Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vatsan jumppaaminen.

16.08.2006 |

MOi!

Kaksosraskauden jälkeen vatsani on arvilla ja pömppö vielä kolmen kuukauden jälkeen synnytyksestä melkoinen. Vatsalihakset ovat melkein 10 cm matkalta selvästi auki/erillään. Olen ollut siinä uskossa, että vatsan jumppaamista ei voi aloittaa ennen kuin lihakset ovat taas yhdessä. JÄlkitarkastuksessa lääkäri kuitenkin sanoi, että minun pitäisi aloittaa vatsalihasliikkeiden tekemin, sillä muutoin vatsa ei palaudu eikä aukko lihasten välillä häviä. Olen ihan ymmällä, voinko todella jo aloittaa jumppaamisen?

Miten te toiset, kuinka teitä on neuvottu?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lantiopohjalihaksia ja sitten pikkuhiljaa syviä vatsalihaksia ja selkälihaksia. Sitten kun ne ovat kunnossa niin sitten enemmän.

Näin se palautuminen tapahtuu siis parhaiten... ja niistä lihaksien erillään olemisista tai yhteen menemisistä en tiedä.

Itselläni 10.5kk sektiosta, ja yhä pömpöttää, tosin imetyskin yhä turvottaa. Syviä ja lp-lihaksia jumppailen. En vielä pysty isompia liikkeitä tekemään kovin, kun arpeen käy yhä minusta liikaa. Alatiesynnytyksen jälkeen varmaan pystyy aikaisemmin aloittamaan...

Vierailija
2/3 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilöni neuvoi aloittamaan syvillä vatsalihasharjoituksilla sekä makaamaan mahdollisimman paljon erityisesti mahallaan. Lisäksi päivittäin 2-3krt/pvä kontallaan nojaamalla etukenoasennossa käsivarsiin noin 10 min kerrallaan. Näillä ohjeilla nyt vauvan ollessa 4-viikkoinen vatsalihasten väli on umpeutunut. Näiden jälkeen voi aloittaa pikkuhiljaa vinot vatsalihasharjoitukset ja viimeisenä suorien. Minulle kerrottiin, että noita vinoja/suoria harjoituksia ei saa aloittaa ennenkuin väli on umpeutunut, muuten maha saattaa jäädä pömpölleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

AINA myös ne lantionpohjanlihakset mukaan.

Ensimmäiset vatsalihasliikkeet kannattaa tehdä niin, että makaa selällään jalat koukussa ja jännittää lantiopohjanlihakset. Sen jälkeen vetää vatsaa sisään kohti selkärankaa samalla, kun puhaltaa ulos. Ihan tehokas liike, vaikka helpolta vaikuttaakin...

Tätä saa tehdä, vaikka väli ei olisi vielä kuroutunut.

Treenaaminen kannattaa tosiaan aloittaa heti ja juuri lantiopohjanlihaksistosta. Joka päivä pitäisi muistaa ja sehän parantaa myös virtsanpidätyskykyä.