Nivea rasvasta paljastui uutispommi - ruotsi meni sekasin
Hahaa
Onkohan suomesta jo loppu
https://www.como.fi/uutiset/nivea-rasvasta-paljastui-jotain-hyvin-huvit…
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Useimmissa kasvovoiteissa on se vika, että niissä on hajusteita. Kenenkään ei kannata imeyttää ihoonsa hajustekemikaaleja.
Lidlissä on pari anti age-silmänympärysvoidetta ilman hajusteita, niitä käytän kasvoille, kaulalle jne. Maksaa 3 €.
En myöskään ymmärrä, miksi naamarasvat täytyy hajustaa. Itse en voi niitä allergisena lainkaan käyttää, mutta haittaisi myös, jos käyttäisin tuoksuvia kempparituotteita, koska silloin olisi miljoona eri tuoksua eri tuotteista ja kauhea tuoksujen sekamelska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmissa kasvovoiteissa on se vika, että niissä on hajusteita. Kenenkään ei kannata imeyttää ihoonsa hajustekemikaaleja.
Lidlissä on pari anti age-silmänympärysvoidetta ilman hajusteita, niitä käytän kasvoille, kaulalle jne. Maksaa 3 €.
En myöskään ymmärrä, miksi naamarasvat täytyy hajustaa. Itse en voi niitä allergisena lainkaan käyttää, mutta haittaisi myös, jos käyttäisin tuoksuvia kempparituotteita, koska silloin olisi miljoona eri tuoksua eri tuotteista ja kauhea tuoksujen sekamelska.
Tosi on, saattaa tulla vaikka lenkkipolulla vastaan tyyppi, joka kuljettaa mukanaan hajustesekamelskapilveä.💨
Ei voi olla terveellistä kerätä elimistöön kemikaaleja päivästä toiseen.
Olen käyttänyt kymmeniä vuosia. Oikeastaan siitä hetkestä lähtien, kun biologian ope abivuonna muistutti (ohimennen ja pilkkeen kanssa), että decolteen rasvaus kannattaa aloittaa jo nuorena. Sipaisen silmäkulmista kantapäihin enkä ole rypistynyt vielä viisikymppisenä. Käyttökatko aiheuttaa kyllä jäätävän ihon kiristymisen tunteen, joka ei ole kiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä koostumus. Todella tanakka voide, mutta ei super rasvainen siltikään. Levitän kunnon kerroksen illalla nukkumaan mennessä. Ja simsalabim: aamulla kasvot ovat nielleet rasvan ja kasvojen iho näyttää kuulaalta ja kosteutetulta.
Johtuu luultavasti siitä, että paksuna rasvana lukitsee ihon kosteuden alleen ja iho on siksi sileän ja kosteutetun näköinen. Sanoin toimii mikä tahansa paksu voide, esim vaseliini jota jotkut käyttävätkin tähän tarkoitukseen.
Niveassa on ihan sitä samaa kuin vaseliini, Paraffinum Liquidum.
Hyi mitä myrkkyä. Käytän vaan luonnonkosmetiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä koostumus. Todella tanakka voide, mutta ei super rasvainen siltikään. Levitän kunnon kerroksen illalla nukkumaan mennessä. Ja simsalabim: aamulla kasvot ovat nielleet rasvan ja kasvojen iho näyttää kuulaalta ja kosteutetulta.
Johtuu luultavasti siitä, että paksuna rasvana lukitsee ihon kosteuden alleen ja iho on siksi sileän ja kosteutetun näköinen. Sanoin toimii mikä tahansa paksu voide, esim vaseliini jota jotkut käyttävätkin tähän tarkoitukseen.
Niveassa on ihan sitä samaa kuin vaseliini, Paraffinum Liquidum.
Niin on. Vaseliini parempaa kun on lyhyt inci ilman ylimääräisiä mömmöjä, jos haluaa tuollaista kosteudensulkijaa käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Saanko kysyä
1. MIkä on Toku? Ostitko tätä Tokulta ja oli 2 enää jäljellä. Mikä Toku?
2. Luulin että Nivea on ruotsalainen? Siis onko se suomalainen? Hienoa!
Et tajua mikä on toku? Sehän on ihan yleinen lyhenne Tokmannista 😄 oot vissii stadista
Vierailija kirjoitti:
Käytän Niveaa mutta toivoisin, että sitä tehtäisiin hajuttomana.
1980-luvulla kun minun lapset oli pieniä, mainostettiin, että Nivea suojaa lasten ihoa pakkasella.
Se täytyy tietysti levittää iholle ajoissa, että ehtii imeytyä ennen ulos menoa.
Lapsillekin hajuton voide olisi parempi.
Taidat sekoittaa Vitalikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1980-luvulla kun minun lapset oli pieniä, mainostettiin, että Nivea suojaa lasten ihoa pakkasella.
Se täytyy tietysti levittää iholle ajoissa, että ehtii imeytyä ennen ulos menoa.
Mulla on ikuinen kammo Vitaliksesta (kelt-puna ohut metallipurkki), kun äiti veteli sitä 70-luvulla meidän lasten naamaan aina ennen ulkoilua. Sattui naamaan niin pirusti, kun jouduit pakkaseen heti rasvan levityksen jälkeen. Olisivat voineet ohjeistaa äitejä paremmin. Ja mun äiti sanoi aina pakkasilla, että pakko laittaa naamaan. Ei voinut edes väistää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan osittain siksi, että useimmilla niissä käytetyistä aineista on on oma ominaistuoksunsa, joka ei välttämättä ole ihmisistä miellyttävä - välillä täälläkin ihmiset valittavat että hajustamattomat tuotteet haisevat pahalta - silloin on kysymys tuosta.
Niveasta en tiedä, mutta aloitukseen linkattu "uutinen" on kyllä harvinaisen nolo ja naurettava. Puhutaan jostain uutispommista ja jutussa kerrotaan, että jotain paljastui, mutta ei vahingossakaan kerrota, mitä. Joku rasva on parempi kuin toinen? Ai että, mikä paljastus..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan osittain siksi, että useimmilla niissä käytetyistä aineista on on oma ominaistuoksunsa, joka ei välttämättä ole ihmisistä miellyttävä - välillä täälläkin ihmiset valittavat että hajustamattomat tuotteet haisevat pahalta - silloin on kysymys tuosta.
Niin näissä pilvityypeissä haisee pyykkipulveri, hajuvesi, hiuslakka jne jne....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Allergisena käytän hajusteettomia tuotteita. Newsflash: ne eivät haise millekään! Eivät edes pahalle!
Vierailija kirjoitti:
Niveasta en tiedä, mutta aloitukseen linkattu "uutinen" on kyllä harvinaisen nolo ja naurettava. Puhutaan jostain uutispommista ja jutussa kerrotaan, että jotain paljastui, mutta ei vahingossakaan kerrota, mitä. Joku rasva on parempi kuin toinen? Ai että, mikä paljastus..
Se paljastus tais olla vaan, että Nivea on halvempi kuin kalliit rasvat...
Nivea käyttää eläinkokeita että silleen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös jokainen käytä rasvaa, minkä tuntee itselleen hyväksi? Kuka mainoksia suoraan uskoo? Nivea on voittanut ennenkin testejä. Tai ollut kärkipäässä, niin kuin lidln rasvatkin. Itse en niveasta tai lidln rasvoista tykkää. Itselläni suurin kriteeri on silmien kirveleminen. Useimmat rasvat ärsyttävät silmiäni, vaikka jätän suojavälin.
Ihan pelkästään Lidlillä on lukuisia erilaisia, joten ei voi niitä niputtaa yhteen.
Itselläkin monet voiteet ja meikkivoiteet saavst silmät vuotamaan. Mutta yksi Lidlin kosteusvoide ei sitä tee. Eikä Bepanthen. Joten itse käytän niitä. Nivea sen sijaan tuntuu ärsyttävän ihoa, ihan sama mihin laittaa. Eikä imeydy hyvin ihoon.
Mikä lidln voide ei ärsytä silmiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nimenomaan tuota Niveaa sinisessä purkissa käytettiin pakkasvoiteena lapsilla - mullekin laitettiin sitä aina paksu kerros naamaan ja nykyäänkin tulee lapsuus mieleen siitä tuoksusta.
Vois testata kantapäihin ja otsaan, muualle liian paksua.
Vierailija kirjoitti:
"Daisy beauty -kauneussivuston päätoimittaja Kicki Norman korostaa naisten hakevan ihonhoidosta muutakin kuin vain tuloksia, kuten elämyksellisyyttä ja esteettisyyttä. Kriitikoiden mukaan dokumentti halveksuukin naisten ostoskäyttäytymistä ja vetää johtopäätöksiä liian yksinkertaistetusti."
VMP. En todellakaan maksa mistään "elämyksellisyydestä" ostaessani naamarasvaa vaan nimenomaan tulokset ovat ainoa mikä kiinnostaa ja mistä haluan maksaa. En ole nähnyt kyseistä dokkaria, josta tämä kohu on lähtenyt, mutta "elämyksellisyyden" myyminen ainakin on naisten ostokäyttäytymisen halveksumista jos joku.
Olen periaatteessa samaa mieltä. Mutta kokeile esimerkiksi jotain kalliimpaa aurinkorasvaa ja vertaa näihin tavallisiin kaupan rasvoihin. Ero käyttömukavuudessa, tuoksussa ja maussa (välillä menee suuhun, kun niillä läträä monta kertaa päivässä) on todella selvä. Auringon UV-säteisiin molemmat vaihtoehdot ovat yhtä hyviä.