Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset sai miehen innostumaan koiran ottamisesta. Nyt minä olen se joka vie lenkille , pesee kuraiset tassut, nyppii punkit jne

Vierailija
29.04.2021 |

Lapset ja mies keskittyvät namien antamiseen ja rapsutteluun. Mutta kun koiran omistaminen ei ole pelkkää paijailua!

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt vaan perhe palaveri pystyyn ja hommat jakoon.

Että puhuisi kanssaihmisille ja koittaisi saada muutosta aikaan? Varsin radikaali ehdotus, mitä sä oikein syöt ja saako samoja aineita muutkin? :)

Vierailija
22/43 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy koira pois, sillä siitä pääsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin siinä aina käy. Alkuinnostus loppuu nopeasti ja eläin jää perheen äidin vastuulle. Olipa mikä eläin tahansa.

Vierailija
24/43 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: ilmoita perheenjäsenillesi, että lopetat koiran hoitamisen. Ja sitten lopetat myös. Jos he eivät ala hoitaa koiraa, teet siitä eläinsuojeluilmoituksen ja viet sen eläinsuojaan, jotta sille voidaan etsiä koti, jossa siitä halutaan huolehtia.

Vierailija
25/43 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiralle punkkipanta, -lääke tai -litku, niin ei tarvitse punkkeja nyppiä. Muut asiat pitää keskustella perheen kanssa.

Parhaiten punkit pysyy poissa eläinlääkäriltä hommattavalla tablettikuurilla.

Meijän mustille lekuri kirjoitti jopa kahden vuoden punkkirokotteet, joten saatiin tänäkin keväänä uudet punkkilääkkeet samalla viime vuoden mreseptillä, mutta onhan ne silti järkyttävän kalliita, kun Kela ei tietenkään niitä korvaa.

No onneksi ei Kela korvaa.

Vierailija
26/43 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se koiranpentu kuin kissanpentu tosi ihana! Kun lemikin hankit,pitää koko perheen kanssa puhua asiasta.Mietiä tarkaan se: Olet sidokissa lemikiisi.Koira ja kissa vietävä eläinlääkäri, 1 kerta vuodessa.joten harha luulo kissa on ilmasta!Joku sanoo sentään ostaa koiran kakki pussit ymm.Kissan omistaja ostaa kissan hiekan ja laadukas maksaa!Eli eläin ei ole ihana vain kiva: Haluun ahaa ostos! Niin kuin on pusero tai housut. Ne voit laitaa kirpikselle,kun kylästyt.Sitä kissaa tai koiraa  ymm.lemikit et voi.Olisiko sinun syytä keskustella pelin säänöistä perheesi kanssa?Voit kylmästi sanoa,jos he eivät ota vastuu koirasta,koira lähtee viimeselle piikille! Sinä et kanna vastuu yksin!Perheesi ei näitä lue täältä ja asiasi ei parane tällä yhtään!

Ei tietenkään "heräte ostona" mutta tuo kerran vuoteen lääkäri on kyllä jo yliammuttu pahemman kerran jos ei näyttelyissä ravaa. Eli koira on koirana ja kissa kissana

Kerta vuoteen on itse asiassa aika vähän, jos huolehtii koirastansa kunnolla. Joo, joskus voi tulla pidempiä jaksoja jolloin tarvitaan vain rokotusten uusimista, mutta valtaosalle tulee varsinkin vanhemmiten sairastelua ja vaivoja joiden hoitoon tarvitaan useampia lääkärikäyntejä vuodessa. Jos siis tosiaan viitsii hoitaa sitä koiraa kunnolla. Ja kun kaikki lääkärikäynnit jaetaan eletyn elämän mitalle, niitä onkin helposti lopulta enemmän kuin yksi kerta vuodelle.

Vierailija
27/43 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia meille ei tule lemmikkiä, koska minä sen joutuisin yksin hoitamaan.

Vierailija
28/43 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiralle punkkipanta, -lääke tai -litku, niin ei tarvitse punkkeja nyppiä. Muut asiat pitää keskustella perheen kanssa.

Parhaiten punkit pysyy poissa eläinlääkäriltä hommattavalla tablettikuurilla.

Meijän mustille lekuri kirjoitti jopa kahden vuoden punkkirokotteet, joten saatiin tänäkin keväänä uudet punkkilääkkeet samalla viime vuoden mreseptillä, mutta onhan ne silti järkyttävän kalliita, kun Kela ei tietenkään niitä korvaa.

Miksi ihmeessa Kela korvaisi koirien punkkilääkkeet?

Vierailija
29/43 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia meille ei tule koiraa, kuin aikasintaan silloin, kun lapset on noin 14-16-vuotiaita, jos silloin heitä koira enää kiinnostaa... Tuon ikäinen on jo tarpeeksi vanha ottamaan vastuun koiran hoidosta, ja muuttaessaan omilleen voivat kätevästi viedä koiran mennessään :D

Myönnän, en ole koiraihminen.

