Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi rumia ja köyhän näköisiä naisia luullaan alkoholisteiksi?

Vierailija
30.04.2021 |

Olen kohdannut tätä epäilyä vähän turhankin usein. Ainoa syy on punoittava iho, rumat kasvonpiirteet, sinkkuus ja yksinäisyys. Siispä kuvitellaan heti, että olen tulossa Alkosta, jos tulen perjantai-iltana ruokakaupasta. Miten voisin päästä tästä leimastani irti kohtuullisella vaivannäöllä?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pese ja kampaa tukka, laita meikkivoidetta, hanki kirpputorilta uusia, ehjiä vaatteita ja pidä ne puhtaana. Huolehdi yöunista, liiku, syö kohtuudella ja juo riittävästi vettä, vältä alkoholin juomista, lopeta tupakointi ja nuuskaaminen.

Niin kohta sinua ei enää luulla alkkikseksi.

Ihmetellen neuvo tuokin kuvitella, etteivät rumemmat muka pesisi vaatteitaan tai itseään. Kyllä pesevät. Eivät kaikki ole edes kiinnostuneita pahalta haisevista asioista kuten alkoholi, tupakka tai nuuska.

Myös ravintoneuvonnat kuulostavat omituisilta kun on pyrkinyt ikänsä syömään terveellisesti. Minulle lääkäri sanoi kerran, etten saa syödä pullaa ja makkaraa. Olen kalaa ja kasviksia syövä, joka vihaa leipomista enkä edes välitä makeasta muutenkaan.

Vierailija
22/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi kerryttää ylipainoa.

En ole ylipainoinen ollut kuin hetkellisesti monta vuotta sitten. Olen vain naamaltani ruma ja iho helposti rasvoittuva ja punoittava.

Hoidat sitä silloin väärin. Iho pukkaa rasvaa silloin kun sen oma kyky kosteuttaa on häiriintynyt. Punoitus voi kieliä allergiasta, väärästä ruokavaliosta ja tietysti liian vahvoista ihonhoitotuotteista. Mene kosmetologille ja hae neuvot oikeaan ihonhoitoon. Laserista ja happokuorinnoistakin voi olla apua.

Mulla on aknetaipumus. Sain Roaccutan-reseptin vuosia sitten, mutten koskaan uskaltanut syödä sitä kuuria, vaikka hain ne lääkkeetkin. Mun ihoni menee yllättäen välillä huonoksi, vaikka hoidan aitä hyvinkin. Ja saattaa olla siistimpi joskus, vaikken hoidakaan sitä jne. Täytyy taas jaksaa yrittää. Tuossa pari viikkoa iho olikin siisti, kunnes tuli taas finnejä.

T. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luule. Tiedän että ne on narkkeja.

Vierailija
24/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narkkareita ne yleensä on. Näkee jo hampaiden kunnosta.

Mulla on terveet ja ns. hyvät hampaat. Viimeisimmät reiät on paikattu yli 20 vuotta sitten teininä. Eli sekään ei auta.

T. Ap

Alapeukutuksesta huolimatta ovat terveet. Kävin viimeksi syksyllä hammaslääkärillä ja ei ollut edelleenkään reikiä tai edes hammaskiveä.

T. Ap

Vierailija
25/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman. Olen lähestulkoon absolutisti, nytkin selvinpäin.

Kun tilasin joku vuosi sitten kopiot vanhoista lääkärinlausunnoista vuosituhannen alusta (aiemmin se ei ollut mahdollista) sain tietää minulla olleen monet veriarvot vain entistä pahemmissa lukemissa (verikokeet tehtiin siksi kahteen kertaan), vaikka lääkäri aikoinaan sanoi kaiken olleen kunnossa toisessa verikokeessa. En keksi valehtelulle muuta selitystä, kuin että lääkäri kuvitteli minun olleen kuolemaa tekevä alkoholisti, joka valehteli alkoholin käytöstään, koska mm. maksan ja munuaisten toimintaa mittaavat arvot olivat vaarallisen korkeat. Nyt en sitten tiedä yhtään, mitä tuolloin sairastin ja aiheuttiko hoitamatta jätetty sairaus pysyvää vahinkoa elimistölle. Lääkärit eivät suostu määräämään enää samoja verikokeita, kun peittelevät toistensa tekemiä virheitä.

Mene yksityiseen laboratorioon ottamaan testit. Minullekaan ei puhuta mitään korkeista arvoista koska olettavat minun valehtelevan alkoholin käytöstä. Minulla on kuitenkin suvussa sairauksia minkä esioireita tietyt kohollaan olevat arvot on joten seuraan niitä itse. Suomessa on lääkäreiden taso huono koska moni on itseään täynnä oleva narsisti. Ei niiden kanssa keskustella mistään tai saada hoitoa kun niillä on omat päätelmänsä.

Vierailija
26/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta joku helvatan kallis auto ja käsilaukku

Vierailija
27/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En luule. Tiedän että ne on narkkeja.

Eli siis mä olen mielestäsi narkki ja alkoholisti vain siksi, kun olen ruma ja käyhän näköinen? Jännää. En nyt ulkonäölleni voi mitään, enkä mihinkään uusrikkaiden venäläisten bling bling -tyyliin ala pukeutua vain siksi, etten näyttäisi köyhältä ja nuhjaiselta. Ilmeisesti se olisi rumalle ainoa vaihtoehto kompensoida sitä rumuuttaan?

Vierailija
28/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta joku helvatan kallis auto ja käsilaukku

Hyvä idea. Tosin menee (ainakin se auto) kalliimmaksi kuin se plastiikkakirurgia.

T. Ap

Vierailija
29/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun täällä svedupellejen paratiisissa eli länsirannikolla. Olen tehnyt empiiristä tutkimusta siitä millaista kohtelua saan paikallisissa hienoimmista kivijalkamyymälöissä, jos pukeudun arkisesti ja puhun vieläpä suomea. Kohtelu on alentavaa ja myyjät katsovat kuin halpaa makkaraa. Pidän muutaman viikon väliä ja menen samaan liikkeeseen hiukset hyvin laitettuna, kevyt päivämeikki, parfyymin hento tuoksu ympärillä keijujen ja vaatteet ja asusteet viimeisen päälle mietittynä. Ja puhun ruotsia. No kohtelu on maireaa ja myyjä yrittää miellyttää kaikin tavoin. Tämä on oikeasti totta ja pätee myös kampaajalla ja kosmetologilla. Kyllä täällä meillä ruotsinkieliset ovat herrasväkeä, näkyy ja KUULUU kuinka Burberryt vaihtavat omistajaa. Ihmiset ovat niin naurettavan yksinkertaisia.

Vierailija
30/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen keski-ikäinen nainen, omillaan toimeentuleva, varakaskin. Luoja ei ole antanut minulle kaunista ulkonäköä. Minua kohdellaan alentuvasti, koska en sovi ns. kauneusmuottiin. Autoa ostaessani sain alentuvaa palvelua eräässä liikkeessä. Seuraavassa minua palveli ihana myyjä, joka myi minulle uuden auton.

Vierailija
31/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä satunnaiset ruokakauppareissulla tavatut ohikulkijat muka pystyvät päättelemään oitis että olet sinkku ja yksinäinen?  Ja olettamaan lisäksi noista syistä että olet alkoholisti? Ruman naaman ja punoituksen voi tietysti huomata kuka tahansa jos jostain syystä tykkää pällistellä ventovieraita vastaantulijoita, mutta ei ruma naama sinänsä korreloi ryyppäämisen kanssa mitenkään. 

Vierailija
32/41 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ylipainoinen ollut kuin hetkellisesti monta vuotta sitten. Olen vain naamaltani ruma ja iho helposti rasvoittuva ja punoittava.

Hoidat sitä silloin väärin. Iho pukkaa rasvaa silloin kun sen oma kyky kosteuttaa on häiriintynyt. Punoitus voi kieliä allergiasta, väärästä ruokavaliosta ja tietysti liian vahvoista ihonhoitotuotteista. Mene kosmetologille ja hae neuvot oikeaan ihonhoitoon. Laserista ja happokuorinnoistakin voi olla apua.

Mulla on aknetaipumus. Sain Roaccutan-reseptin vuosia sitten, mutten koskaan uskaltanut syödä sitä kuuria, vaikka hain ne lääkkeetkin. Mun ihoni menee yllättäen välillä huonoksi, vaikka hoidan aitä hyvinkin. Ja saattaa olla siistimpi joskus, vaikken hoidakaan sitä jne. Täytyy taas jaksaa yrittää. Tuossa pari viikkoa iho olikin siisti, kunnes tuli taas finnejä.

T. Ap

Pyydä Rosacea-voidetta lääkäriltä. Itse olisin syönyt Roaccutania ja pyysin reseptiä, niin lääkäri sanoi että kokeillaan ensin tuo. En uskonut että toimisi, mutta ratkaisi ongelman. Ja jos ei sulla toimisi jostain syystä niin mikset kokeilis sitä Roaccutania.

Ole hyvä. Turha sitä on muita parannuksia miettiä enskn jos naama punottaa kauas, totta kai näytät juopolta jos iho punottaa ihan tulehtuneena.

Vierailija
33/41 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Pyydä Rosacea-voidetta lääkäriltä. Itse olisin syönyt Roaccutania ja pyysin reseptiä, niin lääkäri sanoi että kokeillaan ensin tuo. En uskonut että toimisi, mutta ratkaisi ongelman. Ja jos ei sulla toimisi jostain syystä niin mikset kokeilis sitä Roaccutania.

Ole hyvä. Turha sitä on muita parannuksia miettiä enskn jos naama punottaa kauas, totta kai näytät juopolta jos iho punottaa ihan tulehtuneena.

Rosazol. Saa näköjään ilman reseptiä nykyään! Ja maksaa käsikaupassa 3 euroo vähemmän

Vierailija
34/41 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun täällä svedupellejen paratiisissa eli länsirannikolla. Olen tehnyt empiiristä tutkimusta siitä millaista kohtelua saan paikallisissa hienoimmista kivijalkamyymälöissä, jos pukeudun arkisesti ja puhun vieläpä suomea. Kohtelu on alentavaa ja myyjät katsovat kuin halpaa makkaraa. Pidän muutaman viikon väliä ja menen samaan liikkeeseen hiukset hyvin laitettuna, kevyt päivämeikki, parfyymin hento tuoksu ympärillä keijujen ja vaatteet ja asusteet viimeisen päälle mietittynä. Ja puhun ruotsia. No kohtelu on maireaa ja myyjä yrittää miellyttää kaikin tavoin. Tämä on oikeasti totta ja pätee myös kampaajalla ja kosmetologilla. Kyllä täällä meillä ruotsinkieliset ovat herrasväkeä, näkyy ja KUULUU kuinka Burberryt vaihtavat omistajaa. Ihmiset ovat niin naurettavan yksinkertaisia.

Hajuvesi vaikuttaa aika paljonkin miten ihminen aistii. Kohteluni paranee heti kun tuoksu on YSL tai Armani. 

Vierailija
35/41 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun ne vaan on!

Eivät kaikki ole. Minä olen absolutisti, mutta ruma ja köyhän näköinen. Ei näet kiinnosta ruman ulkonäköni puunaaminen lainkaan. Ei kiinnosta ostella uusia vaatteita vain tuntemattomien ihmisten silmien iloksi.

Pukeudun ehjiin ja periaatteessa laadukkaisiin, hilkityn värisiin, mutta toisinaan hyvin kuluneisiin vaatteisiin. Mielestäni on ekologisempaa käyttää vaatteet ns. loppuun kuin ostella jatkuvasti uusia. Mutta nuhjaiset vaatteet yhdistettyinä epäsymmetrisiin kasvonpiirteisiini antavat deekuvaikutelman.

T. Ap

Tässäpä se syy, sinua ei kiinnosta edes laittaa itseäsi ja pukeudut hyvin kuluneisiin vaatteisiin. Jos tiedät itsekin olevasi ruokkoamattoman dokun näköinen ja pukeudutkin kuin pahin kassialma, niin ei voi muuta kuin toivottaa onnellista elämää valitsemallasi tiellä. Ei kannata valittaa, jos itse antaa aiheen.

Vierailija
36/41 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tällä hetkellä hyvin huonot hampaat ylhäällä.On suunnitelmissa vedättää loput pois ja jotain tilalle-

.

Olen vaan lomautettuna neljättä kuukautta koronan takia,työpaikka kumisee tyhjyyttään.

En ole alkkis.

Mua luuli toistakymmentä vuotta sitten uuden avomieheni sisko paljon alkoa käyttäväksi kun näki ekan kerran.Oli kesä,menimme kylään,oli siistit kesäiset vaatteet.Joku leninki,kohtuullinen meikki,oli juhannusaatto.Ja hampaat oli kunnossa.

Kyseinen nainen on parhaita ystäviäni,katui kun sille selvisi että oli erehtynyt.Ei puhuttu koko asiasta koskaan,oli mieheni tyttärelle noin sanonut,mutta tämä korjasi asian.

Kerrankos sitä erehtyy.

Mulla oli serkku,nyt jo edesmennyt,joka lopetti alkon kokonaan joskus alle nelikymppisenä.

Kävi kyllä ulkona,tanssi,matkusteli ja nai myöhemmin komean melkein kymmenen vuotta nuoremman miehen.Kuitenkin kun häntä katsoi,olisi voinut luulla enemmänkin alkoa ottavaksi.

Vaalea,kaunis ja komea,mutta jotenkin väsyneen näköinen vaikkei ollutkaan.

Tyylikkäät vaatteet,korut,kengät,kampaus.Oli kampaajakoulun opettaja,mutta nuo "elähtäneet" piirteet jäivät ensimmäisen avioliiton eron jälkeen.Siihen loppui hänen alkonsa,se kohtuullinen mitä käytti.

Ensimmäisessä erossa oli vikaa kummassakin,silloinen mies ryyppäs aika reilusti ja serkkuni iski miehen etelän reissulla.No se ihastus ei kestänyt,muttei enää liittokaan.

Oli vaan hyväksi ero heille molemmille.

Vierailija
37/41 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siinä mielessä vähän katkera, että mun olisi käytännössä PAKKO mennä plastiikkakirurgille, että saisin edes neutraalia kohtelua ihmisten parissa. Ja ne toimenpiteet maksaisivat noin 7000-8000 euroa tai enemmänkin.

Minusta ei saa siistin näköistä meikkaamalla, kampaamokäynneillä tai uusien vaatteiden avulla. Lisäksi motivaatio ulkonäöstä huolehtimiseen kohdallani on lähes nolla. En pidä siitä, että puunaan rumaa naamaani peilin edessä tai laitan hiuksiani. Kroppani ja naamani on totaalisen evvk ja välttämätön paha itselleni.

Ei siis huvittaisi laittaa itseään lainkaan. Aamulla käyn auihkussa ja pesen hiukseni parin päivän välein vain siksi, että kehtaan edes jotenkuten liikkua ihmisten ilmoilla. Liaäksi pidän itse siitä, että on puhdas olo.

Voi minkä ihmeen kautta voisin saada tähän korjausta ilman riskialttiita kirurgisia operaatioita ja pitkää toipumisaikaa? Vaikka mulla olisi ylimääräistä se leikkausten vaatima summa, en haluaisi tuhlata niitä itseeni, kun inhoan naamaani jo valmiiksi.

Olkaa kilttejä, antakaa joitain ideoita ja niksejä, joita voisin vielä koettaa ennen leikkaukseen menoa.

T. Ap

Korjaa asenne itseäsi kohtaan. Tuollainen itsensä mollaaminen, väheksyntä ja alentaminen on ongelmasi ydin.

Vierailija
38/41 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia köyhiä luullaan alkoholisteiksi. Luullaan, että ne juo kaikki rahansa eikä tajuta, että jotkut vaan saa niin vähäm.

Vierailija
39/41 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet alkoholistit ovat aivan siistejä ja hyvin pukeutuvia. Kasvoista ei myöskään aina näe, juoko liikaa vai ei. 

Vierailija
40/41 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppohan se on luulla juopoksi jos ei ole varaa esim. kalliisiin ja laadukkaisiin vaatteisiin. Ja mitä ulkänäköön tulee, oillakin voi olla punottava ja turvonnut naama sairauden tai muun "hyvän" syyn takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi