Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vain Elämää 2021 Official

Vierailija
29.04.2021 |

Keskustelua Vain Elämää -21 ohjelmasta. Ketä odotat esiintyjiksi? Minkälaista ohjelmistoa?

Kommentit (1367)

Vierailija
181/1367 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

J. Karjalaista varmaan rukoiltu polvillaan tulemaan tuonne ohjelmaan. Onneksi ei suostu.

Vierailija
182/1367 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

J. Karjalaista varmaan rukoiltu polvillaan tulemaan tuonne ohjelmaan. Onneksi ei suostu.

Todennäköisesti. Pate Mustajärvi ja Martti Syrjä on ihan julkisesti sanoneet, että eivät tuohon ohjelmaan osallistu. Tuomari Nurmio olisi hauska nähdä ohjelmassa myös. 

Mukavaa vaihtelua olisi saada myös joku kärkipään hevilaulajista tuonne mukaan. Sillä saralla Suomessa on kuitenkin ihan hyvää tarjontaa.

Odotin enemmän Artun päivältä. Ehkä tulevissa jaksoissa kausi saa sitten lisää tuulta allensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/1367 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen tuo Anssi Kelan itsetuntojuttu. Sanoi ohjelmassa, että hänet "unohdettiin artistina". Sitten tuossa lopussa mainitsi, että häntä ei ikinä kysytty duettoon omalla kaudellaan.

Kolmanneksi minulle on jäänyt mieleen vuosien takaa, miten hän aikanaan loukkaantui, kun hänen kirjansa sai huonot arviot ja hän kielsi kirjansa olevan huono.

Näiden yksittäisten pienten juttujen myötä hänestä on jäänyt sellainen kuva, ettei hän oikein näe omaa arvoaan ja se on sääli.

Illan parhaat olivat Suvi ja Anna.

Anssilla on upee auto ja siitä kyllä ainakin voi olla ylpeä. 😍

https://www.seiska.fi/kotimaa/onko-lapsellista-anssi-kelan-rehellinen-p…

Vierailija
184/1367 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan uskalla mökkitietä sörkkiä?

Eiköhän näihin biisejä valitessa ole tuumattu ettei enää versioitaisi niitä samoja, mitkä artistin aiemmalla kaudella. Kasmir lauloi silloin Mökkitien ja useampi muukin iso hitti Wiskarin tuotannosta kuultiin jo silloin. Mikä järki niitä samoja biisejä olisi taas versioida? Ajatus lienee, että uusiakin biisejä sekä vanhoja helmiä vielä riittää.

Just niinkun festareillakin yleisö aina huutaa saada kuulla sitä uutta (keskinkertaista) levyä eikä niitä vanhoja hittejä. Not.

Vierailija
185/1367 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, Teflonit unohtui vielä... No ei kommentoitavaa. Se on just sellainen biisi mistä en tykkää.

Vierailija
186/1367 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pärjäisin tämän kauden ihan vaan Abreun, Wiskarin ja Teräsniskan kokoopanolla...

Vierailija
187/1367 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela teki keskinkertaisesta upean, Teräsniska säväytti ensimmäisen kerran, ja vaikka biisivalinta oli Jukka pojalla vähintäänkin epämääräinen, niin versio toimi minulle.

Chisu ja erityisesti Tuure uudella tekstillä ihastuttivat. 

Vierailija
188/1367 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että biisien tekstit muokataan uusiksi, ei vaan toimi mulle. Lopputulos on aina alkuperäistä huonompi. Miksi jotkut silti niin tekee, kenties korostaakseen omaa erinomaisuuttaan, ei jatkoon.

Vierailija
189/1367 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemia ja arvostus toisiaan kohtaan kyllä puuttuu tältä ryhmältä. En kyllä ihmettele. Wiskarin biiseistä paljastui tän myötä, että ei häävejä vaan konsepti perustuu wiskarin ääneen. Chisu yrittää olla kauden artsu, mut jäi aika laimeeksi. Jännä kun tulkintaa tulee kasvoilta mut ääneen ei vaan saa voimaa. Onneksi Tuure toi oikeita muusikoita lavalle, oli ilo kuunnella toisin kun Jukka pojan myötähäpeää herättänyt dj.

Vierailija
190/1367 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katsoin nyt aamulla vasta viikon jakson ja tosi hyvä jakso oli. Monipuolinen oli ja kaikki iski hyvin itseeni paitsi Anssi Kelan veto. Luulen, että olette erimieltä tästä ketkä olivat hyviä ja ketkä ei, mutta makujahan on monia.

Oli rennon kuuloiset biisit ja hyvä meininkikin näytti siellä olevan. Artun päivä oli yhteensopiva oman mieleni kanssa.

Vierailija
191/1367 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anssi jaksaa joka käänteessä jauhaa kuolleesta isästään. Isänsä kuolemasta on jo 36 vuotta aikaa, mutta ei edelleenkään kykene liikuttumatta puhumaan asiasta? Tarvitsisi varmaan terapiaa, surutyö on tainnut aikoinaan jäädä kesken.

Vierailija
192/1367 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun analyysi eilisestä menis suunnilleen näin:

Anssi: Ihana isän piano -tarina, vaikka toki kuultu aiemmin, mutta ei varmaan kaikille kuitenkaan mitenkään kulunut. Biisi oli illan parhainta antia, hyvin oli tehnyt suht tuoreesta Tässäkö taa oli -renkutuksesta omannäköisensä.

Suvi: Meni tunteisiin, vaikken eroperheestä olekaan. Suvi esitti biisin todella tunteella, ja ihmettelen, miten kukaan pöydässä olevista ei liikuttunut silmin nähden. Mulla valui kotisohvalla kyyneleet.

Jukka: Mun asteikollani menee osastoon Top 5 Heikoimmat Vain elämää -vedot ikinä. Mauton, mutta vihreiden parissa varsin ajankohtainen kannabisaihe, täysin turha dj-vaimo taustalla tuulettamassa. Ja mikä typerintä, biisi ei ollut Wiskarin millään muotoa, tuskin edes levyttänyt sitä, vaan kuultavissa vain Kelan musiikkiohjelmassa, josta pätkä näytettiin. Saa korjata, jos olen väärässä. Itse näkisin, ettei biisiä voi pitää artistin "omana", jos se ei ole ikinä päätynyt levylle. Coverin covereita on toki nähty tuolla ennenkin, mutta tuo oli kauimpaa haettu ikinä.

Chisu: Vaikka Chisun avautumisesta olen sitä mieltä, että joutavinta huttua miesmuistiin, osasin katsella eilistä vetoa avoimin silmin. Lopputulos oli Chisun äänialan ylimmässä rekisterissä kulkeva, mutta kuitenkin herkkä ja suht kaunis esitys. Joku vertasi Cindy Lauperiin. Mikä ettei.

Pyhimys: Odotin enemmän Teflareilta, joten olen hiukan pettynyt. Ehkä toivoin, että Kahvimaitoa taipuisi yhtä hulvattomaksi kuin Perutaan häät, ja siksi jäi vähän hölmö olo: Ei se ollutkaan hauskempi kuin alkuperäinen. Jotain oivaltavampaa otetta olisin kaivannut. Teflonit ei ehkä olleet oikein vedossa.

Abreu: Pikkutuhmuus ja eroottisuus sopii Annalle, vaikkei hän olekaan niin läpitunkevan seksuaalinen kuin Erika Vikman. Menihän tää samalla tavalla "pistetään miesten posket punoittamaan" -osastoon kuin aikoinaan Kylmästä lämpimään -veto, joka on heittämällä Abreun parasta antia. Ja kieltämättä huuliharppu oli hauska keksintö nokkahuilun tilalle.

Tuure: Vaatisi ehkä uusintakuuntelun. Hämmennyin naisia ylistävistä sanoituksista, vaikka ehkä se oli hyvä idea, en tiedä? Tuli tunne, että näinköhän Manuela oli vaikuttanut isomminkin lyriikoihin. Muistaakseni Tuure edelliskaudellaankin tuunasi biisejä aika voimakkaasti, mutta yleensä ne onnistuivat joko hyvin tai upeasti. Tässä esityksessä parasta oli kuitenkin taustabändi ja huima vauhti, ja siksi rankkaisin Tuuren illan parhaiden joukkoon Anssin ja Suvin kanssa.

Vierailija
193/1367 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki ketjut pitää myrkyttää mahdollisimman pessimistisillä asenteilla?

Vierailija
194/1367 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä vähän vaivaantunut tunnelma. Ehkä se siitä rentoutuu ja loppua kohden itketään ja nauretaan.

Vierailija
195/1367 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tais sitä Mökkitietä täällä kysellä nii ehkä jätettiin vetämättä, koska olisiko Kasmir sen sillon Espanjan kaudella jo esittänyt

Vierailija
196/1367 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anssihan on yksi mielenkiintoisimmista persoonista suomen musaskenessä, ihmisenä. Harmi että on Pyhimikot ja Jukkapojat samalla kaudella. Voi toki vielä tästä kehittyä. Tuure on mennyt jotenkin pilalle viime vuosina. Uutta tarttuvaa tuotantoa ei ole kuulunut, yrittänee olla liiankin taiteilija?

Vierailija
197/1367 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anssi Kelaa en jaksa sekuntiakaan ja jotenkin tämä ei nyt muutenkaan lähde lentoon. Liikaa räppiä, kannanotto biisejä ja ehkä näiden kemiat eivät vaan pelaa. Suvi Teräsniskalla hyvä ääni, mutta joku kumma ylimielisyys leijailee ympärillä.

Anna Abreu on luonnollinen tasku-raketti edelleen.

Vierailija
198/1367 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arttu oli tässä jaksossa ihan erilainen kuin aiemmalla VE-kaudellaan. Nyt tuli hänestä tuli fiksumpi, aikuismaisempi ja sympaattisempi kuva. Edellisellä kaudellaan oli häiritsevän paljon alapääjuttujen viljelyä, tyhmiä vitsejä ja junttia käytöstä. Siihen varmaan vaikutti seurakin? Sani, Aki Tykki, Mira, Kasmir... Ainakin Tykki ja Sani ovat huonon huumorin ystäviä. En ihmettele, että Terhi Kokkonen lähti menemään...:D

Vierailija
199/1367 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jlkjll kirjoitti:

Anssi Kelaa en jaksa sekuntiakaan ja jotenkin tämä ei nyt muutenkaan lähde lentoon. Liikaa räppiä, kannanotto biisejä ja ehkä näiden kemiat eivät vaan pelaa. Suvi Teräsniskalla hyvä ääni, mutta joku kumma ylimielisyys leijailee ympärillä.

Anna Abreu on luonnollinen tasku-raketti edelleen.

Olihan Abreulla itselläänkin kannanottobiisi ja ylisti myös Tuuren feministiversiota. Miksi tämä ei häirinnyt sinua?

Vierailija
200/1367 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on haukuttu Kilpeläisen biisiä. Minusta oli aivan ihanaa kuulla taitavaa, orgaanista soittoa oikeilla soittimilla. Viulustin taidot oli huikeat.