Vain Elämää 2021 Official
Keskustelua Vain Elämää -21 ohjelmasta. Ketä odotat esiintyjiksi? Minkälaista ohjelmistoa?
Kommentit (1367)
Vierailija kirjoitti:
Miten noi duetot valitaan, kun Anssi kertoi,ettei kukaan pyytänyt häntä hänen ed.kaudellaan duetoimaan?!
artisti valitsee sen biisin joka oli hänestä illan paras
Nojaa, ihan ok kun ottaa huomioon että näissä all starseissa jää osa suurimmista hiteistä esittämättä ja kappaleita kaivellaan sieltä harvinaisempien osastolta.
Teflonit oli ihan viihdyttävät, samoin abreu. Jukkapojassa jäin ihmettelemään noita sanoja lisäksi toihan oli irwinin kappale mutta perus ok reggae versio jos sellaista haluaa. Muutkin ihan viihdyttäviä paitsi tuuren kappale oli vähän liikaakin tällainen kesäteatteriversio. Hyvin tietty soitettu mutta enemmänkin tällainen tyylijuttu. Enkä nyt ihan ymmärtänyt miksi tuo piti sanoittaa uusiksi.
Olipas väkisin väännetty nuo sanat tuohon biisiin. Ja ne yhdistettynä tuohon renkutusmenoon, niin ei...
No enpä sano mitään viimeisestä vedosta mutta ihmetyttää vain että pitääkö sitä tasa-arvoa kaikkeen tunkea.
Erikoinen tuo Anssi Kelan itsetuntojuttu. Sanoi ohjelmassa, että hänet "unohdettiin artistina". Sitten tuossa lopussa mainitsi, että häntä ei ikinä kysytty duettoon omalla kaudellaan.
Kolmanneksi minulle on jäänyt mieleen vuosien takaa, miten hän aikanaan loukkaantui, kun hänen kirjansa sai huonot arviot ja hän kielsi kirjansa olevan huono.
Näiden yksittäisten pienten juttujen myötä hänestä on jäänyt sellainen kuva, ettei hän oikein näe omaa arvoaan ja se on sääli.
Illan parhaat olivat Suvi ja Anna.
Suvi oli illan paras aivan ehdottomasti.
Vierailija kirjoitti:
No enpä sano mitään viimeisestä vedosta mutta ihmetyttää vain että pitääkö sitä tasa-arvoa kaikkeen tunkea.
Varsinkin kun biisissä laulettiin pääosin miesten epäonnistumisista, niin tuo naisten urotekojen korostaminen oli sitäkin hassumpi näkökulma.
Aika pettymys oli eka jakso edellisen kauden jälkeen. Ei ollut yhtään sellaista samanlaista luontevaa kemiaa ja yhteyttä artistien välillä. Lisäksi Wiskarin biisit ei toimi itselleni edes tuunattuina, en vaan jotenkin pääse sisään tuohon hänen musiikkiinsa. Moni muu on sanoittanut ja säveltänyt suomalaisuudesta niin paljon taitavammin. (Esim. Gösta, Juice, Junnu)
Onko nyt joku uusi kausi? Menee jo sekaisin onko uusinta vai uusinnan uusinta.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan uskalla mökkitietä sörkkiä?
Eiköhän näihin biisejä valitessa ole tuumattu ettei enää versioitaisi niitä samoja, mitkä artistin aiemmalla kaudella. Kasmir lauloi silloin Mökkitien ja useampi muukin iso hitti Wiskarin tuotannosta kuultiin jo silloin. Mikä järki niitä samoja biisejä olisi taas versioida? Ajatus lienee, että uusiakin biisejä sekä vanhoja helmiä vielä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Nojaa, ihan ok kun ottaa huomioon että näissä all starseissa jää osa suurimmista hiteistä esittämättä ja kappaleita kaivellaan sieltä harvinaisempien osastolta.
Teflonit oli ihan viihdyttävät, samoin abreu. Jukkapojassa jäin ihmettelemään noita sanoja lisäksi toihan oli irwinin kappale mutta perus ok reggae versio jos sellaista haluaa. Muutkin ihan viihdyttäviä paitsi tuuren kappale oli vähän liikaakin tällainen kesäteatteriversio. Hyvin tietty soitettu mutta enemmänkin tällainen tyylijuttu. Enkä nyt ihan ymmärtänyt miksi tuo piti sanoittaa uusiksi.
Koska Manuelaa pitää saada mainostaa kaikessa missä on mukana.
Jotenkin vastenmielistä oli nähdä se tehdas Wiskarin biisien takana. Viittaan siihen tv-sarjaan joka kertoi hänen "tuotanto-yhtiöstä". Sellainen rillipäinen nuori mies yritti olla topi kärki ja reino helismaa yhtäaikaa. Tavallaan se väkisin puskeminen mikä kuuluu esim suomen muot.pilven alla - biisistä. Tarkkaan mietittyä ja kohdennettua mikä uppoaisi lähiöiden tuulipukukansaan. Ja pojat olikin sitten ison levy-yhtiön tiukassa talutuksessa , Asko Kallonen kertoi kaikesta onko ok vai ei. Mulle vaan muasn tekeminen tai sen mielikuva on jotain muuta, vrt esim Ismo Alanko tai J.Karjalainen. En pidä Wiskarin biiseistä , en sitten yhtään.
Minä tykkäsin Kilpeläisen versiosta. Mustalaisviulu, rytmi ja poljento tempaisi heti mukaansa. Taas oli luotu jotain erilaista eikä vain toistettu omalla äänellä alkuperäinen.
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkäsin Kilpeläisen versiosta. Mustalaisviulu, rytmi ja poljento tempaisi heti mukaansa. Taas oli luotu jotain erilaista eikä vain toistettu omalla äänellä alkuperäinen.
Ja Jukka-pojan biisille nauroin kippurassa. Oudoksutti kyllä kun en yhdistänyt tätä Arttuun mitenkään ja oli vähän aasinsillan kautta haettu biisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten noi duetot valitaan, kun Anssi kertoi,ettei kukaan pyytänyt häntä hänen ed.kaudellaan duetoimaan?!
artisti valitsee sen biisin joka oli hänestä illan paras
Tai sellaisen jossa pystyy duetoimaan. Hankalampi varmaan laulaa sellaista biisiä mukana jossa sanat, sävel/tempo on ihan jotain muuta kuin mitä itse esittää..
Jukka-Poika yritti tehdä samaa, mitä Ismo Alanko on jo tehnyt "Taiteilijaelämää"-biisissä. Ei millään pahalla, mutta Ismon teos voittaa kyllä 100-0 .
Sinänsä ihan hauskaa läppää se biisin sanoitus, mutta vei väkisin vertaamaan juuri tuota "taiteiljaelämää"-biisiä.
Suvi Teräsniskan ääni soi kyllä kauniisti ja kappale valinta oli häneltä onnistunut, niin kuin sovituskin oli. Abreun versio oli itse asiassa aika hyvä. Hymyilytti kuunnella.
Teflon Brothers on mulle outo tapaus. En vain pysty päättämään, pidänkö niistä vai en. Ai mutta nyt tajusin, nehän on mulle teflonia.
Hei huikee tää duetto!