Tulotodistus päiväkotiin?
Soittelin alustavasti alueen päiväkoteja ja kyselin lapsille paikkoja. Nuorin täyttää kolme ja esikoinen on 4,5. Sanoin meneväni töihin, kun kuopuksen kotihoidontuki lakkaa. Yhdessä päiväkodissa johtaja sanoi, että hakemukseen pitää liittää tulotodistus, johon minä vastasin, että kyllä meillä menee varmasti se yläraja yli menee (kun eihän se korkea kai ole kahden tuloilla?).
Jäin sitten miettimään, että miksi siellä sitä tulotodistusta kyseltiin? Kun ei hakemuksessa kuitenkaan pihahdetakaan tuloista.
Kommentit (6)
vaan se toimitetaan alueen päivähoitotoimistoon.
ainakin kysyttiin tuloja jo päivähoitohakemuksessa.
Ei ole. Täyttöohjeissa kerrotaan, mitkä lasketaan tuloiksi ja mihin
mennessä tulotodistukset viimeistään pitää toimittaa ( sen kk:n aikana,
jolloin hoito alkaa ). Itse hakemukseen tuloja ei merkitä, mutta se kylläkin, jos ei toimita todistuksia ja maksaa korkeimman maksuluokan mukaan.
Tulotodistuksia kysyttiin siis siksi, että yksinkertaisinta ne olisi toimittaa
itse hakemuksen mukana.
- vähän erilainen hakemus, eikä siinä ole tuota tulokohtaa noin hakemuksessa. Minusta niitä tulotodistuksia ei suoraan sanottuna tunnu kauhean kivalta kiikutella sinne päiväkotiin, vaan mieluummin veisin vain sinne hallintoportaaseen.
En tiedä olenko ihan yliherkkä, mutta ainakin tässä kyseisessä päiväkodissa hirmu hevelisti juttelivat muiden vanhempien asioista siis ihan nimeltä mainiten, enkä välttämättä halua mitään meidän asioita millekään " yleiselle tiedotuslistalle" ...
Vaan jos siellä voi suoraan suostua ylimpään maksuluokkaan niin minä teen sitten niin.
Kiitos.
ap
tuloraja on niin matala. Ei tarvitse merkitä.
Tuloista täytetään selvitys todistuksineen vasta hoidon alettua ja maksu määräytyy sen mukaan. Siinäkin vaihtoehto että ruksii suoraan " suostun maksamaan korkeinta maksua" ja silloin todistusta ei tarvitse antaa.