Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkkeistä ja resepteistä.

Vierailija
01.05.2021 |

Ihmettelen eräitä käytäntöjä. Ihovaivoihin on kolme-neljä voidetta joista suurin osa reseptikamaa joihin pitää uusia reseptejä. Ikuinen vaiva niin miksei ole ikuinen resepti? Tuollaisia aineita mitä ei voi käyttää päihteinä niin miksi ne edes on reseptin takana? Kukaan ei huvikseen osta kalliita lääkkeitä joilla ei saa edes mitään oloja.

Jos minä saisin päättää niin vain päihdyttävät lääkkeet ja antibiootit olisivat reseptin takana. Niissäkin pitäisi miettiä paremmin koska jos ei jotain saa laillisesti niin ihmiset ostaa laittomasti. Siinä on sitten omat vaaransa kun ostetaan pimeiltä markkinoilta.

Lääketeollisuus toimii kuten mikä tahansa voittoa tavoitteleva yritys. Omia etuja pyritään suojelemaan kaikin keinoin. Lääkärit on osa tuota bisnestä. Heh terveys on kätevä juttu bisneksen tekoon. Ajatellaan mitä kaikkea lääketeollisuus lobbaa ja mitä vastustaa.

Mun mielestä outoa sekin että lääkärit suhtautuu nihkeästi kun potilas on ottanut itse selvää mistä voisi olla apua vaivoihin. Hyvä lääkäri joka oikeasti kuuntelee potilasta on aika lailla harvinaisuus. Tosin suomessa on myös virkahenkilö koneisto joka ohjailee lääkärien toimintaa jopa siinä määrin että sekin on väärin. Tietyistä lääkkeitä on ihan ohjeistettu että niitä ei saa kirjoittaa. Jos kuitenkin kirjoittaa niin varmuuden vuoksi on niin ettei kela korvaa niin raha tulee monella esteeksi.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuodessa uusittavat reseptit jatkuvaan(elinikäiseen) sairauteen on potilaiden rahastusta kun on aina käytävä lääkärissä se tekemässä. 

Vierailija
2/2 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakannassa hoituu uusimiset .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi