Kun mikään ei riitä
Vapaapäivän kunniaksi ja hyvän musiikin tahdittamana siivosin eilen koko talon. Pyyhin jokaikisen pinnan, imuroin, pesin lattiat, pesin 3 koneellista pyykkiä ja tyhjensin astianpesukoneen, lenkitin koiran, kävin kaupassa ja laitoin ruuan.
Mutta. Olin jättänyt hellalle kohdan joka oli huonosti pyyhitty, myös keittiön altaassa oli puhdistusaineesta kuivunut viiru. Alkoi armoton kitinä ja valitus, vaimo silminnähden pettynyt. Kuuntelin 2 tuntia nalkutusta ja menin nukkumaan.
Tänäänkin olen ollut omassa kodissani vain tiellä. Avaan suuni ja käsketään olemaan hiljaa. Kysyi hän sentään että mitä paskaa katselen kun televisiosta tuli uutiset, piti laittaa äänettömälle kun kuulosti niin ärsyttävältä.
Yleensä vaimo ohjelmoi minun vapaa-aikani, toteutan yleensä toiveet ja teen vähän ekstraa... lopputulokseen kuuluu pettyneet sanat ”miten sä et onnistu missään”. No tulipahan selväksi että oma-aloitteisesti on turha toimia. Pienenä selvennyksenä, olen huolellinen ja siisti ihminen.
Muutaman vuoden kuluttua varmaan ero edessä ja katkeroitunut ex pääsee kertomaan miten saamattoman mulkun kanssa on joutunut elämään.
Kommentit (25)
Niin, hän kyllä väittää että minä en häntä ärsytä, mutta toimin ainakin kaatopaikkana.
Voi että mä huolisin tuollaisen miehen vaikka heti! NIin monta vuotta yksin asunut, olisi ihana kun olisi kumppani. Osaisin arvostaa!
Exäni oli tuollainen. Pidin häntä hirveänä vässykkänä ja kohtelin vuosien mittaan koko ajan huonommin. Petin häntä ja kun asia selvisi, hän haki avioeroa. Ajattelin että onnea vaan matkaan, kukaan ei tuollaista säälittävää ressukkaa huoli, mutta toisin kävi. Jälkikäteen olen vasta ymmärtänyt hänen vahvuutensa ja syvän, huolehtivan ja turvallisen rakkauden arvon.
Putte Possun nimipäivää eilen vietettiin.
No onnea vaan, sinähän olet oikean helmen löytänyt.
Porvoossa siivotaan vappuaattona, mainiota.
Ap tiedän tuon tilanteen ja olen ollut itsekkin vastaavanlaisessa suhteessa. Kyse ei ole siitä mitä sinä teet tai sitten olet tekemättä, sillä ei ole kohteluusi merkitystä. Kerro että et kuuntele tuollaista käytöstä ja jos jatkuu, niin eroa. Ei parane koskaan.
Jos olet uskollinen tuon lisäksi, olet täyttä kultaa. Joskus ei ymmärrä jonkun hyvyyttä ennen kuin sen menettää.
Minä kanssa olen ollut tuollaisessa suhteessa. Ei nyt noin pahassa, mutta sain kuulla nalkutusta koko ajan. Nalkuttaja oli siis aviomies.
Olen aivan totaalisen kyllästynyt näihin pas--kasatuihisi. Aikuinen naíkk0nen ja päivästä toiseen leikkii mıekk0sta palstalla. Hieno elämä.
Tuo on yksiselitteisesti henkistä väkivaltaa, siis rikos. Lähde pois ennen kuin menee sottaseksi. Parisuhdeväkivalta on yhtä yleistä miesten ja naisten harjoittamana, eikä sitä tule miehen eikä naisen sietää. Lähde.
Meillä mies tekee tuollaisen siivouksen kerran vuodessa hutiloiden, jos silloinkaan ja sitten pitäisi olla nostamassa jalustalle, sekä kehua maasta taivaaseen. Jurppii koko homma jo valmiiksi, kun huomaan, että on "siivonnut". Jos teillä on samanlaista, niin en yhtään ihmettele, jos kiehuu yli huonosta työn jäljestä. Joskus sitä vielä jaksoi olla iloinen ja positiivinen asian suhteen, ei enää vuosien jälkeen. Niin, että miten usein yleensäkin siivoat? :D olipa mukava purkaa tämäkin asia
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies tekee tuollaisen siivouksen kerran vuodessa hutiloiden, jos silloinkaan ja sitten pitäisi olla nostamassa jalustalle, sekä kehua maasta taivaaseen. Jurppii koko homma jo valmiiksi, kun huomaan, että on "siivonnut". Jos teillä on samanlaista, niin en yhtään ihmettele, jos kiehuu yli huonosta työn jäljestä. Joskus sitä vielä jaksoi olla iloinen ja positiivinen asian suhteen, ei enää vuosien jälkeen. Niin, että miten usein yleensäkin siivoat? :D olipa mukava purkaa tämäkin asia
Tuo oli ihan eri asia. Ehkä se mies voisi siivota useammin jos olisi eri eukko. Tuli vaan mieleen tuosta asenteestasi. Siis tarkoitan huonoa työnjälkeä toisen työn arvostamisessa, sekä kommunikaatiosi sisällössä. Viimeinen varauksin, koska en tiedä tahdotko olla vain ilkeä.
Elämäsi kuulostaa hirveältä.