Jos olisit itse saanut valita itsellesi nimen, mikä se olisi?
Itse olen Erja ja se ei ole mielestäni mikään maailman kaunein nimi, muttei niin kamalakaan että olisin vaihtanut. Olisin varsinkin teininä halunnut olla Camilla, mikä kuulostaisi nyt päälle nelikymppisen naisen nimeksi vähän liian "teiniltä"
Kommentit (28)
Olisin Anna, kuten olen aina ollutkin.
Mikä estää muuttamasta etunimeä mieleiseksi? Rahallahan siitä selviää.
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää muuttamasta etunimeä mieleiseksi? Rahallahan siitä selviää.
Kerran saa muuttaa "ilmaiseksi". Uus henkilöllisyystodistus lähinnä maksaa.
En ymmärrä. Ei minulle itselleni ole nimelläni väliä, olen edelleen sama ihminen riippumatta miksi minua kutsutaan. Kaverit ovat aina antaneet erilaisia lempi- tai jotain muita kutsumanimiä.
Hanna. Ja siis vaihdoin nimeni aikuisena Hannaksi.
Alkuperäinen nimi ei tuntunut omalta, inhosin sitä lapsesta asti. Olin 25 kun tuli mitta täyteen ja muutenkin sopiva hetki (työpaikan vaihto, passin uusiminen, ei parisuhdetta jne. eli monessa asiassa pääsi mahdollisimman helpolla). Perheelle asia oli ok, osa kavereista vähän vastusti alussa, mutta kaikki tottuivat ajan kanssa.
Lapsena oli melko eksoottisia nimiä mielessä, mutta onneksi mikään niistä ei päätynyt viralliseksi. Hannan kohdalla oli sekin hyvä puoli, että lähipiirissä ei ollut ketään Hannaa vaikka nimi yleinen onkin.
N34
Aki, mutta olisin mielummin Jorma
Pyöriäinen tai Pullonokkadelfiini
Minä voisin olla Nika. Olen nainen, mutta mielestäni kuvaisi minua jotenkin.
Vierailija kirjoitti:
Minä voisin olla Nika. Olen nainen, mutta mielestäni kuvaisi minua jotenkin.
Mitä Nika-nimi kuvaa?
Hannu Korhonen. Alffauroksien alffa.
Voisin vaihtaa nimen uusi nimi olisi Lyyli-Amalia.
Olen Titta ja vaikka se ei mikään maailman kaunein nimi ole,niin ei niin kauheakaan että vaihtaisin.
Mutta jos nyt ajatellaan että vaihtaisin niin olisin Krista. En raamatullisuuden takia vaan koska on vahva, kansainvälisesti toimiva nimi.
Vaihdoin jo. Ja olen tyytyväinen nykyiseen.
Anastasia, vaihtaisin nimeni mutta ei sovi normi perus suomalaisen sukunimeni kanssa.
Johannes Kostaja!