Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Torin ostajat. Miksi ne pyytää puhelinnumeroa?

Vierailija
29.04.2021 |

Kaupat kuitenkin käydään torin chatissa. Niillä on osoite ja kelloaika sovittu milloin tulee? Mulla ei ole mitään tarvetta jakaa puhelinnumeroa tuntemattomille. Yleensä kaikki käyttää puhelimen tori sovellusta joten en näe mitään syytä antaa numeroani. Miten niille sanoo nätisti etteivät sitä tarvitse enkä aio antaa?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et jos vaik eksyy hakureissulla niin voi kysyä neuvoa?

Mä en oo google maps. Jokainen voi itse ladata sellaisen puhelimeen jos reittiohjeita tarvitsee. Mun ohjeilla kukaan ei ikinä ees löytäisi perille. Eikä muuten ikinä ole ketään tarvinnut neuvoakaan. Nyt kun tuli puheeksi.

Ja tämä uusin ostaja. "Ilmoittaa kun on lähempänä". En tarvitse sitä tietoa! Riittää kun ilmestyy oven taakse sovittuna aikana tai ilmoittaa jos ei pääsekkään.

ap

Siis mitä tuo ilmoittaminen oikeasti haittaa? Eihän se velvoita sulta yhtään mitään enemmän, voit vaikka jättää vastaamatta tohon kokonaan, jos se vastaaminen tuntuu liian rankalta.

En halua numeroani tuntemattomille! Jos haluaisin otettavan yhteyttä puhelimitse, niin laittaisin sen jo ilmoituksiin näkyviin.

ap

Niin vastasinkin vain tuohon sun viestiin, missä puhuit ilmoittamisesta. Ei siinä sanottu, että tuleeko se ilmoitus mitä kautta.

Ei sun sitä numeroa tarvi kellekään antaa, mutta et voi siitä noin mieltäsi pahoittaa jos joku sitä kysyy :D Kuten jo moni jo selittänytkin, niin niitä syitä numeron kysymiselle voi olla useita.

Vierailija
42/50 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numerosta voi tarkistaa myyjän henkilöllisyyden. Jos on isommasta ostoksesta kyse, niin epäilyttävää jos myyjällä on joku lempinimi, SP osoite ilman sukunimeä ja ei puhnroa tai käyttää prepaidia. Ymmärrän kyllä senkin että numeroaan ei halua levitellä, mutta ei sitä nyt kannata suurimpana salaisuutenakaan pihdata jos haluaa sujuvia kauppoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Numerosta voi tarkistaa myyjän henkilöllisyyden. Jos on isommasta ostoksesta kyse, niin epäilyttävää jos myyjällä on joku lempinimi, SP osoite ilman sukunimeä ja ei puhnroa tai käyttää prepaidia. Ymmärrän kyllä senkin että numeroaan ei halua levitellä, mutta ei sitä nyt kannata suurimpana salaisuutenakaan pihdata jos haluaa sujuvia kauppoja.

Ai siis miten puh.numerosta voi tarkistaa henkilöllisyyden? Minulla ei ole prepaidia, mutta numero on salainen. En ole somessa, joten nimelläni ei myöskään pitäisi googlesta löytyä mitään.

En ikinä laita edes etunimeäni noihin torin myynti-ilmoituksiin. Kaikenlaista stalkkeria voi olla liikkeellä. Jos myyn kukkaruukkua niin olen saattanut nimekseni laittaa ’kukkaruukku’. Siinä vaiheessa kun annan tilinumeron niin kerron myös koko nimeni.

Torissa ei näy sähköpostiosoitteet niin mitä väliä jos jollakulla on joku akuankka nimellä tehty sp-osoite.

Olen saanut tehtyä kauppoja näinkin, mutta varmasti jotku epäilee eikä uskalla ottaa yhteyttä. En ole epäluotettava, mutta olen itse joskus joutunut sellaisen rikoksen kohteeksi jossa yksityisyyttäni rikottiin törkeästi. Olen melko varovainen mitä annan itsestäni nettiin ja tuntemattomille ihmisille. Tekisin kyllä luultavasti näin vaikka tuota rikosta ei olisi tapahtunutkaan.

Ja jos torissa joudutte huijatuksi niin ilmoitatte siitä ylläpidolle. Ne chat viestit toimii todisteena ja ylläpito pääsee ne lukemaan.

Vierailija
44/50 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai siis miten puh.numerosta voi tarkistaa henkilöllisyyden? Minulla ei ole prepaidia, mutta numero on salainen. En ole somessa, joten nimelläni ei myöskään pitäisi googlesta löytyä mitään.

