Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Torin ostajat. Miksi ne pyytää puhelinnumeroa?

Vierailija
29.04.2021 |

Kaupat kuitenkin käydään torin chatissa. Niillä on osoite ja kelloaika sovittu milloin tulee? Mulla ei ole mitään tarvetta jakaa puhelinnumeroa tuntemattomille. Yleensä kaikki käyttää puhelimen tori sovellusta joten en näe mitään syytä antaa numeroani. Miten niille sanoo nätisti etteivät sitä tarvitse enkä aio antaa?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ite Toria vaan puhelimessa selaimessa. Sähköpostiin pitäisi tulla ilmoitus uusista viesteistä kyllä, mutta ne jää välillä kokonaan tulematta tai tulee monta tuntia myöhässä. Niin sen takia se puhelinnumero vois olla joskus tarpeen, ettei tarvi sitä Torin sivua jatkuvasti kytätä. Tätä huomaa myös myyjien kohdalla eli niitä viestejä ei välttämättä huomata aikanaan.

Ite teen usein sitä, että ilmoitan kun lähdetään ajelemaan kyseiseen paikkaan. Tällä varmistan sen, ettei tule ajettua turhaan, jos myyjä onkin unohtanut sovitun ajan tai myynyt tavaran jo jollekin toiselle. Jos haen samalta alueelta useampia tavaroita (asun kaukana kaupungista niin samalle kertaa sovin useampia hakuja), niin joudun käyttämään tuota, että ilmoitan vielä lähempänä tulosta, kun sitä tarkkaa aikaa on aika hankala arvioida etukäteen (kun ajelee oudoissa paikoissa), ja osa on tarkkoja siitä, että eivät halua valmiudessa odotella. Myyjää ajatellen siis nämä kaikki väli-ilmoitukset, harmi tietenkin jos se jotakuta ärsyttää :) Toki selitän tilanteen heti alkuun eli kun tulee pitemmän ajomatkan päästä, niin mitään minuuttiaikataulua ei pysty tekemään.

Vierailija
22/50 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä ihmetyttää tää myyjien asenne, kun kaikki on niin vaikeaa ja ostajat ihan perseestä eikä tajua mistään mitään. Parhaimpia nää myyjät, jotka vastaa kaikkeen vaan tyyliin "ok" ja sitten valitetaan kun kauppoja ei synnykään.

Jos sulta on joku rahalla ostamassa tavaraa, niin silloin myyjän roolissa joutuu joskus näkemään vähän vaivaa eli sitä tavaraa pitää ihan MYYDÄ. Ei se myyjä mikään ylijumala oo, jonka mielenoikut pitää jokaisen ostajan osata ennustaa etukäteen.

P.s. Siihen myynti-ilmoitukseen voi laittaa kaikki ehdot kaupanteolle, niin ei tarvi turhaan rasittua ostajien "turhista" viesteistä ja kyselyistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et jos vaik eksyy hakureissulla niin voi kysyä neuvoa?

Mä en oo google maps. Jokainen voi itse ladata sellaisen puhelimeen jos reittiohjeita tarvitsee. Mun ohjeilla kukaan ei ikinä ees löytäisi perille. Eikä muuten ikinä ole ketään tarvinnut neuvoakaan. Nyt kun tuli puheeksi.

Ja tämä uusin ostaja. "Ilmoittaa kun on lähempänä". En tarvitse sitä tietoa! Riittää kun ilmestyy oven taakse sovittuna aikana tai ilmoittaa jos ei pääsekkään.

ap

Siis mitä tuo ilmoittaminen oikeasti haittaa? Eihän se velvoita sulta yhtään mitään enemmän, voit vaikka jättää vastaamatta tohon kokonaan, jos se vastaaminen tuntuu liian rankalta.

Vierailija
24/50 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä ihmetyttää tää myyjien asenne, kun kaikki on niin vaikeaa ja ostajat ihan perseestä eikä tajua mistään mitään. Parhaimpia nää myyjät, jotka vastaa kaikkeen vaan tyyliin "ok" ja sitten valitetaan kun kauppoja ei synnykään.