Vierailija
30/43 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kuin meillä kun olin pieni. Vinguin koiraa, lopulta otettiin se. Äitihän sen loppujen lopuksi lenkitti, ruokki, etc. No olin vasta kolmannella silloin, joten ei ihan voinut olettaa, että tosissaan olin kun sen lupasin KOKONAAN hoitaa. Ihana koira se silti oli.

Vierailija
31/43 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eläimen voi ottaa vain jos aikuinen lupaa hoitaa sen. Eli sinä olet itse taipunut tuohon, joten hoida se nyt ja aina.

Eikö mies ole aikuinen?

Vierailija
32/43 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minkä ikäisiä lapset on? Ymmärrän, että jos jotain alakoululaisia, niin toki koiran hoitovastuu jäi sulle. Mut kyllä jo 12-13-vee vois ottaa kontolleen koirasta huolehtimisen, kerta semmoisen on halunneet. Ei se oo mitään rakettituedettä, helkkarin aikaavievää tietty. Nyt sanot että lopetat sen lenkittämusen yms puuhat, lapset saa alkaa tehdä heille kuuluvia vastuita, mies myös.

Vierailija
33/43 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ikä?No mies ainakin ruotuun.Toki ap voi ottaa nuo lenkit tms kuntoilun ja oman ajan kannalta.

Vierailija
34/43 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Litku on toiminut meillä parhaiten.

Vierailija
35/43 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se koiranpentu kuin kissanpentu tosi ihana! Kun lemikin hankit,pitää koko perheen kanssa puhua asiasta.Mietiä tarkaan se: Olet sidokissa lemikiisi.Koira ja kissa vietävä eläinlääkäri, 1 kerta vuodessa.joten harha luulo kissa on ilmasta!Joku sanoo sentään ostaa koiran kakki pussit ymm.Kissan omistaja ostaa kissan hiekan ja laadukas maksaa!Eli eläin ei ole ihana vain kiva: Haluun ahaa ostos! Niin kuin on pusero tai housut. Ne voit laitaa kirpikselle,kun kylästyt.Sitä kissaa tai koiraa  ymm.lemikit et voi.Olisiko sinun syytä keskustella pelin säänöistä perheesi kanssa?Voit kylmästi sanoa,jos he eivät ota vastuu koirasta,koira lähtee viimeselle piikille! Sinä et kanna vastuu yksin!Perheesi ei näitä lue täältä ja asiasi ei parane tällä yhtään!

Kissan hoito on helppoa; laittaa raksuja säännöllisesti kuppiin ja muina aikoina avaa sille ulko-oven, että pääsee omiin touhuihinsa.

Vierailija
36/43 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro heille, että koiralle etsitään uusi koti, jos eivät ala osallistua. Sillähän siitä pääsee.

Vierailija
37/43 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi noin.

No, olen itse koiraan niin kiintynyt etten enää siitä luovu mutta on viimeinen koira tähän perheeseen.

Vierailija
38/43 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli koira kun me lapset olimme 13, 10 ja 4. Hoito jaettiin kaikkien perheenjäsenten kesken: isä heräsi muutenkin ensimmäisenä niin teki aamulenkin. Minä tai veljeni lenkitettiin kun iltapäivällä tulimme koulusta, vähintään tunnin ajan, aikaisemmin ei ollut kotiin asiaa. Äiti ruokki ja lenkitti jos oli tarvetta. 4-vuotias siskoni leikitti, esim. piilotteli nappuloita joita koira sitten asunnosta etsi, sekä harjasi (ja vanhempana tietenkin lenkitti). Iltalenkin teki isä tai äiti joko yksin tai yhden lapsen kanssa, riippuen kuinka myöhään meni. Kaikki osallistuimme koulutukseen, vähän vanhempana minä myös tein hoitotoimenpiteet kuten kynsienleikkauksen. Eläinlääkärin hoitivat vanhemmat tietenkin. 

Ei pidä hyväksyä sitä, että kukaan muu ei tee mitään, jos kerran ideana oli ottaa yhteinen koira. Meillä ei olisi millään mennyt läpi olla vaikka viemättä koiraa ulos koska ei huvita. Se ei yksinkertaisesti ollut vaihtoehto.

Vierailija
39/43 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kaikkia lainaamaan koiraa koiratarhasta ennen kuin tehdään päätös ostosta.On kodittomia koiria joita voi lainata ,itemmälsikin aikaa. 

Usein käy noin että se ihana pentu on lopulta unohdettu ...

Vierailija
40/43 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen kaikkia lainaamaan koiraa koiratarhasta ennen kuin tehdään päätös ostosta.On kodittomia koiria joita voi lainata ,itemmälsikin aikaa. 

Usein käy noin että se ihana pentu on lopulta unohdettu ...

Mikä tämmöinen "koiratarha" on, josta kuka vaan voi lainailla koiria?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan