Mikä on kallein asia, millä/miten olet panostanut itseesi nyt tämän vuoden aikana?
Kommentit (58)
Piti ihan tiliotteelta kattoa. Hirveen vähän tulee nykyään ostettua muuta kuin ruokaa ja pesuaineita, mutta taitaa nuo 40 euron kampaajakäynnit olla kalleimpia. Vaatteitakaan en oo ostanut kuin parit pikkarit alelaarista.
Viinikellariini täydennystä. Le Dome 2016 ja Abadía Retuerta PV Petit Verdot 2015.
Vaihdoin uuden moottoripyörän ja ostin asuntoauton.
Yhteensä näihin meni n. 200.000€
Ostin uuden tietokoneen 600e, mutta ei ollut panostusta vaan tarvehankinta 5 vuotta vanhan koneen kyykätessä lopullisesti. Muuta kalliimpaa en olekkaan ostanut.
Ostetiin asunto, remontoitiin ja myytiin voitolla juuri pois.
Itselle kallein ostos on ollit Joutsenen kevytuntuvatakki, 359e
Itseeni liittyvä asia on mammografiakäynti. Ikä 46v, nykyinen työnantaja ei korvannut (edellinen olisi korvannut). 250e mielenrauhasta ok summa.
Vierailija kirjoitti:
Itselle kallein ostos on ollit Joutsenen kevytuntuvatakki, 359e
Paljonko meni myyntivoitosta veroa? Nykyään kuulemma aletaan puuttua jopa näihin asun 2 vuotta myyn voitolla kikkalijoihin, mutta jos saman vuoden aikana, sehän on verollista silloin ilman muuta. Kiinnostaa, kun itse aiotaan myydä vaikkei olla asuttu 2 vuotta.
Silmälasit, maksoivat noin 400 euroa, vaikka sain 50% alennusta. Kirpaisi.
Vanha fillari 3-vaihteinen romu, ostin tiistaina uuden sähköpyörän, n.2000€. Olen ajanut sillä reilun sata kilsaa, huippuhyvä ostos👍😊
Kampaaja 90e ja luomiväri 12.50. En ole muutenkaan mikään "törsääjä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselle kallein ostos on ollit Joutsenen kevytuntuvatakki, 359ePaljonko meni myyntivoitosta veroa? Nykyään kuulemma aletaan puuttua jopa näihin asun 2 vuotta myyn voitolla kikkalijoihin, mutta jos saman vuoden aikana, sehän on verollista silloin ilman muuta. Kiinnostaa, kun itse aiotaan myydä vaikkei olla asuttu 2 vuotta.
Eri vastaa: 30% menee myyntivoitosta ja jos myyntivoittoa on yli 30000 euroa, niin 34% tuon ylimenevältä osalta.
Eli pääomatulon verotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kallein ja turhamaisin tuhlaamisen kohde on tällä hetkellä Priorin-kapselit. Jos toimivuus olisi varmaa, niin ei haittaisi, mutta näin lyhyen käytön jälkeen on vaikea sanoa.
Kannattaa jatkaa, mulla ne toimivat hyvin!
Millä tavoin ne toimi? Tuuheutuiko hiukset tai tulivatko pidemmiksi? Mitäs kun ne kapselit lopettaa? Säilyykö tulos?
Kannattaa jatkaa, mulla ne toimivat hyvin!