Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Big Brother vip 2021 official

Vierailija
29.04.2021 |

Erilaisia ennakkotietoja on tiputeltu, keitä taloon menee. Totuus selviää sunnuntaina. Aiotko seurata?

Kommentit (24387)

Vierailija
13161/24387 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Petran ja Saran välillä jotain skismaa?

Oon useammanki kerran kuullut Saran yhtäkkiä töksäyttävän jotain törkeetä Petralle. En tiedä yrittääkö sellasta kuivaa/sarkastista huumoria mut ei kyllä vakuuta.

Esim. eilen ennen häätöä Markku ja Petra oli makkarissa juttelemassa ja yhtäkkiä Sara tuli ihan agressiivisena(vaikka olikin vitsiin verhoiltu) kyselemään et mitä te täällä juonitte?!?!?

Kerros joku esimerkki noista useammanki kerran kuulemistasi töksäytyksistä kun en ole itse huomannut yhtään. Kokkaustehtäväpäivänäkin vaikuttivat tulevan oikein hyvin toimeen, naureskelivat yhdessä ja yhteistyö sujui.

En ole tuo, jolta kysyit mutta minäkin olen huomannut, että Sara joskus töksäyttelee omituisia asioita. En nyt tietenkään muista yhtäkään enkä kenelle hän on niitä sanonut, mutta tuolla pari sivua sitten sanoin esimerkin, että sanoo ihmisille "ei se mitään" tilanteissa, joissa se kuulostaa omituiselta, ikään kuin ihmisten pitäisi pyytää lupaa tai anteeksi Saralta. Esimerkiksi, jos joku sanoo, että taidanpas keittää teetä, hän sanoo, että "juu keitä vain, ei minua haittaa". Siitä tulee vähän sellainen tunne, että kokeeko hän, että siihen tarvittiin hänen lupansa.

Myös se "juu" tulee joskus sellaisiin omituisiin paikkoihin, esim kun joku kertoo jotain kokemaansa asiaa, hän sanoo juu, vaikka olisi luontevampaa sanoa "ai jaa". Kun hän sanoo "juu", siitä tulee sellainen olo, että hän tiesi asian jo, vaikka eihän hän voi tietää jonkun toisen kokemia asioita. 

Eiväthän nämä tässä kuulosta kovin pahoilta eikä niitä ehkä pahalla tarkoitakaan, mutta kyllä näistä tulee tosi töksähtävä, tilannetajuton ja jopa ylimielinen mielikuva. 

Luulen että ainakin juun sanominen monissa tilanteissa juontaa juurensa Saran suomenruotsalaisuuteen, ja on hänelle tapa sitä kautta.

Hänen äidinkielensähän ei ole ruotsi, mutta tuota minäkin olen miettinyt, että johtuu varmaankin osittain siitä, että on oppinut suomen kielen vasta englannin kielen jälkeen. Silti kuulostaa häiritsevältä. 

Vierailija
13162/24387 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ei sitten löytynyt edes yhtä esimerkkiä Saran töksäyttelyistä Petralle?

Mä en sanatarkasti muista nyt yhtäkkiä mitään, mut joskus ku Petra on esim. lähteny pk-huoneeseen nii Sara sanoo jottai;no heippa ei tuu ikävä. Eurooppa-tehtävän yhteydessä sanoi yhtäkkiä jotai, miks oot noin hiljaa , miksi et puhu mitään tms.

Mä luulen että Sara tarkoittaa nämä sellasena sarkastisena läppänä, mutta se ei ehkä ihan avaudu kaikille. Enkä tiedä ottaako Petrakaan niitä sellaisena, varsinki ku tietä et Petra on Saraa nimennyt häätöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13163/24387 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen ku puhuivat että onko ollut huonoja päiviä tai hetkiä talossa, nii Nina kerto että jollonki ku pöydän ääressä istuivat ja hänestä tuntui että ei saa ollenkaan suunvuoroa, kun kaikki höpöttää yhteen ääneen :D

Ei Nina taida ollenkaan tajuta että miten paljon itse puhuu ja vie niitä puheenvuoroja toisilta.

Onkohan tuo äänessä kotonaankin yhtä tiiviisti? Poikaparoille ihan ansaittu loma kun äiti on jumissa tuolla talossa. 

Pojat ei taida liittyä BB-keskusteluun mitenkään, mutta sen vaan sanon ettei ole mitään parkoja kuule ollenkaan. Haastattelussa olivat äitinsä painonpudotusohjelman tiimoilta ja oikein kohteliaita ja hurmaavia poikia olivat. 

Vierailija
13164/24387 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen ku puhuivat että onko ollut huonoja päiviä tai hetkiä talossa, nii Nina kerto että jollonki ku pöydän ääressä istuivat ja hänestä tuntui että ei saa ollenkaan suunvuoroa, kun kaikki höpöttää yhteen ääneen :D

Ei Nina taida ollenkaan tajuta että miten paljon itse puhuu ja vie niitä puheenvuoroja toisilta.

Onkohan tuo äänessä kotonaankin yhtä tiiviisti? Poikaparoille ihan ansaittu loma kun äiti on jumissa tuolla talossa. 

Jokaisen teinin mielestä äiti on liikaa äänessä. Älä luule olevasi poikkeus ;D

Vierailija
13165/24387 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu ketju.Niina haukuttu kun aikoinaan meni varatun miehen kanssa matkaan.Siitähän on vuosia.Kuinka paljon on tänä päivänä ihan samanlaisia ihmisiä sekä miehiä ja että naisia ? Paljon.Se on totta Niina voisi olla välillä hiljaa.Taitaa olla sen luonteen piirre.Kehuu paljon muita niin onko sekin väärin ? Niina on ihan kiva ja jotenkin tunne ,että hänellä ei EHKÄ paljon ystäviä joten nauttii kun saa tuolla höpistä muiden kanssa.

Vierailija
13166/24387 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sit kuullaan enemmän ja enemmän Ninan elämän tarinoita, Valan urheilujuttuja ja Porkan lapsellista sketsinheittoa. En edes tiedä enää, kenen toivoisin voittavan kisan. Enemmänkin alkaa toivoa, ettei ainakaan se tai se tyyppi voittaisi. Ne, jotka pitivät Jannen englannin tuntia niin hauskana, että nauroivat vedet silmissä, en voi sanoa kuin, että minulla ei sitten taida olla lainkaan huumorintajua, sillä enemmänkin ne jutut herättivät myötähäpeää.

Vierailija
13167/24387 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksu Sanna lähti ja Petra olisi voinut lähteä. Ei yhtään kiinnostava.

Petra ulos toljottamasta.

Vierailija
13168/24387 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on varmaan unpopular opinion täällä, mut mua alkaa jo kyllästyttää Jannen jatkuva sketsin veto. Mun mielestä jutut on hauskoja tiettyyn asti, mutta yhä useammin nykyään huomaan vaihtavani streamia jos Janne on äänessä. Eilenki ku hävinneellä joukkueella ja häätöön joutuvilla oli p*ska fiilis, nii Janne heittää kaiken huumoriksi ja vetää sketsiä. Ymmärrän että varmaan koittaa piristää tunnelmaa, mutta kyllä seki on ihan ok et välillä ottaa päähän.

Vierailija
13169/24387 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VALAVUORI LIVE-yhteisö on valjastettu Aleksin äänestämiseen ja se ei ole mikään pieni yhteisö.

CMON!

Jep, keskimäärin se 1000-1500 katsojaa. Andy Pyro jos ois päässyt tonne, niin se olisi ihan yhteisöllään voittanut koko kisan. Ehkä se olikin syy miksi sitä ei otettu. Toisaalta ois joutunut olemaan monta päivää ilman kaljaa, niin tuskin olis mitään tullutkaan.

Vierailija
13170/24387 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en sanatarkasti muista nyt yhtäkkiä mitään, mut joskus ku Petra on esim. lähteny pk-huoneeseen nii Sara sanoo jottai;no heippa ei tuu ikävä. Eurooppa-tehtävän yhteydessä sanoi yhtäkkiä jotai, miks oot noin hiljaa , miksi et puhu mitään tms.

Mä luulen että Sara tarkoittaa nämä sellasena sarkastisena läppänä, mutta se ei ehkä ihan avaudu kaikille. Enkä tiedä ottaako Petrakaan niitä sellaisena, varsinki ku tietä et Petra on Saraa nimennyt häätöön.

Petra ja Saara ovat aika erityylisiä ulosanniltaan ja olemukseltaan, Petran mielestä Saran pirteys voi vaikuttaa feikiltä ja Saran mielestä Petran jurotus voi vaikuttaa ilkeältä. Uskon että molemmat on iha kivoja tyyppejä, mut tyyliltään niin erilaisis et törmäyksiä voi olla luvassa.

Vierailija
13171/24387 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa, että räjähdykseen tarvitaan happea

Vierailija
13172/24387 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon useammanki kerran kuullut Saran yhtäkkiä töksäyttävän jotain törkeetä Petralle. En tiedä yrittääkö sellasta kuivaa/sarkastista huumoria mut ei kyllä vakuuta.

Esim. eilen ennen häätöä Markku ja Petra oli makkarissa juttelemassa ja yhtäkkiä Sara tuli ihan agressiivisena(vaikka olikin vitsiin verhoiltu) kyselemään et mitä te täällä juonitte?!?!?

Kerros joku esimerkki noista useammanki kerran kuulemistasi töksäytyksistä kun en ole itse huomannut yhtään. Kokkaustehtäväpäivänäkin vaikuttivat tulevan oikein hyvin toimeen, naureskelivat yhdessä ja yhteistyö sujui.

En ole tuo, jolta kysyit mutta minäkin olen huomannut, että Sara joskus töksäyttelee omituisia asioita. En nyt tietenkään muista yhtäkään enkä kenelle hän on niitä sanonut, mutta tuolla pari sivua sitten sanoin esimerkin, että sanoo ihmisille "ei se mitään" tilanteissa, joissa se kuulostaa omituiselta, ikään kuin ihmisten pitäisi pyytää lupaa tai anteeksi Saralta. Esimerkiksi, jos joku sanoo, että taidanpas keittää teetä, hän sanoo, että "juu keitä vain, ei minua haittaa". Siitä tulee vähän sellainen tunne, että kokeeko hän, että siihen tarvittiin hänen lupansa.

Myös se "juu" tulee joskus sellaisiin omituisiin paikkoihin, esim kun joku kertoo jotain kokemaansa asiaa, hän sanoo juu, vaikka olisi luontevampaa sanoa "ai jaa". Kun hän sanoo "juu", siitä tulee sellainen olo, että hän tiesi asian jo, vaikka eihän hän voi tietää jonkun toisen kokemia asioita. 

Eiväthän nämä tässä kuulosta kovin pahoilta eikä niitä ehkä pahalla tarkoitakaan, mutta kyllä näistä tulee tosi töksähtävä, tilannetajuton ja jopa ylimielinen mielikuva. 

Siis täh? Juuttuuko ihmiset tosiaan tämmöisiin? Noihan on sellaisia täytesanoja, mitä kaikki meistä ihan huomaamattakin käyttää. Samaa sarjaa kaikenlaisten "niinku, juujuu, aivan jne" kanssa.

Sara on asunut ja työskennellyt ulkomailla, missä kielenkäyttö on erilaista, lisäksi on puhetyöläinen ja varmaan radion ym. kautta tottunut sanomaan väliin juuta ja joota.

Enemmän tuollaisen kanssa keskustelusta tulee olo että hän oikeasti kuuntelee ja osallistuu keskusteluun, kuin esim. Petra ja Sedu jotka vain toljottaa keskustelijaansa. Se on vaivaannuttavaa.

Jos joku ilmoittaa keittävänsä teetä, niin tuolla talossa se voi olla ikäänkuin luvan kysymistä sopiiko kaikille, koska tuollahan kaikesta sovitaan yhdessä ja tarvikkeiden käyttöä on säännöllistettävä.

Vierailija
13173/24387 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa, että räjähdykseen tarvitaan happea

Myötähäpeä.

Vierailija
13174/24387 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Petra ja Saara ovat aika erityylisiä ulosanniltaan ja olemukseltaan, Petran mielestä Saran pirteys voi vaikuttaa feikiltä ja Saran mielestä Petran jurotus voi vaikuttaa ilkeältä. Uskon että molemmat on iha kivoja tyyppejä, mut tyyliltään niin erilaisis et törmäyksiä voi olla luvassa.

Mutta molemmat tylsiä tapetteja. Jotenkin käsittämätöntä, että nuo tuolla edelleen haahuilevat, vaikkeivät tuo minkäänlaista viihdettä. Tai korkeintaan Sara tuo ulkonäöllään viihdettä joillekin uuninpankkopojille, joilla ei muutakaan ole elämässään, mutta siihen se jääkin. Tysin turhia tapauksia. Ja samaa sarjaa ovat tietysti muutkin tubettelijat Roni ja pissipinsku. Harmittaa, että tuollaiset haahuilevat edelleen tuolla ja kaikki värikkäät tyypit (kuten Sanna, Rosa) potkaistaan ulos.

Vierailija
13175/24387 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä nyt edes ne osallistujien lapset rauhaan spekulaatioiltasi. 

Vierailija
13176/24387 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen että ainakin juun sanominen monissa tilanteissa juontaa juurensa Saran suomenruotsalaisuuteen, ja on hänelle tapa sitä kautta.

Onko Sara suomenruotsalainen? :-O

Vierailija
13177/24387 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tämä Saran suomenruotsalaisuusjuttu on saanut alkunsa? Hänen vanhempansa ovat ihan suomalaisia ja puhuvat suomea. Eivät ole suomenruotsalaisia.

Vierailija
13178/24387 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi olla uuninpankkopoika että kattelee mieluummin kuumaa Saraa ku mummorosaa, ai niin se oli vasta 45, lookki on kyllä 6kymppisen

Vierailija
13179/24387 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asukkailla on vaan niin eri tyylit puhua.

Jos asukkailta kysyttäisiin mielipidettä vaikkapa kesästä:

Aleksi: Joo siis kesä on meitsin ihan lempivuodenaika, sillon on just paljon kaikkia skaboja ja urheilutapahtumia et en paljoo kotona käy. Mut niitä kutsuja tulee aina niin paljon jokapaikkaa et millää en kerkee kaikkiin mukaan, ni pitää aina vähän sumplia sit et mihin osallistuu. Et meneeks Selänteen kaa veneilee vai jonku toisen saunailtaan. Yks kesä en käyny kotona ollenkaa ku oli noit kaikkii julkkisten tapahtumii kokoajan *hieroo otsapantaansa.

Roni: Kyllä mä pidän kesästä, harmittaa vaan kun en rusketu. Mut se on ihan ok, tykkään kyl talvestakin.

Markku: Ihan sairaan siistiä olla vaan koko päivä jossain rannalla ilman kiirettä ja nautti hyvää ruokaa ja kavereiden seurasta.

Janne: Aivan siis parasta, ku menee mökille uimaan ja saunomaan ja laittaa grillin tulille, siinä sit yleensä naapurimökin eukotkin tulee tuoksujen perässä kurkkii et mitä täällä syödään ja mä vaan siinä makaan yläpelti paljaana et kiva ku sai olla rauhassa taas.

Sit palaa grillisafkat pohjaan ja alkaa sataa viel vettäkin, suomalainen kesä saatana. *naurua

Pinja: Joo siis tosi siistii ku on lomaa ja pääsee kavereiden kans vaan rannalle nauttimaan ja syömään mansikoita ja jätskiä, ihanaa kun kaikki on kesällä jotenki niin paljon paremmalla tuulellaki. Ja sit tietty kaikki festarit ja muut tapahtumat, ihan best.

Sedu: Joo ihan kiva se on.

Petra: *tyhjä tuijotus

Sara: Juu, mä tykkään kans. Tykkään tykkään. Kesässä on ihan parasta kun...

Nina keskeyttää: Minäkin tykkään kyllä tuota noin tosi paljon, ku ennen me aina Timon kanssa tuota noin nii mentiin tonne mikäs se nyt olikaan, mutta kuitenkin ni pojat tykkäs aina kovasti vaikka välillä kyllä mulla aina sitten tuli sitä migreeniä auringosta, ni se oli kyllä tosi ikävää ja tuota kun...

Tämä on big brother, Nina tule päiväkirjahuoneeseen.

Nina: no niin taas se keskeytti kun mulla on niin huonot jutut että se isoveli varmaan vihjaa nyt että lopettaisi jo.

Vierailija
13180/24387 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VALAVUORI LIVE-yhteisö on valjastettu Aleksin äänestämiseen ja se ei ole mikään pieni yhteisö.

CMON!

Jep, keskimäärin se 1000-1500 katsojaa. Andy Pyro jos ois päässyt tonne, niin se olisi ihan yhteisöllään voittanut koko kisan. Ehkä se olikin syy miksi sitä ei otettu. Toisaalta ois joutunut olemaan monta päivää ilman kaljaa, niin tuskin olis mitään tullutkaan.

Jatkuvaa kitinää ja mielensäpahoittamista olisi ollut, jos Andy ei olisi saanut jatkuvaa huomiota tai jos joku ei olisi ollut samaa mieltä hänen kanssaan. Toki Andylle olisi ollut hyvä olla oikeasti aikuisten ihmisten seurassa.

Ketju on lukittu.