Nivea rasvasta paljastui uutispommi - ruotsi meni sekasin
Hahaa
Onkohan suomesta jo loppu
https://www.como.fi/uutiset/nivea-rasvasta-paljastui-jotain-hyvin-huvit…
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Onko nivea muka ollut 30-40 vuotta sitten, ja miten joan collin ameriikoista olisi sen löytänyt598
Kyllä minulla on jo varhaisesta lapsuudestani muistikuvia sinisistä Nivea-peltipurkeista. Mutta minä olen vasta 75 vuotta nuori! Hyllyssäni olevista purkeista ei tosin ilmene firman perustamisvuotta, mutta näkisittepä ihoni. Leikkaava lääkärikin kehui ihoani vahvaksi ja sileäksi.
(Tämä ei ole maksettu mainos!)
Eikös jokainen käytä rasvaa, minkä tuntee itselleen hyväksi? Kuka mainoksia suoraan uskoo? Nivea on voittanut ennenkin testejä. Tai ollut kärkipäässä, niin kuin lidln rasvatkin. Itse en niveasta tai lidln rasvoista tykkää. Itselläni suurin kriteeri on silmien kirveleminen. Useimmat rasvat ärsyttävät silmiäni, vaikka jätän suojavälin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aqua, Paraffinum Liquidum, Cera Microcristallina, Glycerin, Lanolin Alcohol (Eucerit®), Paraffin, Panthenol, Decyl Oleate, Octyldodecanol, Aluminum Stearates, Citric Acid, Magnesium Sulfate, Magnesium Stearate, Parfum, Limonene, Geraniol, Hydroxycitronellal, Linalool, Citronellol, Benzyl Benzoate, Cinnamyl Alcohol
Sisältää mm. karsinogeenista mineraaliöljyä, parafiinia, alumiinia, synteettistä hajustetta ja useampia ärsyttäviksi ja allergiaa aiheuttaviksi luokiteltuja kemikaaleja. En milloinkaan käyttäisi tai laittaisi omille kasvoilleni, ei ole terveellistä. Korkea öljy- ja alkoholipitoisuus varmaan saa aikaan mielenkiintoisen silmänkääntötempun, eli iho näyttää sekä "ravitulta" että tiukalta, mutta kannattaisi kuitenkin miettiä millä sitä ihoaan ravitsee, ovatko aineet hyvää vai pahaa tekeviä. terv. kemisti.
Suositelkaa jotain, mielellään mahdollisimman edullista naamarasvaa, jossa ei olisi ko. haitallisia aineita.
Pullo manteliöljyä riittää pitkälle.
Suomi isolla, ruotsista ei niin väliä.
Mä lopetin Nivean käytön kokonaan kun sain niillä tuotteilla couperosan pahenemaan.
Eiköhän jokainen tajua kokeilemalla, mikä rasva sopii parhaiten omalle iholle? Yleensä olen ilman, ja iho voi hyvin. Mutta sitten tulee kuivia kausia, esim. talvipakkaset, ja rasvaan taas ihoani säännöllisesti, kun on pakko.
Oma ihoni ei ole Nivea-tyyppiä.
Vierailija kirjoitti:
Jännä koostumus. Todella tanakka voide, mutta ei super rasvainen siltikään. Levitän kunnon kerroksen illalla nukkumaan mennessä. Ja simsalabim: aamulla kasvot ovat nielleet rasvan ja kasvojen iho näyttää kuulaalta ja kosteutetulta.
Pitää muuten tähän väliin kysyä, että onko ketään muita, joista sellainen "hyvin hoidettu iho" näyttää omituiselta? Aina rasvainen, kiiltävä ja luonnottoman sileä.
Käytän Niveaa mutta toivoisin, että sitä tehtäisiin hajuttomana.
1980-luvulla kun minun lapset oli pieniä, mainostettiin, että Nivea suojaa lasten ihoa pakkasella.
Se täytyy tietysti levittää iholle ajoissa, että ehtii imeytyä ennen ulos menoa.
Lapsillekin hajuton voide olisi parempi.
Lopettaa alkoholin kiittaaminen. Huono iho johtuu maksan huonosta kunnosta. Heti kun maksa tervehtyy, niin ihottuma häviää ja ihoon palautuu luonnollinen kosteus. Ei tarvitse rasvata edes talvella.
Vierailija kirjoitti:
"Daisy beauty -kauneussivuston päätoimittaja Kicki Norman korostaa naisten hakevan ihonhoidosta muutakin kuin vain tuloksia, kuten elämyksellisyyttä ja esteettisyyttä. Kriitikoiden mukaan dokumentti halveksuukin naisten ostoskäyttäytymistä ja vetää johtopäätöksiä liian yksinkertaistetusti."
VMP. En todellakaan maksa mistään "elämyksellisyydestä" ostaessani naamarasvaa vaan nimenomaan tulokset ovat ainoa mikä kiinnostaa ja mistä haluan maksaa. En ole nähnyt kyseistä dokkaria, josta tämä kohu on lähtenyt, mutta "elämyksellisyyden" myyminen ainakin on naisten ostokäyttäytymisen halveksumista jos joku.
Samoin. Tosin joudun myös välttämään hajusteita.
Tätä hehkuttavat tasaisin väliajoin. Uskon että hyvä voide jos on normaali hyvä iho, sellainen jolle ei ryppyjäkään tule ihan heti. Nämä hehkuttavat rasvaa joka ei loppujen lopuksi tee heidän iholleen mitään ihmeellistä kun ei ole ongelmiakaan sen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Eikös jokainen käytä rasvaa, minkä tuntee itselleen hyväksi? Kuka mainoksia suoraan uskoo? Nivea on voittanut ennenkin testejä. Tai ollut kärkipäässä, niin kuin lidln rasvatkin. Itse en niveasta tai lidln rasvoista tykkää. Itselläni suurin kriteeri on silmien kirveleminen. Useimmat rasvat ärsyttävät silmiäni, vaikka jätän suojavälin.
Ihan pelkästään Lidlillä on lukuisia erilaisia, joten ei voi niitä niputtaa yhteen.
Itselläkin monet voiteet ja meikkivoiteet saavst silmät vuotamaan. Mutta yksi Lidlin kosteusvoide ei sitä tee. Eikä Bepanthen. Joten itse käytän niitä. Nivea sen sijaan tuntuu ärsyttävän ihoa, ihan sama mihin laittaa. Eikä imeydy hyvin ihoon.
Vierailija kirjoitti:
Lopettaa alkoholin kiittaaminen. Huono iho johtuu maksan huonosta kunnosta. Heti kun maksa tervehtyy, niin ihottuma häviää ja ihoon palautuu luonnollinen kosteus. Ei tarvitse rasvata edes talvella.
En juo alkoholia, ja silti ihoni kenkkuilee välillä. Esim. juurikin talvella tai auringosta palaneena tai maskin alla hautuneena. Ja rypistyy ja läiskittyy, kun vanhenen.
Vierailija kirjoitti:
Jännä koostumus. Todella tanakka voide, mutta ei super rasvainen siltikään. Levitän kunnon kerroksen illalla nukkumaan mennessä. Ja simsalabim: aamulla kasvot ovat nielleet rasvan ja kasvojen iho näyttää kuulaalta ja kosteutetulta.
Johtuu luultavasti siitä, että paksuna rasvana lukitsee ihon kosteuden alleen ja iho on siksi sileän ja kosteutetun näköinen. Sanoin toimii mikä tahansa paksu voide, esim vaseliini jota jotkut käyttävätkin tähän tarkoitukseen.
En pysty käyttämään Niveaa hajun takia ja mielestäni se myös tuntuu epämukavan sitkeältä ja paksulta rasvalta. En usko sen tehoon.
Hmm. Ruotsalaiset hamstraa Niveaa... Pitäisikö pakata laukku täyteen Niveaa ja lähteä Ruotsiin myymään sitä kovalla hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää muuten tähän väliin kysyä, että onko ketään muita, joista sellainen "hyvin hoidettu iho" näyttää omituiselta? Aina rasvainen, kiiltävä ja luonnottoman sileä.
En ehkä ole varma mitä tarkoitat, mutta kun mun iho on hyvin hoidettu, eli puhdas, ei kireä, kirvelevä eikä kuiva, mutta pehmeä ja kosteutettu, niin mun iho ei ole rasvainen ja kiiltävä, vaan matta ja pehmeä. Luonnottomuudesta en tiedä, mulla ei ole ryppyjä yhtään mutta en todellakaan ole ”naamarasvoja” ihmeellisempää ihooni käyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt kyseistä rasvaa jo 40 vuotta, eikä ensimmäistäkään ryppyä kasvoissa. T. Nainen 56v.
Hassua. Mä haluan rypistyä. Harakanvarpaat silmien ulkokulmissa kertoo, että olen nauranut paljon. Ja ahavoitunut ja ruskettunut iho kertoo ulkoilmaihmisestä.
Nainen 52v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ehkä ole varma mitä tarkoitat, mutta kun mun iho on hyvin hoidettu, eli puhdas, ei kireä, kirvelevä eikä kuiva, mutta pehmeä ja kosteutettu, niin mun iho ei ole rasvainen ja kiiltävä, vaan matta ja pehmeä. Luonnottomuudesta en tiedä, mulla ei ole ryppyjä yhtään mutta en todellakaan ole ”naamarasvoja” ihmeellisempää ihooni käyttänyt.
Tarkoitan sellaista ylisileää, uppoavan pehmoista ja kiiltävän rasvaista ihoa, ihan kuin jotain liivatekarkkia.
Mulla loppui ihon ongelmat, kun lopetin kasvojen pesemisen ja ihon hoitamisen. Kerran viikossa saippuoin saunassa ja vesipesu suihkussa muuten.
Aurinko suojana La R..P..