Jos sulta on joku rahalla ostamassa tavaraa, niin silloin myyjän roolissa joutuu joskus näkemään vähän vaivaa eli sitä tavaraa pitää ihan MYYDÄ. Ei se myyjä mikään ylijumala oo, jonka mielenoikut pitää jokaisen ostajan osata ennustaa etukäteen.

P.s. Siihen myynti-ilmoitukseen voi laittaa kaikki ehdot kaupanteolle, niin ei tarvi turhaan rasittua ostajien "turhista" viesteistä ja kyselyistä.

En minä mistään kyselyistä rasitu. Jos en itse ole huomannut jostain tavarasta kirjoittaa ilmoitukseen tietoa x ja joku kysyy niin tietenkin vastaan mielelläni. Kyse oli nyt vain puhelinnumeron jakamisesta tuntemattomille.

ap

Vierailija
25/50 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et jos vaik eksyy hakureissulla niin voi kysyä neuvoa?

Mä en oo google maps. Jokainen voi itse ladata sellaisen puhelimeen jos reittiohjeita tarvitsee. Mun ohjeilla kukaan ei ikinä ees löytäisi perille. Eikä muuten ikinä ole ketään tarvinnut neuvoakaan. Nyt kun tuli puheeksi.

Ja tämä uusin ostaja. "Ilmoittaa kun on lähempänä". En tarvitse sitä tietoa! Riittää kun ilmestyy oven taakse sovittuna aikana tai ilmoittaa jos ei pääsekkään.

ap

Siis mitä tuo ilmoittaminen oikeasti haittaa? Eihän se velvoita sulta yhtään mitään enemmän, voit vaikka jättää vastaamatta tohon kokonaan, jos se vastaaminen tuntuu liian rankalta.

En halua numeroani tuntemattomille! Jos haluaisin otettavan yhteyttä puhelimitse, niin laittaisin sen jo ilmoituksiin näkyviin.

ap

Vierailija
26/50 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina prepaid-liittymä torikauppoja varten, Aina!!! Samalla sekunnilla, kun annatte numeron, se päätyy eri sovellusten kautta näillä ulkomaann huijareille ja muille telemarkkinointiyrityksille.

Vierailija
27/50 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä mistään kyselyistä rasitu. Jos en itse ole huomannut jostain tavarasta kirjoittaa ilmoitukseen tietoa x ja joku kysyy niin tietenkin vastaan mielelläni. Kyse oli nyt vain puhelinnumeron jakamisesta tuntemattomille.

ap

En minä sitä sinun numeroasi mihinkään säilytä. Se on minulla paperilapulla, jonka hävitän kun olen saanut tavaran. Jos olen sopinut oston johonkin monen tunnin matkan päähän, silloin talletan siksi aikaa puhelimeen, että tuleva hakureissu on tehty.

Jos tuote maksaa enemmän kuin 400e, olen säilyttänyt numeroa vielä muutaman päivän varmistaakseni, että tavara / laite on sellainen kuin on luvattu ja joskus sovitusti soittanut vielä perään tarkistaakseni laitteen käyttöohjeita.

Vierailija
28/50 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse annan aina oman numeroni kauppojen sopimisen jälkeen ja kysyn, saanko myyjän numeron jos tulee jotakin. Aina olen saanut numeron ja muutaman kerran onkin ollut hyvä, että numero oli, muuten olisin joutunut tekemään oharit. En vain kerran löytänyt oikeaa taloa mistään, se oli todella omituisesti jonkin sisäpihan perällä ja kellarikerroksessa, eikä numeroa tai nimeä näkyvissä. Muutamia kertoja myös on sattunut matkalla viivästyksiä, niistä on kiva kun pystyy ilmoittamaan, ettei myyjä turhaan odottele sovittuun aikaan, vaan vähän myöhempään.

Joitakin kertoja en ole osannut sanoa mihin aikaan pääsisin hakemaan ja on sovittu, että laitan viestiä kun olen kaupungissa ja tulen sitten hakemaan tavaran. 

Minulla ei ole puhelimessa nettiliittymää, enkä aio alkaa maksamaankaan sellaisesta vain siksi, että voin kirjoitella tori myyjille kun lähden kotoa, kun en sitä mihinkään muuhun tarvitse.

Ei sitä numeroa tietenkään pakko ole antaa, mutta sitten kannattaa varautua ohareihin, jos ostajalle sattuu este tai viivästys, eikä saa siitä ilmoitettua. Kaikki kun eivät tosiaan voi enää kotoa lähdettyään laittaa torin kautta viestiä syystä tai toisesta.

Vierailija
29/50 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torista ostelija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En minä sitä sinun numeroasi mihinkään säilytä. Se on minulla paperilapulla, jonka hävitän kun olen saanut tavaran. Jos olen sopinut oston johonkin monen tunnin matkan päähän, silloin talletan siksi aikaa puhelimeen, että tuleva hakureissu on tehty.

Jos tuote maksaa enemmän kuin 400e, olen säilyttänyt numeroa vielä muutaman päivän varmistaakseni, että tavara / laite on sellainen kuin on luvattu ja joskus sovitusti soittanut vielä perään tarkistaakseni laitteen käyttöohjeita.

Et ehkä sinä. Mutta joku muu saattaakin keksiä sille muutakin käyttöä.

ap

Vierailija
30/50 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ainakin viimesen vuoden ajan maksanut/vastaanottanut maksut Tori-myynneistä mobilepaylla. Siksi puhelinnumero.

Vierailija
31/50 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei Tori-viestit näy puhelimessa. En voi sitä kautta viestitellä enää kun lähden kotoa. Siksi.

Usein olen tarvinnut puhelinnumeroa, että löydän perille. 

Osoitteesta huolimatta taloissa ei aina ole numeroita ja kerrostalotkin joskus siten, että samassa pihapiirissä on usean eri kadun taloja. Raput hukassa, siinäpä pyörin sitten itsekseni pihalla, kun olen aikani painellut väärän rapun soittokelloa. 

Joskus ne soittokellot ei toimi. Miten turhauttavaa!

Kerran oli jokin liikenneruuhka ja myöhästyin sovitusta ajasta melkein puoli tuntia. Oli mukavaa laittaa tekstari, että olen tulossa, odota.

Jos sulla on datayhteydet päällä niin kyllähän se torin nettisivukin näkyy. Ei mitään tarvetta soittaa.

Vierailija
32/50 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina prepaid-liittymä torikauppoja varten, Aina!!! Samalla sekunnilla, kun annatte numeron, se päätyy eri sovellusten kautta näillä ulkomaann huijareille ja muille telemarkkinointiyrityksille.

Prepaid vain jos myy tai ostaa laitonta tavaraa, huumeita, varastettua jne.

Vierailija
33/50 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ainakin viimesen vuoden ajan maksanut/vastaanottanut maksut Tori-myynneistä mobilepaylla. Siksi puhelinnumero.

Sama homma

Vierailija
34/50 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Et sitä tarvitse enkä aio sitä antaa. Olen paikalla sovitussa paikassa, sovittuun aikaan."

Tuollainen vastaus niin jäisi kaupat siihen.

Vierailija
35/50 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei Tori-viestit näy puhelimessa. En voi sitä kautta viestitellä enää kun lähden kotoa. Siksi.

Usein olen tarvinnut puhelinnumeroa, että löydän perille. 

Osoitteesta huolimatta taloissa ei aina ole numeroita ja kerrostalotkin joskus siten, että samassa pihapiirissä on usean eri kadun taloja. Raput hukassa, siinäpä pyörin sitten itsekseni pihalla, kun olen aikani painellut väärän rapun soittokelloa. 

Joskus ne soittokellot ei toimi. Miten turhauttavaa!

Kerran oli jokin liikenneruuhka ja myöhästyin sovitusta ajasta melkein puoli tuntia. Oli mukavaa laittaa tekstari, että olen tulossa, odota.