En ikinä laita edes etunimeäni noihin torin myynti-ilmoituksiin. Kaikenlaista stalkkeria voi olla liikkeellä. Jos myyn kukkaruukkua niin olen saattanut nimekseni laittaa ’kukkaruukku’. Siinä vaiheessa kun annan tilinumeron niin kerron myös koko nimeni.

Torissa ei näy sähköpostiosoitteet niin mitä väliä jos jollakulla on joku akuankka nimellä tehty sp-osoite.

Olen saanut tehtyä kauppoja näinkin, mutta varmasti jotku epäilee eikä uskalla ottaa yhteyttä. En ole epäluotettava, mutta olen itse joskus joutunut sellaisen rikoksen kohteeksi jossa yksityisyyttäni rikottiin törkeästi. Olen melko varovainen mitä annan itsestäni nettiin ja tuntemattomille ihmisille. Tekisin kyllä luultavasti näin vaikka tuota rikosta ei olisi tapahtunutkaan.

Ja jos torissa joudutte huijatuksi niin ilmoitatte siitä ylläpidolle. Ne chat viestit toimii todisteena ja ylläpito pääsee ne lukemaan.

Tämä olis voinut olla 100%:sti mun kirjoittama.

ap

Vierailija
45/50 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo saada vahvistus ja kauppa lukkoon nopeammin jos jättää numeron. 

Juuri nyt sain puhelun ja huomena aamuna tehdään kaupat. 

Vierailija
46/50 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostajana tarvin myyjän numeroa tasan yhteen asiaan, eli tien päältä tarkemman ajan ilmoittamiseen, koska puhelimessani ei toimi Torin sovellus, enkä jaksa alkaa säätää selaimen kanssa. Joten jos olen tulossa esim. töiden jälkeen suoraan, enkä pysty etukäteen sanomaan aivan täsmällistä aikaa, niin pyydän puhelinnumeron jotta voin ilmoittaa kun tulen - etenkin jos myyjä toivoo ilmoitusta. Jos taas riittävän tarkka aika on mahdollista sopia ilmankin, niin en pyydä numeroa. Myyjänä taas tarvitsen puhelinnumeron postittamiseen, koska kun netistä ostaa postitusta, niin puhelinnumero on pakollinen tieto.

Vierailija
47/50 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostajana tarvin myyjän numeroa tasan yhteen asiaan, eli tien päältä tarkemman ajan ilmoittamiseen, koska puhelimessani ei toimi Torin sovellus, enkä jaksa alkaa säätää selaimen kanssa. Joten jos olen tulossa esim. töiden jälkeen suoraan, enkä pysty etukäteen sanomaan aivan täsmällistä aikaa, niin pyydän puhelinnumeron jotta voin ilmoittaa kun tulen - etenkin jos myyjä toivoo ilmoitusta. Jos taas riittävän tarkka aika on mahdollista sopia ilmankin, niin en pyydä numeroa. Myyjänä taas tarvitsen puhelinnumeron postittamiseen, koska kun netistä ostaa postitusta, niin puhelinnumero on pakollinen tieto.

Postittaessa onkin pakollinen. Itse myynkin vain smartpostin kautta tai ovelta haettuna. Ja tätä aloitusta tehdessäni tarkoitin nimenomaan jos joku hakee ovelta jotain, niin miksi pyytää puhelinnumeroa kun kaikki on jo sovittu. Ehdotuksia on joo tullut. Mutten edelleenkään aio sitä antaa. Jos ei onnistu kaupoista sopiminen kaikin puolin chatissa niin jääköön tekemättä.

ap

Vierailija
48/50 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ala liikenneruuhkassa chattaamaan että tässä menee ainakin vartti tietyön vuoksi että odotatko vai sovitaanko uusi aika. Soittaa voin, handsfreellä.

Vierailija
49/50 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on kerran käynyt niin, että en millään meinannut löytää perille. Menin siis vieraaseen kaupunginosaan, olin kävellen liikkeellä, oli jo pimeää ja Google maps vaan ohjasi jonkun random varastonoven eteen. Siinä kohtaa se puhelinnumero oli ihan hyödyllinen, sain soitettua myyjälle eikä tarvinnut alkaa viestejä naputtamaan.

Vierailija
50/50 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Postittaessa onkin pakollinen. Itse myynkin vain smartpostin kautta tai ovelta haettuna. Ja tätä aloitusta tehdessäni tarkoitin nimenomaan jos joku hakee ovelta jotain, niin miksi pyytää puhelinnumeroa kun kaikki on jo sovittu. Ehdotuksia on joo tullut. Mutten edelleenkään aio sitä antaa. Jos ei onnistu kaupoista sopiminen kaikin puolin chatissa niin jääköön tekemättä.

ap

Miksi ihmeessä jankkaat asiaa täällä? Varmaan jo tullut kaikille selväksi että et numeroasi anna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän