutie pitää aloittaa tarvittaessa vaikka kiertokoulusta. Eläkeikää on lykättävä niiltä, jotka eivät ole työikäisinä töitä tehneet.