Jos sulla on datayhteydet päällä niin kyllähän se torin nettisivukin näkyy. Ei mitään tarvetta soittaa.

Näin! Muokkasin kaikkia ilmoituksiani ja ilmoitin, että yhteydenpito ainoastaan torin chat sovelluksen kautta. En jaa puhelinnumeroani. Tässä kohtaa ostaja varmaan ymmärtää olla ostamatta jos ei syystä tai toisesta käytä kyseistä sovellusta.

ap

Vierailija
36/50 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Et ehkä sinä. Mutta joku muu saattaakin keksiä sille muutakin käyttöä.

ap

Kuten mitä? Miten puhelinnumeroasi voi käyttää sinun vahingoittamiseesi? -eri

Vierailija
37/50 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Et sitä tarvitse enkä aio sitä antaa. Olen paikalla sovitussa paikassa, sovittuun aikaan."

Tuollainen vastaus niin jäisi kaupat siihen.

Noh. Minun maailmani ei ainakaan siihen kaatuisi. Ostajia kyllä riittää kun myytävä tavara on hyvä ja kohtuuhintainen.

ap

Vierailija
38/50 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse annan aina oman numeroni kauppojen sopimisen jälkeen ja kysyn, saanko myyjän numeron jos tulee jotakin. Aina olen saanut numeron ja muutaman kerran onkin ollut hyvä, että numero oli, muuten olisin joutunut tekemään oharit. En vain kerran löytänyt oikeaa taloa mistään, se oli todella omituisesti jonkin sisäpihan perällä ja kellarikerroksessa, eikä numeroa tai nimeä näkyvissä. Muutamia kertoja myös on sattunut matkalla viivästyksiä, niistä on kiva kun pystyy ilmoittamaan, ettei myyjä turhaan odottele sovittuun aikaan, vaan vähän myöhempään.

Joitakin kertoja en ole osannut sanoa mihin aikaan pääsisin hakemaan ja on sovittu, että laitan viestiä kun olen kaupungissa ja tulen sitten hakemaan tavaran. 

Minulla ei ole puhelimessa nettiliittymää, enkä aio alkaa maksamaankaan sellaisesta vain siksi, että voin kirjoitella tori myyjille kun lähden kotoa, kun en sitä mihinkään muuhun tarvitse.

Ei sitä numeroa tietenkään pakko ole antaa, mutta sitten kannattaa varautua ohareihin, jos ostajalle sattuu este tai viivästys, eikä saa siitä ilmoitettua. Kaikki kun eivät tosiaan voi enää kotoa lähdettyään laittaa torin kautta viestiä syystä tai toisesta.

Itse en edes viitsisi myydä tavaraa henkilölle, joka ei tule tapaamisiin ajallaan tai ei itse varmista, että tarkistaa paikan kartasta etukäteen. Oharien jälkeen myyn seuraavalle. En myöskään suostuisi tuollaiseen, että ilmoitetaan vain vuorokauden aika tapaamisajaksi. Tällaiset ostajat karkottavat myyjät.

Vierailija
39/50 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prepaid vain jos myy tai ostaa laitonta tavaraa, huumeita, varastettua jne.

Ja puhelinnumeroa haluavat kalastelevat vain numeroita tai ovat rikollisia. Kun puhelinnumeroa ei anna ollenkaan, loppuu tämä torin häirikköostajien seuranhaku. Ulkkaritkin joutuvat harjoittelemaan suomea ihan keskenään, eikä myyjän tarvitse käyttää aikaa heidän tarinoidensa kuunteluun. Näitä kun riittää.

Vierailija
40/50 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ap noin vainoharhainen, niin kannattaako edes tehdä kauppoja?

Olen tehnyt paljon torikauppoja, enemmistö sekä myyjistä että ostajista on ihan normaaleja ihmisiä. Pari kertaa olen törmännyt myyjään, joka ei halua antaa kunnollisia yhteystietoja. Jos ei viitsi edes nimeään kertoja ja tapaamista ehdotellaan jonnekin random parkkipaikalle, niin todellakin skippaan homman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän