Miksi siivoajia paheksutaan työpaikalla? Haluaisivatko ne ihmiset siivota itse?
Heidän pitäisi päästä kokemaan kuukausi niin ettei siivoojaa käy ollenkaan ja joutuvat itse siivoamaan páskansa.
Kommentit (32)
Olin joskus koulussa siivoamassa ja keittiöllä. En tiedä mitä oli tapahtunut, mutta opettajat eivät siivoojia tervehtineet tai noteeranneet mitenkään, jokin riita oli kuulemma ollut. Eivät minuakaan, joka tulin sinne työllistettynä puoleksi vuodeksi.
Oli jotenkin harmittavaa huomata se, suuri osa opettajista oli samoja jotka olivat olleet jo minun ala-asteaikoinani siellä.
Mä en ole törmännyt halveksuntaan ikinä siivotessani. Onkohan tää joku urbaanilegenda? Kokemusta on kertynyt viitisen vuotta: kuntosaleja, koteja, rappukäytäviä, toimistoja...
Ne työntekijät purkavat pahaa oloaan siivoajiin haukkumalla heidän työn jälkeä.
Ei muakaan ole koskaan halveksittu vaikka on paljon tehnyt siivoojan tuurauksia opintoaikoina, työttömänä, lomilla jne. Silloin tosi nuorena likkana työpaikan miehet kuolasivat perääni ja tulivat aina juttusille, nyt olen jo niin vanha etten ole enää kiinnostava, mutta toisaalta on kivempi kun saa olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Olin joskus koulussa siivoamassa ja keittiöllä. En tiedä mitä oli tapahtunut, mutta opettajat eivät siivoojia tervehtineet tai noteeranneet mitenkään, jokin riita oli kuulemma ollut. Eivät minuakaan, joka tulin sinne työllistettynä puoleksi vuodeksi.
Oli jotenkin harmittavaa huomata se, suuri osa opettajista oli samoja jotka olivat olleet jo minun ala-asteaikoinani siellä.
No minä ainakin oon tuntien ulkopuolella ihan ajatuksissani enkä noteeraa kaikkea. Ei liity mitenkään siivoojaan.
Sillä 1400 e nettopalkalla harva viitsii tehdä oikein mitään.
Vierailija kirjoitti:
Sillä 1400 e nettopalkalla harva viitsii tehdä oikein mitään.
Tänään tilipäivä, netto 1935. En minäkään siivoaisi puoli-ilmaiseksi. Ammattilaisen ei tarvitse.
Niin kauan kuin ei siivoojat vedä kättä lippaan kun minä saavun, en minäkään sitä tee. Fair deal.
En koe että minuun siivoojana yleisesti ottaen suhtauduttaisiin halveksivasti. Vuosien varrella olen siivonnut sairaalassa, hoivakodissa, kouluissa, päiväkodeissa jne. Joka paikassa on aina pari tyyppiä jotka eivät tervehdi tai kohtelevat minua kuin ilmaa, mutta suurin osa on mukavia ja jopa kiittelevät joskus työstäni.