Onko sinulta poistettu kaikki viisaudenhampaat?
Vai montako? Puhkesivatko kaikki hampaat samaan aikaan?
Kommentit (29)
Ylhäältä poistettu, kun murenivat käsiin.. alhaalla on vielä ja yksi niistä on paikattu
Yhtään ei ole poistettu, hyvin mahtuvat.
N52
Mahtuivat kyllä hyvin olemaan, mutta reikiintyivät kaikki (huono hampaiden hoito nuorena). Poistettiin aikuisiällä kolmella kertaa, viimeiset kaksi pari vuotta sitten. Helpottui huomattavasti hampaidenpesu, ei ole enää yökkäämisrefleksiä, saan hyvin puhdistettua kaikki hampaat.
Kaikki poistettiin jo ennen kuin ehtivät puhjeta. Ensin poistettiin oikealta molemmat ja muutama viikko myöhemmin vasemmalta molemmat. Ei tuntunut juuri missään, kun leikattiin pois jo ennen kuin olivat kunnolla juurtuneetkaan.
Ei ole poistettu ensimmäistäkään, koska eivät ole puhjenneet.
Minulta on poistettu kaikki hampaat.
Minulla on kaikki tallella, yksi on juurihoidettukin.
Yksikään ei ole puhjennut eikä yhtäkään ole poistettu.
Kaikki on poistettu. Ensimmäinen jouduttiin leikkaamaan, kun siihen liittyi joku iso tulehduspussi. Seuraavaksi vedettiin irti saman puolen yläviisuri. Viimeisellä kerralla vedettiin toiselta puolelta molemmat viisurit pois. Paria päivää ennen viimeistä käyntiä jäljellä oleva alaviisuri murtui pahasti, joten ihan hyvä, että se vedettiin pois. Kaikki tämä YTHS:llä. Olen kuullut sanonnan, että kukaan ei selviä YTHS:än hammaslääkäreistä viisurit tallella. No ainakin tuli viisureiden poisto halvaksi.
Mitä tarkoitatte hampaan puhkeamisella?
Minulle tuli vain kaksi viisaudenhammasta ja molemmat on poistettu eri aikaa aina kun tuli reikä. Ei niillä ollut mitään käyttöäkään kun ei tullut lainkaan paria alhaalle. Poistot helppoja.
Vierailija kirjoitti:
Sitä, kun hammas tulee kasvaessaan ikenestä läpi.
Vierailija kirjoitti:
Sitä että se hammas on olemassa, ja tulee sieltä ikenen läpi esille. Toisilla ei viisurit puhkea ollenkaan vaikka ne on siellä.
Kaikki poistettiin kerralla. Yksi oli tullut esiin ja kasvoi muita hampaita päin ja röntgenkuvien mukaan muut olivat kasvamassa samaan tapaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on poistettu. Ensimmäinen jouduttiin leikkaamaan, kun siihen liittyi joku iso tulehduspussi. Seuraavaksi vedettiin irti saman puolen yläviisuri. Viimeisellä kerralla vedettiin toiselta puolelta molemmat viisurit pois. Paria päivää ennen viimeistä käyntiä jäljellä oleva alaviisuri murtui pahasti, joten ihan hyvä, että se vedettiin pois. Kaikki tämä YTHS:llä. Olen kuullut sanonnan, että kukaan ei selviä YTHS:än hammaslääkäreistä viisurit tallella. No ainakin tuli viisureiden poisto halvaksi.
Ite selvisin yksi viisuri tallella. Se ei koskaan puhjennut ja hermo kulki sen lähellä, niin sitä ei lähdetty leikkaamaan. On edelleen tallella eikä ole vieläkään puhjennut, vaikka ikää on jo 38.
Kun ootte poistattaneet viisurit, alkoiko muut hampaat heilumaan kun eivät olleet enää niin tiiviisti.. olen kuullut kauhujuttuja, että tulee mm. hampaiden väliin rakoja, jos viisurit poistaa.. terv. Kaikki tallella...
Vierailija kirjoitti:
Kun ootte poistattaneet viisurit, alkoiko muut hampaat heilumaan kun eivät olleet enää niin tiiviisti.. olen kuullut kauhujuttuja, että tulee mm. hampaiden väliin rakoja, jos viisurit poistaa.. terv. Kaikki tallella...
Höpö-höpö juttuja tuollaiset.
Kaikki poistettu. Yksi kerrallaan. Alaleuasta leikattiin molemmin puolin, eivät olleet puhjenneet mutta kuitenkin röntgenkuvissa näkyi tulehdus.
Nämä alaviisurien poistot olivat omalla kohdallani ihan hirveitä molemmat. Kipua kesti tasan kuukauden.