Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työnantaja ei yleensä jaa voitoistaan osinkoja työntekijöille bonuksina?

Vierailija
01.05.2021 |

Ilman työntekijöitä voittoa ei olisi.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille jaetaan kyllä maaliskuisin. Olikohan 0-50% bruttopalkasta riippuen saavutetusta voitoista, myynnistä jne, en muista tarkkaan kriteereitä. Nettona tuli yli 1000e bonus nyt maaliskuussa.

Vierailija
22/59 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei oo osinkoja tulossa joten otetaanko palkatkin pois

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ainoa työntekijä perheyrityksessä ha jopa minä olen saanut joskus tulospalkkioita. Ei ole edes ison liikevaihdon firma.

Vierailija
24/59 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkastan firman taloustiedot ennen haastattelua. Mainitsen luvut työhaastattelussa ja kysyn suoraan tulospalkkioista. Haastattelijan reaktiosta näen heti kannattaako haastatteluun panostaa vai juttelenko niitä näitä ja jätän vastaamatta jos soittavat perään.

Vierailija
25/59 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ainakin jaetaan. Me työntekijäthän sen tuloksen teemme. Viime vuonna tuli bonuksia koronasta huolimatta lähes 3000 euroa. Toki verottaja hyötyy tästä lähes yhtä paljon kuin minä. 

Olemme saaneet bonuksia niin kauan kuin olen talossa ollut. Nyt on seitsemäs vuosi menossa. 

Myös ainakin siskoni ja mieheni työpaikalla bonuksia jaetaan työntekijöille. Että ei tuo ole mitenkään harvinaista. Eiköhän tämä olla enemmän valtavirtaa.

Vierailija
26/59 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkastan firman taloustiedot ennen haastattelua. Mainitsen luvut työhaastattelussa ja kysyn suoraan tulospalkkioista. Haastattelijan reaktiosta näen heti kannattaako haastatteluun panostaa vai juttelenko niitä näitä ja jätän vastaamatta jos soittavat perään.

Ihanaa, että sulla on varaa valita.

Vierailija
27/59 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jokainen yrittäjä on rahanahne.

Vierailija
28/59 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä ainakin jaetaan. Me työntekijäthän sen tuloksen teemme. Viime vuonna tuli bonuksia koronasta huolimatta lähes 3000 euroa. Toki verottaja hyötyy tästä lähes yhtä paljon kuin minä. 

Olemme saaneet bonuksia niin kauan kuin olen talossa ollut. Nyt on seitsemäs vuosi menossa. 

Myös ainakin siskoni ja mieheni työpaikalla bonuksia jaetaan työntekijöille. Että ei tuo ole mitenkään harvinaista. Eiköhän tämä olla enemmän valtavirtaa.

Olen ollut 6 suomalaisessa ja 2 ulkolaisessa yrityksessä töissä. Vain yhdessä on jaettu bonuksia. Että ei ainakaan mun aloilla ole valtavirtaa.

Vierailija
29/59 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

M26 kirjoitti:

Hyväksyn tämän, jos yrittäjä investoi ja panostaa yrityksen tulevaisuuteen. Mutta jos vaan vetää omiin liiveihinsä, en arvosta.

Vierailija
30/59 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko halpamainen työnantaja jos järjestää hikisen virkistysreissun vuodessa? Ei bonuksia ja perheyritys.

Vierailija
31/59 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M26 kirjoitti:

Hyväksyn tämän, jos yrittäjä investoi ja panostaa yrityksen tulevaisuuteen. Mutta jos vaan vetää omiin liiveihinsä, en arvosta.

Ja mitä tapahtuu lopuks? Yrittäjä myy yrityksen ja pitää kaikki rahat itellään.

Vierailija
32/59 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan siivousalalla tunneta työntekijöiden palkitsemista. Ei edes koronan aikaan.

Vierailija
33/59 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tulos tietää meillä aina bonukset työntekijöille. Ap sekoittaa asioita.

Vierailija
34/59 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa miten vähän moni työntekijä tajuaa yrittäjyydestä ja siitä, millaiset paineet ja riskit siinä on. Koko omaisuutensa ja elämänsä pitäisi kyllä laittaa peliin ja tarjota työpaikkoja, mutta mitään siitä ei saisi itse nauttia jos riski sattuu kannattamaan.

Vierailija
35/59 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työnantaja ei maksa bonuksia työntekijöille, niin kannattaa lusmuilla työpaikoilla ja hakea saikkua mahdollisimman usein.

Ja hommata itselleen potkut?

Vierailija
36/59 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

M26 kirjoitti:

Tämä on asennettu mitä en voi sietää.

Yrittäjiä mollataan ja pidetään ahneina, mutta missä olisi työtä ilman meitä ahneita yrittäjiä?

Itselle jää vähemmän tuloja vuodessa kuin työntekijöille monella pienellä yrittäjällä.

Vierailija
37/59 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, iso osa palkansaajista on lyhytjänteisiä ihmisiä.

Kun firmalla menee hyvin, on helppo maksaa bonuksia.

Vaikeina aikoina bonuksia ei tipu ja ymmärtämätön väki alkaa narista.

Parempi maksaa kiinteää palkkaa.

Vierailija
38/59 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä maksetaan. Summat on vaihdelleet, tyypillinen bonus on n. 10-20 % vuosipalkasta.

Vierailija
39/59 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työntekijöille pitäisi maksaa tuotanto tai tulospalkkiota. He eivät ole firmaa perustaneet eivätkä kanna vastuuta, eivätkä myöskään kärsi rahallisesti firman tappioista. Siinä on jo ihan tarpeeksi, että heillä on töitä sekä saavat sitä tehdä. Yrityksen ainoa tehtävä on tuottaa osakkaile maksimaalinen voitto, ei yrittäminen ole mitään hyväntekeväisyyttä. Työntekijä on pelkkä pakollinen paha ja jollei työt kelpaa, niin sitä halvempaa työvoimaa on kyllä tarjolla. Tai sitten siirtää tuotannon halvempaan maahan, niin jää vielä enemmän omistajille taskuun.

Vierailija
40/59 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jännää että valtiolta saa tulospalkkiota hah hah 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi